Kielessä rakko/tulehdus - mikä auttais?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon ollu kolme päivää kuumeessa, kamalassa nuhassa, yskässä ja kurkkukivussa. Eli kunnon flunssa päällä. Nyt sitte kaiken lisäksi kielestä toinen reuna tulehduksissa. Kipeä ja turvonnut ja osin iho rikki. Kait liittyy jotenkin tähän tautiin ja alentuneeseen vastustuskykyyn.
Oisko jollain konsteja millä nopeuttaa paranemista tai edes lievittää kipua. Buranaa ja panadolia syön edelleen sen 3 krt/vrk tän muun olon takia.
Hampaiden pesu ja purkka auttaa hetkeksi mut ei niitäkään voi jatkuvasti tehdä/käyttää.

itse turrutan ennen ruokailua aftoja jääpalalla. Apu on hetkellinen, mutta pystyy ainakin syömään ilman hirveitä tuskia.

Apteekissa myydääm myös aftan päälle geeliä tai kalvoja, ne voivat myös auttaa.

[QUOTE="milla";23852360]itse turrutan ennen ruokailua aftoja jääpalalla. Apu on hetkellinen, mutta pystyy ainakin syömään ilman hirveitä tuskia.

Apteekissa myydääm myös aftan päälle geeliä tai kalvoja, ne voivat myös auttaa.[/QUOTE]

Pysyykö ne kielessäkin? Siis nuo apteekin jutut?

[QUOTE="vieras";23852236]purskuttele suolavedellä[/QUOTE]

Mitä apua tästä? Joskus oon muistaakseni kurkkukipuun kokeillu ja ei tainnu mitään apua olla. Ja järkyttävän pahaa ainakin. Kuinka paljon suolaa ja vettä tuohon laitetaan. Pakko kait tässä kaikki kokeilla..

Jos äityy vallan mahdottoman kipeäksi eikä meinaa lähteä paranemaan niin kannattaa käydä lääkärissä näyttämässä. Voi olla tavallista ärhäkämpi herpes.
Itselläni oli pari viikkoa sitten sairastamisen seurauksena (ensimmäistä kertaa elämässäni) ja koko suu meni kieltä ja kitalakea myöten vesikelloille. Epäilin ensin enterorokkoa, mutta lääkäri totesi olevan herpestä. Lääkitykseksi sain Valavir-viruslääkkeen ja 2pkt 600mg buranaa sekä ison purkin 1G panadolia. Lääkityksen jälkeen helpotti parissa päivässä, mutta oli muuten sitkeässä. Eipä tarvinnut viikkoon pahemmin syödä tai puhua.

Yhteistyössä