Kihomadot

Onko kokemuksia kihomadoista? Olen lukenut vanhoja viestiketjuja netistä, ja tuntuu että kaikilla on vain se kokemus ettei niistä ole päässyt eroon. Mulla on poika vajaa 3v, jolla epäilin matoja tuossa vajaa pari kuukautta sitten. Hain Pyrvin-kuurin ja otettiin koko perhe, uusittiin 2 viikon päästä. Viime viikolla poika alkoi kuitenkin taas valittamaan pepun kutinaa ja hain jälleen pyrvinit jotka otettiin viime maanantaina. Meni 2 päivää niin kutina palasi. Nyt löysin tänään itseltäni matoja. :x :'( Kyllä siinä tuli itku! En osaa kuvitella mitään ällöttävämpää ja karmeampaa kuin madot takapuolessa. Otin itse uuden satsin pyrviniä, mutta kun viime kuurista on vasta vajaa viikko niin en uskaltanut pojalle antaa, ohjeessa kun sanotaan että 2 viikon päästä uusitaan jos tarvetta.

Olen siivonnut, vaihtanut petivaatteita ja pyyhkeitä, pyyhkinyt ovenkarmit ja valokatkaisijat, pyyhkinyt lelut ja osan leluista kuten legot pessyt kylppärissä. Tuntuu mahdottomalta tehtävältä pestä jokaikinen lelu kun osaa ei voi veteen upottaa edes, pattereilla toimivia tms.

Mä olen tällä hetkellä niin toivoton, mulla on suorastaan oksettava olo kun ajattelen ja tiedän ja tunnen että madot luikertelee. Mielenterveys tässä menee. En osaa edes kuvitella mitä tämä tulee olemaan jos ei päästä niistä eroon. :'( :(

Kuinka helposti lääkäriltä saa sen vermoxin reseptin?

:x Onko kellään kokemuksia tai vertaistukea tarjota??

Meillä oli viimetalvena. Ekan kerran tein juuri noin siivouksen kanssa, ja olin tulla hulluksi! Seuraavalla kerralla luistin jostain, ja seuraavalla, jne, kunnes olikohan se viides se viimeinen niin tein vaan perusteellisemman siivouksen ja ne petivaatteet tietysti. Ei ollut mitään eroa uudelleentarttumisen suhteen sillä siivouksen laajuudella :( Meillä ne oli 5v peukunimijällä, ja koska hän on herkkä tyttö niin osasi heti kertoa että pyllyä kutittaa, ja ekan kerran jälkeen matoja ei ollut kellään muulla kuin hällä. Eli ilmeisesti tulivat tytön yhdestä harrastuksesta (pukuhuonetta ei siellä vissiin kovin usein siivota), keväällä kun harrastus loppui, madot katosivat, ja nyt syksyllä kun harrastus alkoin niin niitä tuli taas hänelle, ei muille varmasti ehtinyt.

Meille sanottiin että Vermoxin saa jos haluaa, mutta teho ei ole oikeastaan suurempi. Että pääasia on käsihygienia, kynnet lyhyet eikä saa nuolla sormia. Hyvä siivous ja esim lelujen saunottaminen 1vrk auttaa jo aika hyvin jos matoja löytyy. Nykyisin vaihdan petivaatteet pöllyttämistä varoen kerran viikossa, vaatteet menee joka ilta (ja heti sen tytön harrastuksen jälkeen) pyykkiin, samoin yöpuvut vain yksi yö. Vessan pesen 3 krt vkossa. JA kihomatoja ei kuulemma levitä ne joilla niitä on ollut ja jotka ovat huolehtineet häädöstä ja käsihygieniasta, vaan ne jotka eivät tiedä/halua uskoa että heillä niitä on.

Koita saada pois päästäsi se ihnottava ajatus :hug: Oikeasti kihomadot ei ole haitallisia, ne on vaan ihnottavia. Niitä ei ole tutkittu juurikaan, koska ne ei ole vaarallisia. On joku hyvä nettisivu, mikähän se osoite olikaan, googlella varmasti löytyy.

Yhteistyössä