Kiinnikkeet vatsassa, millaisia oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmistynyt

Vieras
Kävin lääkärissä mahakipujeni takia, lääkäri paineli mahaani ja sanoi että varmaan sulla on kiinnikkeitä. Jäi vähän höhlä olo. Millaisia kipuja nuo kiinnikkeet sitten tuo mukanaan?

Mulla viisi sektiota takana ja kiinnikkeitä kyllä on mutta ei ne ole pahemmin oireileet ,yhdestä kohtaa on maha nyt viimeisen sektion jälkeen ollut arka( viim. sektio tehty 1v.sitten ) jos esim.pidän lasta sylissä ja sen jalka osuu mahaan niin se sattuu, en tiedä oiskos se kiinnike kipua..??

Kaksi päivää oikealla alavatsalla paikallista melko napakkaakin lyhytaikaista vihlontaa. Tosi monesti päivän aikana. Tuntuu tosi inhotavalta. Sektiosta 7 vuotta, ennen ei ole ollut. Verikokeet jne ok, joten lääkäri mainitsi kiinnikkeet. Siis onko ne tyypillisesti kuvaamani laisia? Mulla alkoi ne ihan "puskista"...Kiitos jos joku vastaa.

Hei,
jouduin viime yönä menemään päivystykseen illalla alkaneiden kauheiden vatsakipujen takia. Ensin tuli hiki ja sylkeä rupesi nousemaan suuhun. Sitten ihan mahdottoman vihlovat kivut oikealla alavatsalla. Samanlaisia kohtauksia on ollut viime vuoden puolella ehkä noin kolme kertaa. Nämä aikaisemmat kohtaukset ovat menneet suhteellisen nopeasti ohi. Mutta eilen illalla tilanne ei ruvennut rauhoittumaan ollenkaan. Sitten puolenyön aikaan lähdettiin päivystykseen, jossa otettiin virtsakoe ja verikokeita. Lääkäri oli sitä mieltä, että kiinikkeistää on kysymys. Minulle on tehty syksyllä 2008 kohdun ja munasarjojen poistot. Leikkauksista voi lääkärin mukaan tulla kiinikkeitä. Sain päivystyksessä kaksi Litalgin-tablettia, joilla tilanne sitten helpottuikin ja Litalgin-reseptin kanssa lähtin kotiin klo 03. Tänään kivut ovat poissa, mutta hieman outo tunne vielä vatsassa. Ohjeeksi sain, että jos vielä jatkuvat, niin työterveyslääkärin kautta jatkotutkimuksiin. En tosin älynnyt kysyä, että mitä ne jatkotutkimukset olisivat..
Tämän verran tiedän kiinnikkeistä. Itse kuvittelin näitä kipuja virtsakivistä johtuviksi, mutta virtsakokeen perusteella näin ei sitten kuulemma ollut.

ps.. mul on paljon kiinnikkeitä alavatsalla ja on kipuja välillä vihlovia.... ja särkee joskus,,, lääkärini sanoi et särkylääke auttaa kipuihin ja ne on mun kohdallani ikuisia tuskia,,,,

Minulta leikattiin pari päivää sitten runsaasti kiinnikkeitä maksan alapuolelta. Johtuivat sappirakon poistoleikkauksesta, joka tehtiin 1997. Helvetilliset, kummalliset ja välillä myös selkään ja reisiin asti sateilevät kivut aiheuttivat myös suurta painetta. Kestin kipuja 4 vuotta ja juoksin lääkärissä. Uskoin jo olevani luulosairas, mutta kivut pakottivat eri alojen lääkärikäynteihin. Nyt toista päivää toipumassa ja toivoen parempaa. Kuntosali kielletty 3 viikkoa, pyöräillä ja kävellä saa.

Mulla alkoi tulemaan kiinnikkeitä 8 vuotta sitten kun multa poistettiin perna. Mitään oireita ei ollut pitkään aikaan mutta viime syksynä sain vatsakalvontulehduksen (ei kiinnikkeiden takia) ja kipu oli vihlovaa mikä meni koko keskikropan läpi aaltoillen ja muljahdellen.
Sitten tehtiin tähystysleikkaus ja 'irroteltiin suolia' niinkuin epikriisissä sanottiin ja myöhemmin lääkäri sanoi että kipu johtui kiinnikkeistä eikä vatsakalvontulehduksesta.
Nyt viimeksi eilen kävin lääkärissä vihlovien muljahtelu kipujen takia koska kivut oli niin kovat että oksentelin ja lääkäri totesi että kipujen kanssa täytyy vaan elää tai jos kipu on todella sietämätöntä niin ei auta muutakuin tähystysleikkauksella availla niitä josta voi syntyä uusia kiinnikkeitä...

Yhteistyössä