Kierukasta kokemuksianne kaipailisin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joanna"

Vieras
Oletko ollut tyytyväinen kierukkaan? Tuliko mitään haittavaikutuksia? Onko jollain ollut niin paljon ongelmia kierukan kanssa, että se jouduttiin poistamaan? Oliko kierukan asentaminen kovinkin kurjaa? :)
Minulle asennetaan kierukka parin viikon päästä, aikaisemmin en raaskinut jotenkin ostaa sitä (koska pelkäsin, että se ei sopisi ja jouduttaisiin poistamaan ja siinä meni sit 180e :) ) mutta nyt saan sen ilmaiseksi, joten toki tahdon sen. Olen kokeillut seitsemää eri e-pilleri merkkiä, ne eivät vaan kai minulle sovellu, mutta ilmeisesti kierukka voisi silti soveltua..?

minulla on PELKKÄÄ hyvää sanottavaa Kierukasta.Minulla oli juuri reilun 5v hormonikierukka. EI mitään haittavaikutuksia, menkat oli poissa kokonaan reilun 4v! (jollain loppuu kokonaan, se on normaalia). Ei kipuja eikä särkyjä. Suosittelen lämpimästi!

Minulla on ollut hormonikierukka nyt vajaat puoli vuotta, ja en voi kyllä olla kuin tyytyväinen :)
Asentamista jännitin turhaan, ei ollut niin paha kokemus kuin pelkäsin, ei kipua, enemminkin epämiellyttävää. Mutta nopeasti ohi.
Jonkin verran tiputteluvuotoa, mutta siihen osasin varautua. Kuukautiset hyvin niukat, esim. nyt on yksi vuoto jäänyt kokonaan pois.
kk-kivut jääneet pois, myös PMS -oireet vähentyneet.

Kiitos bv. :) Unohdinkin mainita, että nimenomaan hormonikierukasta näitä kokemuksia haluisin kuulla. Mä olen vaan niin saanut tarpeekseni noiden pillereiden kanssa sähläämisestä, että olen tosi toiveikas kierukan suhteen.

[QUOTE="vieras";23039840]Minulla on ollut hormonikierukka nyt vajaat puoli vuotta, ja en voi kyllä olla kuin tyytyväinen :)
Asentamista jännitin turhaan, ei ollut niin paha kokemus kuin pelkäsin, ei kipua, enemminkin epämiellyttävää. Mutta nopeasti ohi.
Jonkin verran tiputteluvuotoa, mutta siihen osasin varautua. Kuukautiset hyvin niukat, esim. nyt on yksi vuoto jäänyt kokonaan pois.
kk-kivut jääneet pois, myös PMS -oireet vähentyneet.[/QUOTE]

Joo, tuo tiputteluvuoto ei mua kyllä haittaa kunhan joskus loppuu. :)
Mulla on kerran e-pillerit pettänyt (tulin raskaaksi ja sain siis lapsen) ja tuon jälkeen en ole osannut luottaa koko pillereihin. Miten, kun kierukan kanssa jää tuo vuoto tulematta, niin mistä tietää, jos onkin raskaana? Tai luotatteko te muut niin kierukkaan, ettette pelkää sen pettävän..?

Mulla on kerran e-pillerit pettänyt (tulin raskaaksi ja sain siis lapsen) ja tuon jälkeen en ole osannut luottaa koko pillereihin. Miten, kun kierukan kanssa jää tuo vuoto tulematta, niin mistä tietää, jos onkin raskaana? Tai luotatteko te muut niin kierukkaan, ettette pelkää sen pettävän..?

minä "vaan luotin". Kyllä sitä alkuun kauhistelin että mitä jos olenkin raskaana - taisin pari testiäkin tehdä mutta kyllä se ehkäisyteho pysyi sen viisi vuotta ja itseasiassa vähän ylikin, poistin kierukan kun se oli ollut 5v6kk. Äidilläni oli kaksi kierukkaa putkeen, menkat yli 10 vuotta poissa.. kYllä kannattaa!

