Kierukan langat "hävinnyt"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Langat hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Langat hukassa

Vieras
Onkos kelleen muulle käynyt niin, että kierukan langat olis "hävinnyt" tuonne sisälle? Mulla on nyt ollut hormonikierukka reilut kaks vuotta jo olen ollut tosi tyytyväinen, suihkussa vain huomasin, että ne kierukan langat on nyt mennyt kokonaan sisälle, eli en tuunne niitä sormin ollenkaan. Onko kenellekään muulle käynyt näin? Onko jotain pitänyt tehdä heti, vai onko se ihan ok pitää sen 5 vuotta kuitenkin?

mulle totes hoitaja että ei haittaa vaikka tulis liian lyhyiksi langat ja menis sisä'lle että kyllä se sieltä aina pois saadaan... en kyl tiedä miten.... en tosin oo kertaakaan kokeillu lankoja...

Minult hävis kuparikierukasta. Langat oli leikattu gynen mukaan "aivan liian lyhyeksi". Kun sitä yritti poistaa niin se oli kamalaa. Koski ja sattui eikä tullut puolen tunnin jälkeenkään pois. Naisten polille pisti ja siellä sitten ens sain kunnon mömmöt kipulääkettä ja rauhottavaa :D ja sit oli useampikin lääkäri ja gyne ronkkimassa puolisen tuntia että sai sen pois.

Eli siis ei lankojen häviämisessä muuten mitään pahaa tai haittaa ole mutta poistaminen saattaa olla vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Minult hävis kuparikierukasta. Langat oli leikattu gynen mukaan "aivan liian lyhyeksi". Kun sitä yritti poistaa niin se oli kamalaa. Koski ja sattui eikä tullut puolen tunnin jälkeenkään pois. Naisten polille pisti ja siellä sitten ens sain kunnon mömmöt kipulääkettä ja rauhottavaa :D ja sit oli useampikin lääkäri ja gyne ronkkimassa puolisen tuntia että sai sen pois.

Eli siis ei lankojen häviämisessä muuten mitään pahaa tai haittaa ole mutta poistaminen saattaa olla vaikeaa.

Oukei, eli mä vaan elän pelossa seuraavat 2,5 vuotta siihen saakka että se pitää vaihtaa :D

Mulla ei ole ikinä hormonkierukan langat tuntuneet.
Ja vieras: sulla voip olla hiukan vanhahtavat tiedot kierukasta; se on tosi hyvä ja toimiva ehkäisykeino. Voit ottaa samalla laput pois silmiltäsi --> kaikki ei tosiaankaan käytä samaa ehkäisyä kuin sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
:o No just ja tällänenkin vielä. Mä just rohkaistuin kierukkaan ja varasin ajan kahden viikon päähän.

Ei nyt liity ap:n kysymykseen,mut kysymp' nyt et mihin sait ajan nyt loma aikana?yksityiselle?Minä nimittäin haluan tuon nyt pois eikä kunnallinen suostu ottamaan.

Aluks ne langat on jäykät ja tuntuu helposti, mutta pehmenee ajan kuluessa. Saattaa ne siis siellä vielä olla, muttei tunne niin herkästi. Mä ainakin ensin luulin kierukan hukanneeni :)

Yhteistyössä