kierukka pois, toiveena tulla raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haahui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

haahui

Uusi jäsen
30.12.2010
1
0
1
Jep, eli kierukka (mirena) poistettu nyt reilu 4vkoa sitten, sitä edeltävällä viikolla oli normisti "kierukka-ajan menkat", kierukka oli melkein 5 vuotta ja säännöllisesti pikkumenkat tuli koko ajan. Poiston jälkeen meni 2 päivää ja tuli kolmen päivän tyhjennysvuoto. Nyt sitten viimeiset pari viikkoa on ollut ihan selittämätön väsymys, vatsaa nippailee ja repii ajoittain, kuvottaa aaltomaisesti. Olen kuullut, että kierukanpoistosta voi tulla tämmöisiä raskausoireiden tapaisia juttuja, joten en niitä sinällään ihmettele. Kuinka pian teillä muilla on menkat palautuneet, tai tullut ekat luomut kierukanpoiston jälkeen? Onko kukaan kuullut missä vaiheessa kannattaisi kääntyä lääkärin puoleen, jos menkkoja ei kuulu? En tässä vielä hätäile tai mitään, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen. Olen kertaalleen tehnyt raskaustestin oman mielenrauhani takia (laskin että menkat normikerrosta olisivat jo silloin tulleet), mutta negahan se oli. Kertokaapa kokemuksianne. Entä kuinka pian on tärpännyt?

Hei,

En osaa valitettavasti vastata mutta olen samassa jamassa, tosin Mirena otettiin 9pv sitten pois, kaameet raskausoireet, eilen tuli pari tippaa verta eikä muuta ole tullut. Eli menkkoja odotellessa vaikka raskaana haluisin olla. Anteeksi tuppautumiseni ketjuun :)

Pakko oli tulla vastaamaan kun itse samoja asioita pohdiskelin jokin aika sitten. Eli kierukka poistettiin n. 2kk sitten. Yllätykseni pongasin oviksen 2pv kierukan poiston jälkeen!

Sitten tulikin heti n. 2pv:n tyhjennysvuoto (tai lähinnä vähän vain tiputteli). Tyhjennysvuodon jälkeen tuli suht. niukat menkat jotka kestivät 4pv (yleensä mulla noin viikon menkat)...sitten se alkoi kauheat raskausoireet, olin aivan varma et raskaana tässä ollaan mut 23vrk kierrolla tulikin oikein kunnon täti kylään. 7pv todella runsaat kuukautiset. Siteitä meni 4 pakettia : /

Nyt tädin tulosta on sitten reilu 10pv, oviksen pongasin kiertopäivällä 10, joten saa nähdä pitkäkö kierto tulee.

Yritystä ei vielä ole ollut...mutta uskoisin et ekasta oviksesta ei olisi voinut vielä raskautua ja toinen kierto oli varmaan liian lyhyt vain 23vrk. Ovulaatiot on vahvoja ja nytkin raskausoireita (rinnat nippailee, väsyttää, tekee pahaa jne..) eikä yritystä vielä ole ollut(kylläkin mahdollisuus koska käytetty keskeytettyä yhdyntää). Mutta seuraavasta kierrosta sitten aloitetaan yritys oikein kunnolla, toivottavasti pian saan sitten myös plussan =)

Moni on tullut raskaaksi heti kierukan poiston jälkeen ja osa sitten yksien kuukautisten jälkeen.

Minulla oli myös Mirena ja se ehti olla 3vuotta. Normaalisti ollut hyvin säännöllinen kierto 26-28vrk ja aikaisemmin 3.lasta jotka saaneet alkunsa aina nopeasti. (nyt tietenkin jo sitten ikääkin enemmän yms..) Gyne joka kierukan poisti suositteli odottamaan yhdet kuukautiset, että kohdun seinämä paksuuntuu tarpeeksi raskautta varten.

Plussa onnea teille!
Käyn täällä vaikka vielä kertomassa minkälainen kierto minulle tulee ja saadaanko jo seuraavasta kierrosta plussa :whistle:

Mulla Mirena poistettiin syyskuun alussa ja heti siitä alkoi hillittömät oireilut, jotka ovat kuulemma normaaleja kierukan poiston jälkeen. Mulla se ehti olla reilu 4v. Menkat jatkuivat normaalin kierron mukaan, tosin pikkuhousunsujaan ei tullut vain pari tippaa, vaan yöside tulvi :x Nyt kun oli neljännet menkat poiston jälkeen, olivat ne vihdoinkin sellaiset kuin ennen kierukkaa. Josko hormoonit olisivat nyt tasoittuneet.
Pari kiertoa päästy kunnolla raskautta yrittämään ja vielä ei ole tulosta tullut...

Yhteistyössä