Kiinassa valmitetuista lastenvaatteista löytyi suuria myrkkypitoisuuksia!!! EN uskalla enää ostaa Reimaakaan kun eikö sekin tehdä

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708196480529_uu.shtml
tossa lisää..osassa ihoa vahingoittava ph taso..tuleekohan samanlaisia ongelmia kun sen yhen nojatuolin kans mistä ihmiset sai palovammoja?
meidän tuttava sai ihottuman, palauttivat sohvat!!!! tää alkaa olla aivan kammottavaa.
 
mä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja MIM-PI:
Meillä pestään aina ihan jokaikinen vaate ennen käyttöä ja mitään ongelmaa ei ole koskaan ollut. Olen kyllä aika vaativa vaatteiden suhteen, mutta voihan jopa merkkivaatteet olla "Made in China". Samaan tyyliin meillä jatketaan edelleen, en ota stressiä tästäkään asiasta :).
miettisin tätä kyl kaks kertaa, koska kyse on lastemme ja omasta terveysdestä! Turhaa stressiä ei kannatta ottaa, mutta musta ei kannata silmiään sulkea tosiasioilta...
 
joopa joo
Just niin. 80 % leluistakin valmistateen Kiinassa! Aika suppeaa on teidn perheen ostaminen, jos kaikkea kiinalaista aiotte välttää. Jatkossa EU vaatii vaatteiden valmistumaan näkyviin, mutta silti raaka-aineet voi olla vaikka Kiinasta. Ei kannata taas olla hysteerisiä. Ja eikö ihmiset enää pese vaatteita ennen käyttöönottoa? Kyllä meillä ainakin pestään ihan jokainen vaate ja liinavaate ennen kuin ne otetaan käyttöön ja laitetaan vaatekaappiin.

Talvihaalareista vain Rasavil valmistetaan Suomessa, kaikki muut tehdän halvalla työvoimalla ulkomailla. Rasavil on Avainlippu-tuote.

 
olen tilannut myllymuksuistakin, IHANIA vaatteita ja taatusti kotimaisia.

aiempaan "joopa joo":lle vielä kommentoin, että ymmärrän kyllä ainejäämät vähitellen lähtee pesuissa (enkä silti aio kiina yms halvantyövoiman riistoa kannattaa), mutta vaarallisilla maaleilla maalatuissa leluissa ne on ja pysyy. Haluatko sinä antaa lapsellesi lyijymaalatun lelun ja altistaa hänet esimerkiksi syövälle? kyllä mä katsoisin että josko löytyis kotimaisempaa tai edes pohjoismaista tuotantoa... mutta tästä on turha kinata, jokaisellahan on oma etiikkansa jne.

muoks: kun lapsethan tunnetusti laittaa kaiken suuhunsa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Voihan kangas olla vaikka Kiinasta avainlipputuotteessakin?
Voi olla, siinä olet oikeassa, siksi kannattaakin kysyä valmistajalta mikä sen kankaan osoite on.
Avainlipputuotteissa pitä olla koko prosessissa tietty kotimaisuusaste. Esim meillä PieninAskelin kaupassa kaikki tällähetkellä myynnissä olevat Bambu ja trikoovaatteet on kankaita myöten suomessa valmistettu ja värjätty. Vai itse raaka-aine puuvilla ja bambu tulee ulkomailta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Voihan kangas olla vaikka Kiinasta avainlipputuotteessakin?
Voi olla, siinä olet oikeassa, siksi kannattaakin kysyä valmistajalta mikä sen kankaan osoite on.
Avainlipputuotteissa pitä olla koko prosessissa tietty kotimaisuusaste. Esim meillä PieninAskelin kaupassa kaikki tällähetkellä myynnissä olevat Bambu ja trikoovaatteet on kankaita myöten suomessa valmistettu ja värjätty. Vai itse raaka-aine puuvilla ja bambu tulee ulkomailta.
totta, sekin kannattaa kysyä aina valmistajalta. Noissa liikkeissä kuitenkin ollaan hyvin perillä siitä, mistä mikin tulee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukutuulikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Voihan kangas olla vaikka Kiinasta avainlipputuotteessakin?
Voi olla, siinä olet oikeassa, siksi kannattaakin kysyä valmistajalta mikä sen kankaan osoite on.
Avainlipputuotteissa pitä olla koko prosessissa tietty kotimaisuusaste. Esim meillä PieninAskelin kaupassa kaikki tällähetkellä myynnissä olevat Bambu ja trikoovaatteet on kankaita myöten suomessa valmistettu ja värjätty. Vai itse raaka-aine puuvilla ja bambu tulee ulkomailta.
totta, sekin kannattaa kysyä aina valmistajalta. Noissa liikkeissä kuitenkin ollaan hyvin perillä siitä, mistä mikin tulee...

Näinpä, me tehdään paljon yhteistyötä materiaalien osalta Myllymuksujen kanssa, siksi myös useimmat materiaalit on Avainlipputuotteita, myös meillä on Avainlipputunnus.
 

Yhteistyössä