Kihomatoja lapsella :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Parina iltana ja välillä päivisinkin on valittanut kutinaa. Eilen katsoin illalla peräaukkoon eikä näkynyt mitään. Nyt sitten näkyi ihan selvät madot. Aamulla heti hakemaan lääkettä. Eka kertaa nyt meillä tuo. Inhottavaa.

eti netistä hyvät ohjeet myös siivoukseen ettet saa niitä heti takaisin. lääkkeitten otosta seuraavana päivänä vessojen ja ovenkahvojen desinfiointi. petivaatteitten ja pyyhkeitten pesu ja päällä olleiden vaatteitten pesu. kynnet lyhyeks. ja koko perheelle lääkkeet.

Tuttavaperheessä noin on ollut riesana usein ja koko perheen pitää kuuri sit syödä ne matojen munat kun tuppaa kulkeutumaan helposti muidenkin suolistoon.
Ovenkahvat, lelut ym.sitä kautta ne tarttuu jos on huono pesemään käsiään.

Mun mielestä niitä ei saa helposti pois mitä oon tätä perhettä seurannu.Kauhulla odotan miten meidän käy kun oltiin heillä kylässä ja sit just sillon illalla yhdeltä heidän lapselta niitä löytyi TAAS joten uskon että hygienia auttaisi asiaan paljon.
En tiedä mikä on itämisaika ei ole vielä ainakaan kukaan meidän lapsista valittannu kutinasta.

2viikkoa itämisaika. Ja ei kyllä ole hygieniasta kiinni,täällä tytöllä ollut viime vuonna kolma kertaa,ja kyllä on siivottu ja pesty,lelutkin pesin tai eristin moneksi viikoksi. Ja käsiä meillä pestään aina tosi hyvin ja usein ja alkkarit vaihdetaan aamuin ja illoin.

Meillä niitä oli tytyllä pari vuotta sitten pariin kertaan. Sen jälkeen ei onneksi ole näkynyt, ja mä luulen, että siitä oli apua, kun tyty lopetti kynsien pureskelun.

Yhteistyössä