Kierron käynnistyminen synnytyksen jälkeen ja vauvakuume

Ihan kyselen miten teillä muilla on kierto käynnistynyt synnytyksen jälkeen?Jos kk pysyivät poissa pidempäänkin,niin kun alkoivat,oliko kierto säännöllinen vai temppuiliko?
Oletko raskautunut ensimmäisestä kierrosta??
Imetyksen vaikutus raskautumiseen??

Monta kysymystä vailla vastausta,taustalle jään odottamaan tietääkö ketään vastata =) :flower:
 
Mulla esikon syntymän jälkeen menkat alkoi 9kk synnytyksestä. Eka kierto oli ihan normi n.28vrk. Sen jälkeen joka kierto eri pituinen, pisin muistaakseni lähes 50 vrk. En usko, että ovuloin ollenkaan, kun ei mitään oireita ja tikutukset negaa. 1v3kk synnytksetä kuitenkin tärppi kävi. Tällöin oli selvät ovisoireet ja sattumoisin kävin gynellä juuri tällöin niin ultrassakin munasolu nähtävissä. Imetin tällöin vielä kerran vrk. Nyt tämä pikkukakkonen on reilun vuoden eikä menkkoja kuulu. Kovasti jo kolmatta kuumeillaan, mutta kroppa vielä lepää. Imetän edelleen useita kertoja päivässä.
 
Minullakin alkoi menkat n. 9 kk synnytyksestä. Suunnilleen tasainen on ollut kierto, parin päivän heittoja. Olin ollut jo useamman kuukauden imettämättä kun kuukautiset alkoivat. Nyt kuumeilen toista lasta. Tärppionnea sinulle! :heart:
 
Kiitos teille :flower:
Onkohan siitä mitään tutkimustietoa tai faktaa,kun kierto käynnistyy,tapahtuuko sitten ovulaatiokin normaalisti ?
Tai saattaako imetys edelleen estää oviksen vaikka vuodot tulisikin säännöllisesti?

Maalaisjärjellä ajattelisin ettei pitäisi alkaa kuukautisetkaan jos ei ovista mutta kun lukee näitä juttuja"ovuloimattomasta"kierrosta...
 
Mulle gyne sanoi silloin, että maitohormoonin erittyminen on se syy mikä vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Sen vaikutus on hyvin yksilöllinen. Toisilla ei vaikuta mitään ja toisilla vaikuttaa vielä pitkään sen jälkeenkin, kun imetys on loppunut. Tämä aiheuttaa myös ovuloimattomia kiertoja, mutta niitä voi tulla myös monista muista syistä. Useinhan ovuloimattomat kierrot ovat normaalia pidempiä, koska kohdun limakalvo paksuuntuu normaaliin tapaan ja jossain vaiheessa se on vain niin paksu, että valuu pois. Normaali kerrossa oviksen jälkeen erittyy hormooneja, jotka saa vuodon aikaiseksi, jos munasolu ei hedelmöity. Jotenkin näin se menee..viisaammat korjatkaa :whistle:
 

Yhteistyössä