Kihomato vai hius?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aivan kamalaa! Näin äsken vauvan kakkavaipassa sellaisen "langan". Menin parempaan valoon tutkimaan vaippaa, niin siinä oli hirmuisesti hiuksia ja karvoja! Mutta sitten yksi "hius" mielestäni liikkui!? En ole varma tärisikö mulla kädet niin paljon vai hengitinkö siihen jotenkin raskaasti koska kun otin sen paperiin niin sit se ei mielestäni liikkunut enää.. Mutta siis voiko kihomato olla sellainen ihan hiuksennäköinen, niin ohut ja hieman läpikuultava, ei niinkään valkoinen?
 
vierailija
Hän on ruvennut ryömimään ja imeskelee sormiaan ja meillä on kissa, joten helposti sitten näyttää menevän karvoja suuhun :/ tuskin nyt suolinkainen kuitenkaan..tämä oli siis sellainen kissankarvankokoinen/lyhyt hius
 
80-luvulla, kun olin labrassa töissä, kihomadot tutkittiin niin, että lapsen nukahdettua illalla hänen peräaukkonsa suulle laitettiin kirkas teippi. Kihomadot kun pakkaavat yön aikana munia peräaukon suulle. No, madot tarttuivat teippiin, jolloin ne oli helppo todeta. Nykyään taitaa olla toisenlaiset konstit.
 
vierailija
Mä oon aivan kauhuissani, kun lapsen päiväkodista tuli lappu, että jollain lapsella on löydetty kihomatoja..Oon aivan friikki tälläsistä asioista, kammottaa, kauhistuttaa ja oikeasti pelottaa, jos meiltäkin löytyisi niitä! Mistä tietää, jos lapsella on niitä? Olen käynyt kurkkimassa pitkin yötä lasta, eikä hän ainakaan kaivele peppuaan..pitäiskö sinne peppuun kurkata yöaikaan vai huomaako sen helpommin? raapiiko lapsi koko ajan pyrstöään vai luikerteleeko ne madot vain siellä? Yököttää ja kuvottaa!!!
 

Yhteistyössä