Kierukka ja vuodot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieläkö kauan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieläkö kauan

Vieras
Kyllästyttää jo... Tai oikeastaan vähän huolettaakin et onko tää normaaliakaan enää.

Mirena kierrukka laitettiin tammikuun lopussa. Eka näytti et hei täähän toimii aj vuotoa ei ollut kuin muutama päivä laiton jälkeen. Näin mentiin kuukausi ja menkat alkoi. ne kestikin sit pari viikkoa. Vuoto ehkä aavistuksen niukempaa kuin normali vuotoni joka melko runsasta.

Nyt noin neljä päivää siitä kun nuo pitkät "menkat" loppui tulee tas ruskeaa limaa ja mahaa juilii siihen malliin et hanat auki kohta :(

Siis ei juma! Tätäkö tää elo nyt sit on. p*rse laulaa hoosiannaa ainaisista suojista :(

Milloin tää loppuu vai loppuuko ikuna? Kauanko on siis normaalia?

Minulla on Niagaran kaltaiset menkat ennen kierukkaa. Heti laiton jälkeen loppuivat rajut vuodot, mutta melkein vuoden kesti, että loppuivat kokonaan. Olin jo ihan luopumassa toivosta, mutta onneksi jaksoin kestää noita tuhruvuotoja.

Ensimmäisellä kerralla mulla vuoteli muutaman kuukauden ja sitten vuoto loppui neljäksi vuodeksi kokonaan. Toisella kertaa vuotelin enemmän tai vähemmän 1,5 vuoden ajan, kunnes poistin kierukan. Samalla loppui epämääräiset vatsakivut, joista olin kärsinyt monta kuukautta.

Tammikuussa asennettu kierukka hyvin todennäköisesti tiputtelee vielä. Yleensä sanotaan, että noin 6kk vie aikaa, että vuodot tasaantuvat. Jos ei ole kipuja (muita kuin menkkoihin liittyviä), ei ole mitään syytä huolestua.

Lokakuun alussa laitatin hormonikierukan.Llaiton jälkeen vuoteli/tiputteli vähän yli kuukauden, mutta sittemmin ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Olenkin kyllä jo 45-vuotias, varmaan jää helpommin vuodot pois kuin nuoremmalla.

Mulla ei ole ollut kunnon vuotoa kierukan laiton jälkeen ollenkaan, mutta sellaista ruskeaa tuhnua sitten sitäkin enemmän. Ehkä vuoden jälkeen asettui niin, että sitä ruskeaa mönjää tulee suunnilleen viikon aina kerrallaan.

Yhteistyössä