Kiehuu, kiehuu... purnausta sairaalan toiminnasta

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Mulla pitäisi olla ensi pe se hetki, kun jalasta poistetaan kipsi ja tikit ja vaihdetaan tilalle ns. aktiivilasta.

Ihmettelin, kun aikaa ei ole vielä tullut, ja soitin sairaalalle. Aika on varattu joo, mutta vasta pe 30.9.! Minä ihmettelemään, että kun sekä epikriisissä että fysioterapeutin ohjeessa puhutaan kahdesta viikosta. Osastosihteeri oli ihan että öö, joo... niinpäs näyttääkin... no, pitää välittää viestiä, jos JOKU voisi varata ajan nyt perjantaiksi.

Siis voi jumankekka mua kypsyttää tuo sairaalan toiminta. Eikö edes yksi asia voisi mennä kerralla putkeen?!

Olen aina ihmetellyt miksi sinua ahdistaa kaikki niin paljon. Nyt tajuan, että toisilla ei vaan normaalista elämästä pala käpy samalla lailla. Et ilmeisesti pysty sietämään toisten vikoja ja virheitä yhtään.

No varmasti järjestyy.

Mutta taas kerran, jos en olisi ITSE lähtenyt selvittämään asiaa, niin olisin kärsinyt kipsiä viikon yliaikaa. Mulle sanottiin leikkauksen jälkeen, että kaikkiin toimenpiteisiin tulee kutsut kotiin. Yhtään kutsua ei vielä ole näkynyt. Turhauttaa.

Itse monesti joutuu soittelemaan / selvittelemään. Kaikki ei aina mene sovitun mukaan, mutta elämässä on suurempiakin murheita.Ei se niin suuri vaiva ole kun itse soittaa;)

[QUOTE="vieras";24661074]Olen aina ihmetellyt miksi sinua ahdistaa kaikki niin paljon. Nyt tajuan, että toisilla ei vaan normaalista elämästä pala käpy samalla lailla. Et ilmeisesti pysty sietämään toisten vikoja ja virheitä yhtään.[/QUOTE]

Älä höpötä. Tässä jalkajutussa vaan suunnilleen mikään ei ole mennyt niin kuin pitäisi ja voisi olettaa.

Ensin mua ei pyynnöstä huolimatta kuvattu, vaikka tunsin, että jalassa oli muutakin kuin haava. Sitten en meinannut saada lääkärille aikaa sitten millään. Seuraavaksi oli suuri jalkatukihässäkkä, leikkauksessa mulle unodettiin antaa esilääkitys ja nyt sitten tämä.

Mun mielestä tässä on yhden hoidettavan asian osalle jo suhteellisen monta "inhimillistä" erehdystä. Vai oletko oikeasti eri mieltä?

Itse monesti joutuu soittelemaan / selvittelemään. Kaikki ei aina mene sovitun mukaan, mutta elämässä on suurempiakin murheita.Ei se niin suuri vaiva ole kun itse soittaa;)

Mun mielestä mulla veronmaksajana olisi oikeus saada edes kohtuullista palvelua. Ja joo, onneksi olin itse aktiivinen ja soitin, niin todennäköisesti homma hoituu ajallaan, mutta mietin taas esim. vanhuksia tai oikeasti sairaita, jotka ei välttämättä pysty tai tajua soitella itse joka asian perään...

Jep, minäkin odottelin vuosi sitten keväällä kutsua kipsinpoistoon, samalla piti ottaa käyttöön saapasortoosi. Kutsua ei kuulunut, ja lopulta kipsi oli melkein kaksi viikkoa ylimääräistä jalassa. Leikkaustakin odotin viikon ylimääräistä lääkärin loman takia.

[QUOTE="vieras";24661086]No ihmisiähän siellä on töissä, virheitä sattuu kaikille, nythän ne on sitä paitsi korjaamassa sitä aikaa.[/QUOTE]

On aloja, joissa ei soisi tapahtuvan virheitä niin kauheasti. Esimerkiksi se esilääkityksen unohtaminen oli mun mielestä aika isokin moka.

