Kierrätystä!!palaneesta hehkulampusta joulukuusenkoriste



tässä kokeiluversio.. ja pallonhan voi koristella miten haluaa..
lasiset pallot maksavat kaupassa maltaita mutta näin saat halvalla juuri sellaisia kuin haluat..

tämä siis vielä keskeneräinen..mutta idean näkee varmasti tuostakin..kuva oli vaikea ottaa..luonnossa paremman näköinen.

tässä siis meille "köyhille" vinkkiä!!

tähän voisi kokeilla vaikka servettitekniikalla laittaa kuvaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamukaks:
Loistava idea!! Nyt vaan ei sitten ole rikkinäisiä lamppuja kotona...
Täytyy säästää ensi jouluksi!
mä kävin hakee äidiltä.. lasten huoneessa oli muutamaan lamppuun jääny palaneet..ja kotoota löysin kaksi. mutta ite myös kirosin ku just olin heittäny roskiin useamman...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Miten aiot tuon kannan piilottaa. Tuota vois joskun kokeilla, mutta muhun ei mitkään rusettihörhelykset uppoa.
ajattelin ensin kiinnittää siihen jonkun narun tai rautalangan josta ripustetaan ja sitten koittaa liimata foliota tai muuta vastaavaa päälle..
 
Tosi hieno idea!

Vähän sama kun mun äiti alkoi virkkaamaan alepan kasseista mattoa partsille.. Kysyin että mikäs juttu toi on? niin sanoi vaan että kävi pännii kun muovikasseja oli kaapissa niin paljon ja sitten oli synkkää ulkona niin *ding* tuli sellainen ajatus että keltainen mattohan piristäis kovin. Olin ihan että "niin joo... tietysti" :D
 
vieras
Pyöreähköstä hehkulampusta (sellainen klassinen muoto..) saa myös lumiukonpään kun liimaa vessapaperia tai valkoista silkkipaperia pyöreään osaan ja askartelee mustasta askarteluhuovasta tai kartongista silkkipytyn.
Laitan kuvan tänään tai huomenna jos saan aikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyöreähköstä hehkulampusta (sellainen klassinen muoto..) saa myös lumiukonpään kun liimaa vessapaperia tai valkoista silkkipaperia pyöreään osaan ja askartelee mustasta askarteluhuovasta tai kartongista silkkipytyn.
Laitan kuvan tänään tai huomenna jos saan aikaan.
ihana idea tämäkin. mulla kans odottelee tuolla noita pyöreitä mutta taitavat nekin mennä palloiksi kun ei oo kun muutama..
 
Wau, eikun uusiokäyttöön kaikki pimahtaneet lamput ja avot kun tulee uniikkeja kuusenkoristeita. Kiitos hei mainiosta vinkistä :flower: Ja nyt kun vielä kaikki hehkulamput pitäisi vaihtaa energialamppuihin EU:n määräyksestä niin värkit pitäisi nopeasti löytyä. Noihin pitäisi hakea patentti :snotty:
 
TYöäiti
Alkuperäinen kirjoittaja polka:
Siis aivan mahtava! Onko tuossa liiman päällä jotain paljetteja tms.? Paljonko tuon tapaiset koristeet maksavat kaupassa, en ole tullut katsoneeksi?
Mä en ensin tajunnut, miten se oli tehty, mutta paljettejahan ne on.

Joku kohovärikin voisi olla aika hieno & kultatussi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja polka:
Siis aivan mahtava! Onko tuossa liiman päällä jotain paljetteja tms.? Paljonko tuon tapaiset koristeet maksavat kaupassa, en ole tullut katsoneeksi?
juu siis ensin laitoin liimaa..sattui olemaan kaapissa yleis-ja puuliima ja sitten paljetteja kiinni..kokeilin myös laittaa sellaista jännää paperia mikä on hiukan paksumpaa kuin kreppipaperi..

ajattelin myös kokeilla foliosta ja mitä nyt mieleen tulee ja kaapeista löytyy
 
kiilusilmä
Hieno on! Serviettitekniikallakin voi lamppuja koristella, jossain kirjassa olen ohjeen nähnyt. Lampun päälle pitää vaan ensin kiinnittää valkeaa silkkipaperia, että servietin kuviot näkyvät hyvin.
 
Nämähän ovat tietenkin helposti särkyviä mutta eiköhän kuitenkin kestä kun laittaa hyvin säilöön..

näitä vois antaa myös lahjaksi vaikka yksi tai kaksi vuodessa =)

tietenkin vois kokeilla hilettä, lahjanarua..ihan mitä vain..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä keksit ohjeen? Kuulutko kenties vihreisiin? :D
en kuulu..netistä löysin!

etsin ohjeita koska rahaa ei ole ostaa koristeita ja koska jouluja ei olla suomessa oltu ei koristeitakaan ollut kuin muutama ja kaikki huonossa kunnossa...

meillä nyt myös tehtynä paksusta huovasta sydämmiä..sitten on liimattu punaisia ja valkoisia puuhelmiä ja siihen valkoiseen sitten huovasta tonttulakki.. tälläiset tontut aarikan myymänä maksaa 6?
 

Yhteistyössä