Kihomadot vie mielenterveyden...

  • Viestiketjun aloittaja matonen
  • Ensimmäinen viesti
matonen
Kihomatoja häädetty kohta kaksi kuukautta, itse ja perheen yksi lapsista oltiin kaikista matoisimpia. ite olen nyt "puhdas" mutta lapsi muutaman madottoman viikon jälkeen taas rysäytti matokakan aamulla. Koko ajan napsittu lääkkeitä, ensin Pyrviniä ja nyt Vermoxia. Lääkäri määräs Vermoxin otettavaksi 1tbl kerran viikossa ettei madot pääse niin vanhaks että tekisivät uusia munia. Kyllä toimiikin kun kuolleita matoja tulee.
Täytyy varmaan laittaa mummot ja ukit matokuurille. Kämppä kerran viikossa jynssätty puti puhtaaksi ja pesty ja puunattu käsiä ja pyykkiä että vesimittari vaan hurisee. Tartunnan täytyy tulla meille aina uudestaan ja uudestaan kodin ulkopuolelta! Lapset ei oo päiväkodissakaan. Ollaanko ainoita onnettomia maailmassa jotka on aina vaan matoisia? Vähä helpottaa kun ite on ainaski vähä aikaa "puhtaitten kirjoissa"!
 
matonen
Alkuperäinen kirjoittaja toiset vaan on niin paskasia:
peskää kätenne ja kiellä lasta kaivelemasta takapuolta ;) Madothan tulee siitä että ulostetta on joutunut suuhun.
Arvaapa ollaanko pesty ja persettä ei oo kaivettu! Kiitos myötätunnosta, olet kovin herttainen!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toiset vaan on niin paskasia:
peskää kätenne ja kiellä lasta kaivelemasta takapuolta ;) Madothan tulee siitä että ulostetta on joutunut suuhun.
Höpö höpö se mitään ulostetta suuhun vaadi, järjen jättiläinen.
 
toiset vaan on niin paskasia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toiset vaan on niin paskasia:
Madothan tulee siitä että ulostetta on joutunut suuhun.
Ihan tosissaanko noin luulet? Eihän siinä mitään ulostetta tarvii suuhun joutua, vaan munia :O
ja munat on siinä paskassa ;) Jostakin ne munat siihen leluun tulee, käsi takapuolta kaivellessa ja ruokapöytään
 
näin meillä
Vaihtakaa alusvaatteet aamuin illoin, älkää käyttäkö samaa kuivaksi jäänyttä yövaippaa uudelleen, vaihtakaa pyyhkeet kerran päivässä, peskää pöntönreunus, vetäisynuppi, hana ja vessan ovenkahvat jokaisen käynnin jälkeen. Puistelkaa petivaatteet joka aamu ja imuroikaa patja ja sängynympärys. Kynnet niin lyhyiksi kuin mahdollista, eikä paljaspyllyttelyä ollenkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toiset vaan on niin paskasia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toiset vaan on niin paskasia:
Madothan tulee siitä että ulostetta on joutunut suuhun.
Ihan tosissaanko noin luulet? Eihän siinä mitään ulostetta tarvii suuhun joutua, vaan munia :O
ja munat on siinä paskassa ;) Jostakin ne munat siihen leluun tulee, käsi takapuolta kaivellessa ja ruokapöytään
Mistä kaltaisiasi ääliöitä oikein tulee? Munat eivät ole "siinä paskassa" vaan peräaukon ympärillä johon naarasmadot ne munivat öisin.
 
Munanen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toiset vaan on niin paskasia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toiset vaan on niin paskasia:
Madothan tulee siitä että ulostetta on joutunut suuhun.
Ihan tosissaanko noin luulet? Eihän siinä mitään ulostetta tarvii suuhun joutua, vaan munia :O
ja munat on siinä paskassa ;) Jostakin ne munat siihen leluun tulee, käsi takapuolta kaivellessa ja ruokapöytään
Mistä kaltaisiasi ääliöitä oikein tulee? Munat eivät ole "siinä paskassa" vaan peräaukon ympärillä johon naarasmadot ne munivat öisin.
Pieni lapsi jos vielä juoksennellut ennen tartunnan huomaamista paljain takapuolin, niin koko helkkarin kämppä on madon munissa. Yksi mato tekee kymmeniä tuhansia munia ja jos matoja ollut kuukauden tai kaks ennen tartunnan toteamista ollaan "korvia myöten munissa". Munan tartunta kykyisenä pysymis aika muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen. LIRISSÄ OLLAAN PITKÄN AIKAA!
 
