Kevythaalarin käyttöaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sarjatulikysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sarjatulikysymys

Vieras
Olen tuolta vauvapuolelta, mutta te tiedätte ehkä paremmin... Minulla on nyt kookas 5-kuinen vauva ja olen ostamassa kevythaalaria. Pähkäilen ostanko nyt hieman liian ison 74-senttisen vai sopivan, jossa on kuitenkin tilaa 68-senttisen haalarin... Kesä on aika pitkä aika ja katkaisee hölmösti haalarin käyttöä.

Kuinka pitkälle sitä nyt keväällä käytetään? Toukokuuhun vai jopa kesäkuuhun asti? Siis jos kesäkuu on tyyliin sateista +15 astetta, niin pitäiskö olla vaunuissa kevythaalari? Ei kai sitä pärjää pelkillä potkupuvuilla vai miten on?
Mietin vaan, että minkä kokosen kevythaalarin ostaisin ja jos käyttöaika on vaan huhti-toukokuu, niin ei tarvii paljoa kasvuvaraa...

Minä ostaisin 74cm puvun jotta mahtuisi viellä syksyllä. Tai toinen ois et ettisin kirpparilta sopivan puvun. Syksyllähän sitä tuulipukua enemmän tarvii ku näin keväällä.

Tuskinpa kukaan vielä tietää sitä kuinka myöhään sitä tarvitsee, kun ei kukaan niin hyvin tuota säätä osaa ennustaa :D
Kylmänä kesänä joutuu välillä kaivelemaan sen haalarin kesälläkin esiin, hellepäivinä se saa maata rauhassa kaapin perukoilla. Saa sitten nähdä, millainen ensi kesästä tulee...

Mulla oli tytöllä viime kesänä 74 senttinen puku tyttö on syntynyt joulukuussa.Puku meni sekä keväällä että syksyllä,eikä ollut mitenkään liian ison näkönen keväälläkään.Mielummin hiukan reilu kun kiristävä =)

Mä ostaisin sen isomman että menee sitten syksylläkin. Ja osa malleista on sellaisia että hihoja/lahkeita saa ihan kätevästi vaikka vähän käännyttyä. Nyt keväällä ei varmasti vielä ulkona ihan hirveästi liiku joten ei haittaa vaikka olisi vähän reilumpikin koko.

Heips!
Mäkin oon tuolta vauvapuolelta ja kyselin siellä näitä samoja juttuja.
Kävin tänään Cittarissa ja ostin puol vuotiaalleni (about 70 cm) 80 senttisen Reiman puvun jossa on haalarihousut ja takki. Kyllä se vähän isolta näytti, mut menis sit syksylläkin ja sais vielä allekin jotain lämmikettä. Laskeskelin et voin ostaa nyt "ison" kunnon puvun (55 e) tai nyt halvan Naperon (30 e) ja sit ettiä taas syksyllä kunnon pukua. Joku sano, et "tuulipukuja" on syksyllä aika huonosti saatavissa, kun topat tulee niin aikasin. :flower:

"Tuulipukuja/keväthaalareita" on tosi hankala löytää syksyllä. Viime syksynä en koko kaupungistamme löytänyt haalaria neitille, kokoa 80cm (olisin ollut valmis maksamaan enemmänkin mutta kun ei). Kauppoihin ei tule syksyllä "keväthaalareita" vaan topat tosiaan pukkaa tosi aikaisin. Meidät pelasti serkkuni joka löysi omasta kotikaupungistaan meille sopivan haalarin =)

Yhteistyössä