Kiinalainen syntymäkalenteri kysely :)

Hei!

Itse en ole mitenkään taikauskoinen tapaus, mutta jostain kumman syystä kiinalainen syntymäkalenteri näyttäisi ehkä pitävän paikkaansa meillä sukupuolen suhteen :)

Varmaa ennustetta ei olla vielä saatu ja sen vuoksi kävin kalenterista kurkkimassa :D Katseltiin kavereiden kanssa kalenteria ja todettiin, että aika hyvin paikkaansa pitää.

Vaun sivuilla oli yksi versio kalenterista. Sen lisäksi löysin toisen, jossa nuo kuukaudet on käännetty meidän länsimaisen kalenterin päiviä vastaavaksi. Tässä läntiselle kalenterille käännetyssä versiossa on joka vuodelle oma kalenterinsa.

Ja näyttäisikin vahvasti siltä, että VAUn kalenterissa nuo kuukaudet ovat kiinalaisen kalenterin mukaan, koska ne ovat samat kuin tuossa toisessa kiinalaiset kuut. Vaikeasti selitetty, mutta ehkä ymmärtänette mitä tarkoitan.

Niinpä kyselenkin teiltä, jotka jo tiedätte kumpi tulokas on, pitääkö kalenteri paikkaansa? Jos pitää, niin kumpi versio oli oikeassa? Meillä piti aika hyvin, rajatapaukset osuivat tuohon joka on käännetty länsimaiselle kalenterille.

Ja muistattehan, että vaun kalenteria katsoessa pitää kääntää ikä kiinalaiseksi iäksi joka on pääsääntöisesti oma ikä +1 vuosi :)

Tässä vaun kalenteri:
Kiinalainen syntymäkalenteri

Ja tässä tuo toinen, hiukan hienommin "viritetty" versio, muistakaa valita oikea vuosi hedelmöitysajankohdan mukaan kalenterin päältä:
Chinese Gender Chart in Western Calendar Date

Ja muistattehan että tää on ihan hupijuttu, ei tarvitse kenenkään tulla piikittelemään. On täällä tietääkseni pissitty soodakuppiinkin näitä ennusteltaessa :D
 
Meillä tuo näyttää monen kuukauden edestä tyttöä ettei pitäisi olla poika mahdollisuutta lähimainkaan. Ultrat kertoneet että tästä ei tyttöä saa tekemälläkään ;) Mutta saas nyt sitte nähdä.
 
Äh, nyt ei alkanut kuin vaivaan.. jotenkin kummasti sainkin nyt pojan ja edellinen tyttö, joka on tyttö :eek: Kahta ensimmäistä en saa katsottua ku mulla ei ole ikää ollut tarpeeksi ;)

Pitää kyllä katsoa vielä kertaalleen kun pääsen koneelle, nyt selailen puhelimella.
 
Esikoisen kohdalla tuo Vaun kalenteri ei pidä paikkaansa, nyt pitäis tulla poika. Toinenkaan ei pidä paikkaansa ja sekin ennustaa poikaa, vielä ei ole tietoa kumpi tulee :)

Katsoin ensin väärää vuotta, tämä vauvahan on saanut alkunsa 2013 vuonna ja esikoinen 2008.
 
Viimeksi muokattu:
VAU:n kalenteri näyttäisi olevan oikeassa sekä 1. että 2. lapsen kohdalla, mutta kolmannesta se näyttäisi poikaa, ultra veikkasi tyttöä. (Eli viimeinen vielä vähän epävarma, ratkennee tästä huhtikuun aikana)

Toinen kalenteri näytti puolestaan 1. oikein, 2. väärin ja tätä kolmatta se näyttäisi tytöksi.
 
No niin eli nyt jo alkaa näyttä aika murretulta tää myytti :)

Veikkaisin, että tämäkin on taas sellainen 50/50 juttu :) Sehän on aina se mahdollisuus näissä. Hassusti vaan tuttavapiirissä osui hyvin oikein, mutta sehän voikin olla vain tuuria.

Meilläkin selviää kalenterin oikeellisuus sitten varmaan seuraavassa ultrassa ja synnytyksessä tietysti viimeistään :)
 
Muistakaa tosiaan tuon vaun kalenterin kanssa, että se oma ikä pitää laskea sinne itse! Tuossa toisessa kalenterissa se on laskettu valmiiksi, muutenhan noi on sama kalenteri :) Mulla on esikoispoika, kalenterin mukaan pitikin tulla poika, ja nyt kalenteri näyttää että tyttö tulisi ja niin on kahdessa ultrassa lupailtu :D Mutta en mä nyt tuohon sokeesti luottaisi.
 
Tolla alemmalla katoin ku siinä on se laskuri niin oli kaikista helpoin! Kun siis kiinalaisessa kalenterissa menee ne kuukaudet pikkasen erilailla eli meidän tammikuu on sen kalenterin mukaan 12 kuukausi siis esim nyt tänä vuonna. Eli kiinalaisen kalenterin vuosi on vaihtunu 1.2.
 

Yhteistyössä