Kierukasta? Suositteletteko ja onko hyvä ehkäisykeino?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
bbb
no se ei ole ehkä kaikkein kätevin tapa..mutta mä en nyt muuta keksinyt itselleni. Eli se kapseli laitetaan emättimeen vähintään 10 minuuttia ennen yhdytää. Meillä se on toiminu ok..hinta on about 10?/paketti
 
pimmi
Ei mun mielestä kierukkaa kannata jättää ottamatta sen takia kun joillaki laittaminen on käyny kipeää tai on tullu muita ongelmia...
Hormonithan vaikuttaa jokaiseen eri tavalla ja laittaminen on helpointa kuukautisten aikaan ja tietysti kivuttominta kun on mahdollisimman rentona ja lääkäri on osaava.
Mä en vielä noista sivuvaikutuksista tiedä paljoa kun oma kierukka on ollu paikoillaan vasta vajaa 2 viikkoa, mutta tuo laittaminen ei ainakaan sattunu. Pari kertaa nipisti, mutta niin kait se papankin ottaminen tekee...
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
mikä tuo ehkäisykapseli on? Alkoi kiinnostamaan....
Googlaa vaik implanon ehkäisykapseli.

Miä tykkäsin kovastiki, alussa oli hyvin vähäistä mutta epäsäännollistä vuotoa ei ihan puolta vuotta, sitte ku kolme vuotta alko olee täynnä, nii sillo oli vissii yhet menkat, kestää viikon mut todella vähäiset, hyvä jos sidettä tarvi, sitte se vaan vaihdettiin ja taas kolmen vuoden päästä oli yhet menkat ku alko olee tehot lopuillaa, sit se otettii pois ja miä olin raskaana.
Samaa tavaraa ku minipillereis (?) ei tarvi muistaa, ei satu laittaminen eikä poisottaminen. Laitetaa käsivartee ja on siellä paikoillaan.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja bbb:
no se ei ole ehkä kaikkein kätevin tapa..mutta mä en nyt muuta keksinyt itselleni. Eli se kapseli laitetaan emättimeen vähintään 10 minuuttia ennen yhdytää. Meillä se on toiminu ok..hinta on about 10?/paketti
Siis sä puhut nyt kyllä ehkäisypuikosta.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja pimmi:
Ei mun mielestä kierukkaa kannata jättää ottamatta sen takia kun joillaki laittaminen on käyny kipeää tai on tullu muita ongelmia...
Hormonithan vaikuttaa jokaiseen eri tavalla ja laittaminen on helpointa kuukautisten aikaan ja tietysti kivuttominta kun on mahdollisimman rentona ja lääkäri on osaava.
Mä en vielä noista sivuvaikutuksista tiedä paljoa kun oma kierukka on ollu paikoillaan vasta vajaa 2 viikkoa, mutta tuo laittaminen ei ainakaan sattunu. Pari kertaa nipisti, mutta niin kait se papankin ottaminen tekee...
ei laittaminen minua jännitäkään yhtään. Eniten jännittää se kun teininä oli erittäin kivuliaat menkat ja TODELLA runsaat. Nyt olen pillereiden ansiosta päässyt niistä eroon, mutta mielialat heittelee miten sattuu ja välillä olen kuin raivopää, joten pillerit ei sovi päälle :headwall: :headwall: Nyt pitäisi keksiä jotain muuta tai sitten pitää mennä katkasemaan piuhat, mitä en vielä kyllä halua tehdä.
 
Zoe-F
Mulla oli ihan kamalat mielialan vaihtelut pillereitten kanssa ja ilman, kapselin kanssa elämä oli ihanan seesteistä. Jotenki oikeen pelästy näitä raskausajan hormoniheittelyitä ja niitä raivareita.
 
ei laittaminen minua jännitäkään yhtään. Eniten jännittää se kun teininä oli erittäin kivuliaat menkat ja TODELLA runsaat. Nyt olen pillereiden ansiosta päässyt niistä eroon, mutta mielialat heittelee miten sattuu ja välillä olen kuin raivopää, joten pillerit ei sovi päälle :headwall: :headwall: Nyt pitäisi keksiä jotain muuta tai sitten pitää mennä katkasemaan piuhat, mitä en vielä kyllä halua tehdä.[/quote]


Minulle annettiin hormonikierukka juuri yllä olevista syistä eli runsaat ja kivuliaat kuukautiset teininä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja pimmi:
Ei mun mielestä kierukkaa kannata jättää ottamatta sen takia kun joillaki laittaminen on käyny kipeää tai on tullu muita ongelmia...
Hormonithan vaikuttaa jokaiseen eri tavalla ja laittaminen on helpointa kuukautisten aikaan ja tietysti kivuttominta kun on mahdollisimman rentona ja lääkäri on osaava.
Mä en vielä noista sivuvaikutuksista tiedä paljoa kun oma kierukka on ollu paikoillaan vasta vajaa 2 viikkoa, mutta tuo laittaminen ei ainakaan sattunu. Pari kertaa nipisti, mutta niin kait se papankin ottaminen tekee...
ei laittaminen minua jännitäkään yhtään. Eniten jännittää se kun teininä oli erittäin kivuliaat menkat ja TODELLA runsaat. Nyt olen pillereiden ansiosta päässyt niistä eroon, mutta mielialat heittelee miten sattuu ja välillä olen kuin raivopää, joten pillerit ei sovi päälle :headwall: :headwall: Nyt pitäisi keksiä jotain muuta tai sitten pitää mennä katkasemaan piuhat, mitä en vielä kyllä halua tehdä.
Eri pillerimerkeissä on eroja, mulle ei silloin joskus aikoinaan sopinut ekat pillerit mitä kokeilin, mutta sitten toisista ei tullut mitään eroja.
Ja hormonikierukassahan hormoni vaikuttaa lähinnä paikallisesti, ts. sitä ei erity paljoa verenkiertoon.

 

Yhteistyössä