Kierukasta huolimatta raskautuneet!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirenamuija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirenamuija

Vieras
- Miten kauan kierukka oli ollut?
- Miten aloitte epäillä olevanne raskaana?
- Oliko muita oireita?
- Miten raskaus eteni, tutkittiinko tarkemmin?
- Oliko vauvalla hätää ennen syntymää tai sen jälkeen?

Mitä muuta voisitte kertoa? Olen vähän kummissani.....

Minulla kierukka oli reilun vuoden kun tulin raskaaksi.
Kuukautiset jäi pois ja alko tulemaan pahaa oloa. Kävin sitten apteekista hakemassa testin vaikka olin 100 varma että se näyttää negaa.
Keskeytin kuitenkin sen raskauden.

1,5 vuotta ehti Mirena olla.Ihmettelin kun alkoi ylösnoustessa olla repäisykipuja ja sitten oli närästystä, mitä oli edellisessäkin raskaudessa heti alussa.Ostin sitten apteekin testin ja plussaahan se näytti.Soitto lääkärille ja ultraan.Kohdussa oli elämää, mutta myös hematooma, mikä oli kierukan aiheuttama.Myöhemmin alkoi vuodot, runsaasti verta ja suppareita, hyytymääkin tuli.Vaikutti keskenmenolta...taas ultraan, mutta edelleen siellä oli kaikki ok.Myöhemmin sain ajan äippäpolille ultraan ja hematooma oli hävinnyt ja kaikki vaikutti muutenkin olevan kunnossa.Nyt rv 12+5

Kiitos teille tiedoista! Mulla on laitettu kierukka vajaa 5kk sitten, ja vielä pari viikkoa sitten tiputteli vuotoa. Kävin heinäkuussa gynellä, joka sanoi että mun kohtu (limakalvoista näki) ei vielä ollut sopeutunut kierukkaan ja siksi tiputteluvuotoa tuli koko ajan. Mutta nyt ne loppuivat kuin seinään ja alkoi oudot olot, on ihan samanlainen olo kuin 3 raskaudessa tätä ennen :/ Tosin olen myös kuumeillut, että sekin selittää outoa oloa. En ole halunnut testiä tehdä juuri siksi, että en usko olevani raskaana vaikka salaa jopa toivon että kierukka "pettää"...

kierukka oli ollut 2v. kunnes päätti pettää. kuukautiset jäi pois ( mulla aikaa tästä 20.v. ja silloin oli käytössä" kupari T") ja kaikki raskauden oireet tuli... testi + ja sit gynelle. halusin kierukan pois, keskenmenon uhallakin.. kierukka pois ja ei ongelmia... normaali raskaus ja nyt tuo "kierukkavauva" on armeijassa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikai oo mitään tulehdusta, kohdussa tai muuten jos oot kuumeillu?

Ei, kuumeiluun on ihan muu syy ja kuurit päällä. Tulehdusta ei kohdusta löytynyt, mutta silti varuiksi söin kuurin. Eli siis tiputteluvuodon syyt kyllä selvisi kun kävin yksityisellä gynellä ja testit testattiin aasta ööhön. Mutta saapi nyt nähdä, kai olin vaan niin asennoitunut siihen että vuotelu ei lopu ennenkuin kierukka poistetaan!

Miten yleistä tämä on että kierukka pettää? Mulla itsellä on nyt kuparikierukka ollut heinäkuusta ja alkanu vähä mietityttää tämä että kuinka varma tämä sittenki on... :/

raskaaksi en ole tullut, mutta kaksi kertaa kuparikierukka ollut pois paikoiltaan, eli ei minkäänlaista ehkäisytehoa. Olen menkkojen jälkeen lankoja tutkiessani tuntenut, että tuntuu jotain muutakin ja mennyt gynelle. Molemmilla kerroilla kierukka oli kokonaan siinä kanavassa eli ei enää kohdussa. Ei tule mulle enää!