näin
Meiltä lähti näin. Yhdellä lapsista kihomatoja. Otettiin koko perhe Pyrvin-kuuri, kaikki vuodevaatteet pakkaseen ja pesuun kaikki mitä pystyi pesemään. Pehmolelut pestiin ja laitettiin pois käytöstä. Siivottiin viikon ajan päivittäin joka huone imuroimalla, luutuamalla ja pölyt pyyhkimällä. Otettiin käsipyyhkeiden sijaan talouspaperi käyttöön ja pestiin kädet saippualla joka ateriaa ennen sekä aina wc-käynnin jälkeen. Kynnet pidettiin lyhyinä. Vältettiin kaikkea sormin syötävää ruokaa, lapsilla jopa leipää.
Siivottiin wc:t monta kertaa päivässä, kännyköitä, kaukosäätimiä, peliohjaimia, näppiksiä, hiirtä jne. pyyhittiin usein. Kaikki lelut pestiin, pakastettiin ja osa pois käytöstä yli kahdeksi viikoksi. Lasten kirjat pyyhittiin. Pestiin jopa verhot ja matot.
Aamuisin käytiin pepunpesulla ja vaihdettiin alushousut. Iltaisin kokopesut ja vaatteiden vaihdot. Vaihdettiin lakanat usein ja yöpuvut joka yö.
N. 14 vrk päästä uusittiin Pyrvin käsittely koko perheelle ja pienille annettiin vielä kolmannet annokset.
Yökyläilyt jätettiin väliin ja pidettiin yllä käsienpesuja. Hoitopaikkaan tehtiin ilmoitus heti havainnon jälkeen ja tiedotettiin läheisiä.
Joku voi sanoa hätävarjelun liioitteluksi, mutta meillä päästiin näin ihan Pyrvinillä eroon. Toivottavasti ei koskaan enää tartu meille. Pidetään yhä tiukasti kiinni käsienpesusta ja viikkosiivoukset sekä iltapesut meillä on tehty aina tarkasti.

 
matonen
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Meiltä lähti näin. Yhdellä lapsista kihomatoja. Otettiin koko perhe Pyrvin-kuuri, kaikki vuodevaatteet pakkaseen ja pesuun kaikki mitä pystyi pesemään. Pehmolelut pestiin ja laitettiin pois käytöstä. Siivottiin viikon ajan päivittäin joka huone imuroimalla, luutuamalla ja pölyt pyyhkimällä. Otettiin käsipyyhkeiden sijaan talouspaperi käyttöön ja pestiin kädet saippualla joka ateriaa ennen sekä aina wc-käynnin jälkeen. Kynnet pidettiin lyhyinä. Vältettiin kaikkea sormin syötävää ruokaa, lapsilla jopa leipää.
Siivottiin wc:t monta kertaa päivässä, kännyköitä, kaukosäätimiä, peliohjaimia, näppiksiä, hiirtä jne. pyyhittiin usein. Kaikki lelut pestiin, pakastettiin ja osa pois käytöstä yli kahdeksi viikoksi. Lasten kirjat pyyhittiin. Pestiin jopa verhot ja matot.
Aamuisin käytiin pepunpesulla ja vaihdettiin alushousut. Iltaisin kokopesut ja vaatteiden vaihdot. Vaihdettiin lakanat usein ja yöpuvut joka yö.
N. 14 vrk päästä uusittiin Pyrvin käsittely koko perheelle ja pienille annettiin vielä kolmannet annokset.
Yökyläilyt jätettiin väliin ja pidettiin yllä käsienpesuja. Hoitopaikkaan tehtiin ilmoitus heti havainnon jälkeen ja tiedotettiin läheisiä.
Joku voi sanoa hätävarjelun liioitteluksi, mutta meillä päästiin näin ihan Pyrvinillä eroon. Toivottavasti ei koskaan enää tartu meille. Pidetään yhä tiukasti kiinni käsienpesusta ja viikkosiivoukset sekä iltapesut meillä on tehty aina tarkasti.
Meillä muuten samansuuntaisesti elelty mutta siivousta ei jaksa enää näin pitkän rupeaman jälkeen koko ajan. WC:t siivoon joka päivä mutta muuten 1krt viikko paremmin, ovenkahvoja, käukosäätimiä, tietsikan näppäimiä ym useammin ja lattiat kosteella pyyhkäisen toisenkin kerran viikossa. Tyynyt, viltit ym postettu. Leluja vähennetty. Lelut saunotan tai pakastan joka viikko. Et töitä oon tehny. Toivossa eletään et alkaa helpottaa...
 
