Kierrätättekö vaatteet lapselta toiselle?

Olen itse mielestäni "muka" kovastikkin kierrättänyt isommalta pojalta pienemmälle, mutta huomaan ettei niitä isomman pojan vanhoja vaatteita tule sitten kuitenkaan käytettyä vaan ovat vain kaapin täytettä ja nuorempi on saanut uudet vaatteet jotka ovat käytössä =)

Eli mitenkäs teillä muilla, sujuuko kierrätys paremmin?

vieras
Menee hassusti ristiin siis noiden vuoden aikojen kanssa että talvivaatteet on aina isoja tai pieniä samoin tietysti kesävaatteet et jotkut käy mut osan joutuu hankkimaan uusia.

Mies ei anna pukea tolle pojalle punaisia mekkoja :whistle:

No ei vaan, ne mitä pystyn kierrättään niin kierrätän.Aikoinaan kun likka oli vauva niin ostin joitain vaatteita silleen että jos seuraava onkin poika.Joten kyllä meidän pojalla on ollut myös tummanpunaista adidaksen paitaa...mikäs siinä kun kerta käy molemmille.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mies ei anna pukea tolle pojalle punaisia mekkoja :whistle:

No ei vaan, ne mitä pystyn kierrättään niin kierrätän.Aikoinaan kun likka oli vauva niin ostin joitain vaatteita silleen että jos seuraava onkin poika.Joten kyllä meidän pojalla on ollut myös tummanpunaista adidaksen paitaa...mikäs siinä kun kerta käy molemmille.
Joo ei meilläkään saa pojalle kuulemma mekkoa pukee eikä vaaleanpunaisia vaatteita muutenkaan mut jotain tummanpunaisia on kyllä käytössä.

Soveltuvin osin. Poika tykkää hirmuisesti isosiskon vaaleanpunaisista rimpsuista ja saakin pitää niitä kotona, esim. yöpuvut.
Vaikka tulee nuita pojan vaatteita sitten serkultakin. Meille siis kelpaa käytetyt myös esikoiselle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viljaksi:
Olen itse mielestäni "muka" kovastikkin kierrättänyt isommalta pojalta pienemmälle, mutta huomaan ettei niitä isomman pojan vanhoja vaatteita tule sitten kuitenkaan käytettyä vaan ovat vain kaapin täytettä ja nuorempi on saanut uudet vaatteet jotka ovat käytössä =)

Eli mitenkäs teillä muilla, sujuuko kierrätys paremmin?
Ensin joku kierrättää ne omilla lapsillaan ja sitten minä ne kaikilla lapsillani, niin että ovat jo ihan rikki.
Myös vanhemmat pidämme vaatteet rikkinäisiksi asti.

Periaatteessa kierrätän. Mutta olen kans huomannut, et pojilla se ei aina onnistu. Ne kuluttaa vaatteensa vissiin niin loppuun, ettei niitä viitti sitten seuraavalle laittaakaan. Tyttöjen kanssa onnistu paremmin.

meillä ei kierrätetä yhtään vaatetta lapselta toiselle lapselle..myyn kyllä toki pieneksi jääneet aina,joten seuraavassa perheessä ne on sitten jo toisen lapsen käyttämiä..enkä osta myöskään yleensä käytettynä vaatteita lapsillemme.

Yhteistyössä