kihloihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dream_girl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dream_girl

Vieras
Oon ollut yhdessä mun miesystävän kanssa runsaat 8kk. Muutettiin pari kuukautta yhteen ja arki menee hyvin, on kivaa yhdessä eikä riitoja ole ollut paljoakaan. Oon vähän ajatellut että tämä todella on se mies kenen kanssa haluaisin kihloihin jonakin päivänä, joten kerroin hänelle siitä että olisi mukava mennä kihloihin mennä jossakin välissä. Hän sitten siihen sanoi että asiaa on kyllä harkittu ja tuli halailemaan. Siis mitä?? Kihloihin? Ei kihloihin?

Tämä asia häiritsee jostain kumman syystä eikä olla aiheesta sen jälkeen puhuttu.

Sanoisin että ota ihan rauhallisesti vaan. Käsittäisin kertomastasi että miehesi on positiivisella mielellä kihloihin menosta, ehkei kuitenkaan juuri tänään tai ensi viikolla.

Itsekin muutin kuukausi sitten yhteen avomieheni kanssa, ja ollaan kyllä aina välillä juteltu yleisesti kihloista ja naimisiinmenosta. Hän on ollut myös positiivisin mielin ja itseasiassa oli ensimmäisenä ottamassa asiaa vaivihkaa esille. Totesi vain yhtenä iltana "kyllä mä sut vaimokseni haluan, voisinpa sanoa että ensi kesänä sulla on kihlasormus sormessa. Se kysymys tulee sitten yllätyksenä joku kaunis päivä."

Tuli kyl mukava olo, hieman jännittääkin että missä tilanteessa sitten otetaan asia taas puheeksi sormuksen kera :D
Eikä meilläkään asiasta ole puhuttu sen jälkeen sen enenpää. Eiköhän se aika loppuun käsitelty ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikutta siltä:
että mies haluaa yllättää sut sormuksella sopivassa tilanteessa. :)

Sama tuli minullekin mieleen. Mies haluaa vanhanaikaisesti kosia kun sitä vähiten odotat.

Sinuna antaisin asia olla. Sinä otit asian esille ensimmäisen kerran anna miehen ottaa se esille seuraavan kerran ja yllättää sinut.

Olemme miettineet miesystäväni kanssa kihloihin menemistä koko seurustelumme ajan (2 vuotta) ja nyt on sitten selvillä että ensikesään mennessä ollaan sormukset sormessa. Mieheni lupasi kosia perinteisesti ja yllättyksen kera. Olen kuitenkin sanonut hänelle, että saat sitten vasta kosia kun oot sata prosenttisen varma, että haluat olla minun kanssa lopun elämääsi, koska sitten minusta et enää pääse eroon vaikka kuinka haluaisit ;D

Hetkonen, olette olleet yhdessä 8 kuukautta, ja muuttaneet jo yhteen, sekä puhutte kihlauksesta?

Mikä ihmeen kiire teillä on? Hätäilemällä ei tule muuta kuin kusipäisiä lapsia. Itse olen jo toista vuotta yhdessä poikaystäväni kanssa, ei asuta edes samassa osoitteessa, ja kihloihin menosta on joskus puhuttu, mutta emme näe sitä tällä hetkellä tarpeelliseksi, sillä meidän suhteemme kyllä kestää ilman kihlasormuksiakin.

8 kuukautta on loppujen lopuksi aika lyhyt aika tuntea se toinen, joten ottakaa nyt ihan rauhallisesti vaan.

Tosiaan se kihlaus on lupaus siitä että mennään naimisiin, mutta monelta se vain tuntuu nykyaikana unohtuvan. Ei sitä kihloihin menoa kannata siis hätäillä, jos ei ole varma että haluaako edes naimisiin. Minulle ainakin kihlat ovat asia, joka tarkoittaa sitä, että myös joskus mennään sitten kuuntelemaan se papin aamen.

En olisi kyllä voinut edes kuvitella, että olisin muuttanut poikaystäväni kanssa yhteen jo puolen vuoden seurustelun jälkeen, huhhuh. Haluan tutustua siihen toiseen kunnolla, ja sitten muutetaan yhteen kun kumpikin on 100% varma siitä, että se yhdessä asuminen ja yhteiselämä tulee toimimaan ja jatkumaan.

Olen samaa mieltä, että miksi hätäillä. Jos haluat, että mies vanhanaikaisesti kosii sinua, niin tyydy vain odottelemaan. Todennäköisesti miehesi keksii sitten aikanaan, että mikä olisi sopiva tilanne, aika ja paikka, jolloin hän kosii sinua. Vaikka olenkin nainen, niin minä olen tässä asiassa vanhanaikainen ja haluaisin, että mies itse kosii. Tosin nykyään on niitäkin naisia, jotka itse kosivat, haluavat valita sormuksen yms kontrollointia.

Jos aiotte olla loppuikänne yhdessä, niin 8 kk on tosi lyhyt aika. Ainakin yksi kunnon riita kannattaa kokea ennen kuin muuttaa yhteen/kihlautuu tms. sitoutuu.

Mies lupasi, mies yllättää...miksi naiset ovat ikään kuin otettavissa ja kosittavissa, odottamassa, että huoliiko mies vai ei. Ja vielä innoissaan siitä! Mitäs jos nainen kosiisi ihan itse.

Minustakin aika nopeaa toimintaa, me olimme seurustelleet vuoden, kun aloimme viettää lähes kaiken ajan yhdessä ja puolitoista vuotta, kun muutimme virallisesti yhteen. Kihloihin menimme silloin, kun päätimme, että päivänä eräänä menemme naimisiin ja tämä tapahtui viisi vuotta seurusteltuamme. Tosin olemme molemmat toisella kierroksella, joten ehkä se hieman vaikutti rauhalliseen etenemiseen.

Eli odottele rauhassa tai kosi itse, jos siltä tuntuu :-)

Yhteistyössä