Kiertovaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ompelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ompelija

Vieras
Meillä on tapana kierrättää noita lasten vaatteita tuttavapiirissä. Järkevää ihan kaikkien kannalta. Mutta alkaa itteä tympimään, ku mä teen toisena hommana ompelutöitä niin mun lapsille tuodaan rikkinäisiä vaatteita,sauma ratki jostain, polvet puhki jne. Ja todetaan sitten että piankos sä nuo korjaat muksuilles kun muutenkin ompelet.. Mulla ei todellakaan tule mieleenkään antaa kenellekkään rikkinäisiä vaatteita vaikka ilman antaisinkin ja sillä että saaja sattuu olemaan ompelija. Siinähän mun päiväni menis joka vaatetta korjates.. Yhellä ystävällä on myös tapana tuoda likaista vaatetta (suoraan päältä kiertopussiin) ja sellaista missä on jotain pysyviä tahroja esim. mustia pikitahroja..Mä en vaan kehtais kellekkään viedä tollaisia vaatteita...

no ei kyllä tulisi mullekaan moinen mieleen.Huh kun törkeää touhua.Meilläkin harrastetaan kiertovaatteita paljon mutta kyllä ne onneksi aika ehjiä ja puhtaita on ja minä laitan vain ne ehjät ja puhtaat kiertoon.Lopuille keksin kyllä ihan jotain muuta.

Voin kuvitella..... vaatteiden korjaukseen menee yllättävän paljon kuitenkin aikaa- ei ihan 'piankos' metodilla tehdä!

Mun omat housunlahkeet tuppaa olla liian pitkät ja muksujen korjausta odottava vaatepino kasvaa.....

Ompelija minäkin :D mutta kyllä nuo maksetut työt tuppaa mennä edelle eikä sitä koko vapaa aikaansa tahtoisi työmaallaan viettää!

Meilläkin kierrätetään ja hienosti toimii. Sano suoraan mutta nätisti asiasta. Tyyliin, "valitettavasti mulla ei ole aikaa korjailla vaatteita joten olisi mukavaa jos jatkossa toisit vain ehjiä ja pestyjä kiertoon." Monet asiat selviää kun avaa vaan suunsa ja sanoo nätisti mutta jämptisti suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen kierrättäjä:
Meilläkin kierrätetään ja hienosti toimii. Sano suoraan mutta nätisti asiasta. Tyyliin, "valitettavasti mulla ei ole aikaa korjailla vaatteita joten olisi mukavaa jos jatkossa toisit vain ehjiä ja pestyjä kiertoon." Monet asiat selviää kun avaa vaan suunsa ja sanoo nätisti mutta jämptisti suoraan.

Ja sitten on herneet nenässä ja syvällä..Meillä sattuu olemaan kaveripiirin suurin lapsilauma ja kaikki olettaa että meille nyt kelpaa huonompikin vaate, luulevat kaiketi meitä rutiköyhiksi tai jotain..Mutta kyllä taidan ärähtää seuraavalla kerralla kunnolla..

Niin ja myydäänhän niitä kirpputoreillakin rikkinäisiä, ja se jos mikä VITUTTAA! En mä ainakaan lähde ostelemaan valmiiksi rikki olevia, ja useinmiten vika on joku pieni et myyjä olis voinu todellakin korjata tai sit heittää vaikka roskiin.... samaa hintaa kumminkin pyydetään kuin ehjistäkin..

Yhteistyössä