Täällä jyväskylässä ei oikeasti osata hoitaa asioita. Mulla olis suuri lista pieleenmenneistä asioista omalta kohdaltani.

Ja se oikeasti turhauttaa soitella joka asiasta perään kun tiettyjen asioiden pitäisi hoitua muutenkin. Kyllä mä olen joutunut ärähtämään monta kertaa.

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
Ja Suomen piti olla maa, jossa kaikki toimii...

On kyllä ihmeellistä, että joka asiassa pitää olla soittelemassa koko ajan perään. Pitkään minäkin olin niin lapsellinen, että ajattelin, että jätän esim. jonkun hakemuksen ja sitten odottelen kotona, milloin on minun vuoroni saada asunto tms. Sitten sain oppia, että pitää soitella, soitella, soitella.

Älytöntä.

Olisi tasan varmasti tehokkaampaa ja parempaa jälkeä tulisi, kun sairaalassakin hoidettaisiin noi hommat tarkemmin. Nyt palaa rahaa ja aikaa jatkuvaan korjailuun ja ihmeelliseen säätämiseen.

Tuntuu, että kaikki on täällä nykyään kuin Neuvostoliitossa muinoin.

Mun mielestä mulla veronmaksajana olisi oikeus saada edes kohtuullista palvelua. Ja joo, onneksi olin itse aktiivinen ja soitin, niin todennäköisesti homma hoituu ajallaan, mutta mietin taas esim. vanhuksia tai oikeasti sairaita, jotka ei välttämättä pysty tai tajua soitella itse joka asian perään...

Älä ole niin kiree, niin elämäkin tuntuu helpommalta.Kukaan ei ole täydellinen ja virheitä voi sattua kenelle tahansa( sinulle myös ).

Ikävää,mutta etkös päässyt sentään aika nopeaan leikkaukseen?
Ei kannata purnata jokaisesta asiasta, monilla on asiat huonomminkin.

T. Vakavasti sairaan lapsen äiti

On aloja, joissa ei soisi tapahtuvan virheitä niin kauheasti. Esimerkiksi se esilääkityksen unohtaminen oli mun mielestä aika isokin moka.

Minullekkin unohdettiin antaa tärkeä lääkitys eräässä asiassa, kun olin sairaalaan menossa, mutta en kihissyt kiukusta, koska mulle ei aiheutunut siitä minkäänlaista haittaa eikä kipua.

Täällä jyväskylässä ei oikeasti osata hoitaa asioita. Mulla olis suuri lista pieleenmenneistä asioista omalta kohdaltani.

Ja se oikeasti turhauttaa soitella joka asiasta perään kun tiettyjen asioiden pitäisi hoitua muutenkin. Kyllä mä olen joutunut ärähtämään monta kertaa.

Ei se niin paljon paremmin ole muuallakaan. Mutta vähän aikaa sitten oli HS:ssa juttu siitä, miten hoitovirheitä oli saatu vähennettyä yksinkertaisesti listan avulla. Ennen kuin alettiin leikata, käytiin tsekkauslista läpi: onko oikea potilas jne.

Moni asia sujuisi paremmin tuollaisten listojen avulla. Yksinkertaisilla keinoilla saataisiin paljon parannusta. Pitäisi vain uskaltaa tehdä järkeviä uudistuksia.

Asuin vielä vuosi sitten toisessa kunnassa, jossa oli yli 10 terveysasemaa, kai. Niiden toiminnassa oli valtavia eroja. Alettiin sitten tutkia, miksi asemalla A ei mikään toimi eikä kukaan halua sinne töihin, kun asemalla B on kaikki hyvin. Joku oli vain keksinyt hyviä käytänteitä! Sitten pantiin sama tyyli kaikkiin terveysasemiin ja kaikilla oli kivaa! - Tosin vain siihen asti, että osa terveysasemista lakkautettiin...

Yhteistyössä