Kihlatut ja/tai avoliitossa asuvat! (turhaakin turhempi juttu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diipadaapadei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diipadaapadei

Vieras
Miten nimitätte kihlattuanne/avopuolisoanne? Tarkoitan siis tilannetta, jossa puhutte hänestä jollekin, joka ei häntä tunne ja jolloin nimen käyttäminen on hyödytöntä. Onko hän mies, poika- tai miesystävä, ukko vai mikä?

Musta on outoa puhua "miehestä", koska ollaan suhteellisen nuoria. Asumme siis yhdessä ja olemme kihloissa. Jos puhun miehestä, niin mulle siitä tulee väistämättä mielikuva, että ollaan jo naimisissa. Poika- tai miesystävä taas antaa sen kuvan, että ei asuta vielä yhdessä. Avomies ja kihlattu kuulostaa taas yliviralliselta..

Tiedän, ei oo mitään väliä, mutta kunhan nyt huvikseni kyselen :D

Miehestä puhun (siis tietysti puhun nimellä, jos on sellasia ihmisiä, jotka hänet tuntee ). Me ollaan oltu 12 vuotta yhdessä ja kolme lastakin on, joten poikaystävästä vois olla aika hassua puhua :D

No oma MIEHENI on 26v eli suhteellisen "nuori"...tai miten sen ottaa:D
Jos puhun hänestä muille puhun miehestä, kihlatusta tai puolisosta..
poikaystävästä nyt tulee ihan teiniboyfrend mieleen joten pois suljettu kutsumanimi:D
Taas miesystävä tuo mulle mieleen jonkun ei niin vakavasti otettavan suhteen...

Minkäs ikänen ap:n miespoikapuoliso on?:)

Jos on pitkäkin juttu tai tiedän että tämän tyypin kanssa puhutaan näistä asioita varmaan tulevaisuudessakin (esim. uus työkaveri tms), niin sanon että mun mies sejase, ja sen jälkeen puhun vain nimellä.

Muutoin joko mies tai poikaystävä, riippuu vähän kenen kanssa puhuu. Tuohon mieheen oon nyt kallistumassa, se tulee luonnollisemmin suusta ulos kun ollaan 28v. ja 30v...Ja mieshän se loppujen lopuksi on :D.
Joskus voi olla puolisokin, mutta se menee jo sinne vanhusosastoon.

Avomiehestä en puhu koskaan, mitä lisäarvoa se avo siihen tuo? Enkä oikein ymmärrä jos joku puhuu AVIOmiehestä, vaikka saahan niin toki tehdä. Nimi on paras loppujen lopuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Miehestä mä puhun, mutta miettikääs et miten miehet kutsuu meitä... ei olla vaimoja eikä tyttöystäviä... hmmm.

No tätä oon joskus kysyny "mieheltäni" (oikeesti en osaa sanoa sitä miehekseni), kuulemma työpaikalla oon EUKKO! Hirveetä!! Se on siellä tarttunu vanhemmilta ihmisiltä. En sit tiä puhuuko se musta joka paikassa eukkona, yäh.

Ja siis ollaan vasta 23-vuotiaita.

Miehestä puhun. Jotenkin nuo sulhanen, kihlattu, avomies yms. tuntuvat jotenkin niin virallisilta. Eivät tunnu hyvältä. Taas poikaystävä-sanasta tulee mieleen, että seurustelisimme vasta. Mie olen 28 ja mies 26.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Miehestä mä puhun, mutta miettikääs et miten miehet kutsuu meitä... ei olla vaimoja eikä tyttöystäviä... hmmm.

No tätä oon joskus kysyny "mieheltäni" (oikeesti en osaa sanoa sitä miehekseni), kuulemma työpaikalla oon EUKKO! Hirveetä!! Se on siellä tarttunu vanhemmilta ihmisiltä. En sit tiä puhuuko se musta joka paikassa eukkona, yäh.

Ja siis ollaan vasta 23-vuotiaita.

Mun pitikin just vastata tähän, että jostain syystä tulee ukkona puhuttua poikaystävästä :)

Yhteistyössä