Jatkuvat vatsakivut, ei päivääkään ettei olis tiputellut, naama kukki, hiukset oheni, kaikenlaiset alapään tulehdukset rupes yhtäkkiä vaivaamaan. Loppujen lopuksi sain kohtutulehduksen ja koko kamala härveli poistettiin. 6kk kerkes olla. Ei koskaan enää mitään minun kohtuni sisään anna laittaa.

Mulla on kuparikierrukka ollut nyt varmaan nelisen kuukautta ja kaks ekaa kiertoa oli aivan karseita! Laittaminen oli ihan helppo juttu mutta sen jälkeen tiputtelin jatkuvasti melkein koko 2kk ja kuukautiskivut oli ihan sairaat.

Mutta nyt ollut pari normaalia kiertoa, vuotoa tulee reilusti enemmän kuin aiemmin mutta olen TODELLA tyytyväinen! Olin jo ajatellut että menen poistamaan tämän jos ei ala tasaantumaan ja sitten mies joutuisi sterilisaatioon, joka tosin ei ole kovin hyvä vaihtoehto kun ollaan niin nuoria.

Mulla ainakin tuntuu langat, joista voi tarkistaa aina kuukautisten jälkeen että kierukka on paikallaan :)

Kiitos paljon vastauksista! :) Toivotaan nyt että tuo mullekkin sopisi, rupeaa keinot olemaan hiukan vähissä ja joku sopiva ehkäisy olisi nyt löydettävä. Ja toisaalta kun mun elämä on ollut yhtä sivuvaikutusta noiden pillereiden takia, niin aika paljon mä jaksaisin kestää kierukaltakin ennen kun periksi antasin. :D Lisääkin vastauksia tulemaan, mua kiinnostaa kovasti muiden kokemukset! :)

Mulla yritetty nyt kaksi kertaa laittaa Mirena kierukkaa (kaksi eri lääkäriä). Ekalla kerralla Buranan kera, eikä saatu laitettua sisälle lainkaan, kohdunsuu meni kivikovaksi. lääkäri sanoi, että niin kun tiiliseinästä yrittäisi läpi. Seuraavana kuuna uus yritys kipulääkkeen ja lihasrelaksantin kera. Eipä onnistunut vieläkään (ja tosiaan eri lääkärikin tälläkertaa) . Kierukka ei vaan jostain syystä mene sisälle, vääntyy vaan kuulemma kun yrittää tökkiä.
Maaliskuus aika gynenpolille. Ultrataan ja tutkitaan eka, ett missä vika. Sitten mahdollisesti kierukan laitto tai yritys kohdunkaulan puudutteella.

Mietin täs vaan, ett onkohan kaiken tän vaivan ja kivun arvosta sittenkään.

Niin ja mulla kummatkin yritykset todella kivuliaita, ei auttanu buranat, voltaren tabut eikä diapamit, sattui silti hirveesti.

Alkuperäinen kirjoittaja nän mulla;23042223:
Mulla yritetty nyt kaksi kertaa laittaa Mirena kierukkaa (kaksi eri lääkäriä). Ekalla kerralla Buranan kera, eikä saatu laitettua sisälle lainkaan, kohdunsuu meni kivikovaksi. lääkäri sanoi, että niin kun tiiliseinästä yrittäisi läpi. Seuraavana kuuna uus yritys kipulääkkeen ja lihasrelaksantin kera. Eipä onnistunut vieläkään (ja tosiaan eri lääkärikin tälläkertaa) . Kierukka ei vaan jostain syystä mene sisälle, vääntyy vaan kuulemma kun yrittää tökkiä.
Maaliskuus aika gynenpolille. Ultrataan ja tutkitaan eka, ett missä vika. Sitten mahdollisesti kierukan laitto tai yritys kohdunkaulan puudutteella.

Mietin täs vaan, ett onkohan kaiken tän vaivan ja kivun arvosta sittenkään.

Niin ja mulla kummatkin yritykset todella kivuliaita, ei auttanu buranat, voltaren tabut eikä diapamit, sattui silti hirveesti.

Okei. :S Eikö kumpikaan lääkäri osannut sanoa yhtään mistä tossa voisi olla kyse? Tai onkohan tollanen yleistäkin..? Ootko kuitenkin synnyttänyt?

Yhteistyössä