Kihlasormustenne hinta? Mikä on "keskimääräinen" hintaluokka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
Oon netissä katsellut hintoja ja mietiskellyt, että mikä lienee se kultainen keskitie.. Liikkeisiin en ole päässyt katsomaan ja arvioimaan, joten nettikaupat on nyt ainoa hintatietoni :D

Elikäs millaiset sormukset teillä on ja paljonko maksaneet? Mitä materiaalia, onko kiviä tms.?

Meillä tais kuutisen vuotta sitten maksaa 50-60 e kpl molemmat on kultaisia,hieman rosopintainen,ei siis sileä,ei kiviä.Kihla- ja kellosta ostettiin.:)

Mä olen kuullut että sormusten pitäisi maksaa miehen kuukausipalkan verran. Ihan niin paljon ei mies kuitenkaan maksanut, mutta yli 900 euroa kuitenkin. Nykyinen mies osti vähän edullisemman mutta hänellä nuorempana pienempi palkkakin. 380 maksoi nykyinen

Mä olen kuullut että sormusten pitäisi maksaa miehen kuukausipalkan verran. Ihan niin paljon ei mies kuitenkaan maksanut, mutta yli 900 euroa kuitenkin. Nykyinen mies osti vähän edullisemman mutta hänellä nuorempana pienempi palkkakin. 380 maksoi nykyinen

Joo ainoa vaan että tuo ajatus tulee jenkeistä missä kihlasormus on the sormus :D Itse ajattelisin että Suomessa vihksormus tulis maksaa miehen kuukausipalkan verran, koska täällä noi sormukset menee just päinvastoin kuin jenkeissä missä vihki on sitte se simppelimpi.

Ostettiin sellaisella tarjouksella ku kaksi sormusta yhteensä 149 euroa. Olimme kumpikin silloin opiskelijoita, joten kyllä tuokin summa kirpasi. Ihan hyvät perussormukset saatiin. Vihkisormuksena voi olla sitten vähän hienompi.

3mm leveät, "pulleat" keltakultasormukset 9 vuotta sitten 30€/2 kpl kaiverruksineen. Vihkisormus 6mm leveä keltakultaa, keskellä n. 1cm valkokultasydän ja timantti 45€ kaiverruksen kanssa 3 vuotta sitten. Kihlasormus kun hävisi n. 5 vuotta sitten, kävin kultasepänliikkeessä katselemassa ja halvimmat, kapeimmat, oli 80€/kpl. Onneks sormus sitten löytyi eikä tarvinnut ostaa uutta.

Taidettiin ostaan sormuspari hintaan 50€. Hyvin on toiminut tuollainen perussormus jo kohta kymmenen vuotta. Vihkisormuksena mulla samanlainen kapea ja sileä kultasormus. Kun ensimmäinen lapsi syntyi, niin mies osti siihen väliin pidettäväksi tuollaisen filigraanisormuksen, sillä hintaa hurjat 70 €.
Eli siis mun kolmella sormuksella hintaa taitaa olla se 120€ ja ihan on oltu onnellisia. ;)

Mä taas olen kuullut, että kihlasormus millä kositaan ja on se timanttinen (Suomessa vihkisormus) pitää maksaa kolmen kuukauden palkan.

Mun kihlasormus maksoi 300€. On sileä kultainen.

Mulla ei ole kihlasormusta ollenkaan (oltiin kuulemma salakihloissa ;), mut vihkisormus on aika samanlainen kuin chefilla ja maksoi 850 e silloin 3 v takaperin. Kivet (koko ja hionnan taso) ja kullan määrä määrittää pitkälti hinnan.

Sormukseni on valkokultaa ja siinä on timantti mutten tiedä karaatteja. Oli 20% alennuksessa ja maksoi vuonna -09 just alle 1000e. Mentiin naimisiin maistraatissa joten häät olivat muilta osin edulliset. Miehen sormus kuului samaan sarjaan ja maksoi n. 300-400e. Sain valita minkä sormuksen halusin ja olen tosi tyytyväinen tähän, se on ajattoman tyylikäs ja tarpeeksi leveä tukeville sormilleni (ns. nakkisormet:)). Kavereitteni sormukset ovat olleet huomattavasti edullisemmat mutta heillä on kaikilla ollut "oikeat" häät. Sellaiset 150-200e vaikuttaa keskihinnalta.