vieras
Sitten pitää ottaa huomioon, että munat niin pieniä, että voivat elää esim.huonepölyssä. Sieltä ne voi periaatteessa mennä hengityksen kautta taas kiertoon. Kurjia otuksia!
 
vieras
Annan taas tämän vinkkini eli ennen vanhaan ennen kuin oli lääkkeitä niin kihomadot häädettiin sinkkipastan avulla. Eli laitappa lapselle iltaisin peppureiälle pikkasen sinkkipastaa. NÄin ei ne madot pääse munimaan sieltä ja kierre katkeaa. Sinkkipastaa saa apteekista ja on tujumpaa tahnaa kuin sinkkivoide mitä saa ihan kaupastakin. Se on semmoista tököttiä, että siitä ei ui läpi yksikään kihomato.
 
matonen
Meillä pienimmäisellä kutinaa mutta vain ajoittain. illalla taskulampulla nukahtamisen jälkeen kun käy pyllynreiällä kurkkaamassa mato siellä luikertelemassa. Alku tartunnassa vain täytyy olla sairaan hyvä tuuri et on just oikeeseen aikaan paikalla. Matoja kakassa näkyy jos matoja reippaasti. TOIVON ETTÄ TÄHÄN RUMBAAN EI KENENKÄÄN TARVIIS JOUTUA, kova homma jos eivät suostu lähtee. Lääkäri oli sitä mieltä et joittenkin suolesta lähtevät huonommin kuin toisten.
 
...
Mä tiedän aivan justiin mistä puhut!! Meillä oli matoja monen monta kuukautta! Syötiin lukematon määrä pyrviniä, vermoxia, viimeiseksi vermoxia 2xpäivässä 3 päivän ajan. Senkin annostuksen otin otin itse selville ja sanelin lääkärille kun ei tiennyt. :( Se siivouksen määär oli aivan järjetön, mä vaihdoin lakanoita joka päivä ja pyyhin ja pesin joka paikkaa, tuntui etten tehnyt mitään muuta enää. Sitten oli pakko hiljentää vauhtia kun ei siitä mitään hyötyä ollut ja mä olin aivan loppu. Lääkkeiden syömisellä ei ollut minkäänlaista vaikutusta, oireet eivät helpottaneet. Eläviä matoja en loppuviimeksi onnistunut näkemään, vaikka oireita sekä minulla että pojalla. Menin sitten lääkäriin ja pyysin kihomatotestit, molemmilta otettiin 3 testiä, ja kaikki negatiivisia. Nyt ei ole poika enää valittanut ja mullakin oli monta viikkoa taukoa kutinassa, kunnes taas eilen alkoi tuntumaan tutulta. :( Mä en enää jaksaisi en sitten yhtään. Lääkäri ei tietenkään usko että meillä niitä olisi kun testit negoja. Itse en vaan osaa luottaa niihin kun lääkärikin myönsi niiden olevan epäluotettavia. Toisaalta taas, luulisi edes yhden testin olevan positiivinen jos niitä on. Mä olen kertakaikkisesti sitä mieltä että vermoxille voi myös olla resistenttejä matoja.... meillä ei ainakaan oireet siitä loppuneet. En osaa muuta sanoa kuin että VOIMIA!
 

Yhteistyössä