kierrätyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekoteko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekoteko

Vieras
1. saako lasinkeräykseen laittaa pilttipurkit joista ei ole irroittanut etikettiä?
2. saako metallinkeräykseen lykätä vaikka ikivanhan sitterin rungon? sen kaiken irtoavan sälän irrotin energiajätteeseen tai sekajätteeseen, mutta nyt on runko-osa jälellä. voiko sen laittaa sinne peltipurkkien joukkoon?

lajittelen kaiken jätteen meillä, nyt aprikoin irrotanko turhaan etiketit. ja laitanko sitterin rungon roskiin vai metallijätteeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisen äiti:
Joissakin lastenruokapurkeissa on se muovikaulus, se pitää irrottaa ja siinä tarvii teräasetta. Ärsyttävää hommaa oli se.

Lasiastiat on huuhdeltava ja poistettava korkit, kannet ja metalliosat. Etikettejä ja kaularenkaita ei tarvitse poistaa.

http://www.pirkanmaan-jatehuolto.fi/dev/Contman.nsf/Print/f0b858d7d9fae2c0c2256fbd0045722d!OpenDocument&Click=

Ap, minä laittaisin sitterin rungon, onhan listassa myös näitä: sateenvarjot (mielellään kangas pois), leikkiautot, rannekellot (paristo pois), polkupyörän ketjut, sahanterät, sähköjohdot, porakone, mopon moottori.
Näistä en ollut itsekään kuullut: pienet kodin sähkölaitteet, kuten silitysrauta, fööni, kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin, partakone, sähköhammasharja, pöytälamppu, kännykkä ja laturi! Ainakin Pirkanmaan jätehuolto sanoo näin pienmetallista.

Noi lasipurkkien kierrätykset alkaa jo sujuun, mutta miten maitopurkkeja kierrätetään? Onko niille noissa kierrätyspisteissä paikat? Ihan hölmöö roskiin heittää, jos kerta uudelleen voi käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Noi lasipurkkien kierrätykset alkaa jo sujuun, mutta miten maitopurkkeja kierrätetään? Onko niille noissa kierrätyspisteissä paikat? Ihan hölmöö roskiin heittää, jos kerta uudelleen voi käyttää.

Kaikki pahvipakkaukset ja folioidutkin mehupurkit menee meillä samaan, eli sinne maitopurkitkin. Meillä on kaupan pihassa iso laari.

ja mua muuten nyppii toi naapuri, niil on lastenruokia syövä pieni ja tää eukko heittää lasupurkit ja metallin roskiin. Niinkuin ois vaikeeta, kun ohi keräyspisteen kävelee melkein päivittäin heittää lasitavarat+metalli vaunujen alle tai autoon ja viiä pois. Mä kerään pussiin partsille ja sit kannan, kun ei vaunuja niin ne sit kierrätyspisteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtituike:
ja mua muuten nyppii toi naapuri, niil on lastenruokia syövä pieni ja tää eukko heittää lasupurkit ja metallin roskiin. Niinkuin ois vaikeeta, kun ohi keräyspisteen kävelee melkein päivittäin heittää lasitavarat+metalli vaunujen alle tai autoon ja viiä pois. Mä kerään pussiin partsille ja sit kannan, kun ei vaunuja niin ne sit kierrätyspisteeseen.

täällä ei tuo kierrätyssystmi oikin toimi.

joka paikassa ei ole edes biojäteastioita.

Yhteistyössä