Kevätsiivous / tavaran karsimisprojekti !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rompetori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rompetori

Vieras
Huh! Mistä alottais. Pitäis heittää KAIKKI turha ja ylimääräinen pois. Meitä asuu 6 ihmistä 80 neliössä. Tämä ei ole mitään tilapäistä, vaan tilanne tulee olemaan tämä useamman vuoden. Sinänsä asunto ei vaikuta ahtaalta, mutta tuntuu, että turhaa roinaa on! kellään muulla sama ongelma ja miten saisi itsestään irti ja luopuisi turhasta, katkaisisi sen tunnesiteen tavaraan?
Olen nyt varannut kirppispöydän. Aluksi 2vkoa ja jos kauppa käy hyvin, niin pidän pöytää vaikka 2kk. Tavaraa on kyllä, kun varastokin on täynnä! Pientä vaatetta, pieniä ulkoiluvälineitä jne.

Tuttu tunne, juuri karsin lasten vaatekaapista ison säkillisen liian pieniä vaatteita pois, keittiön kaapit pursuaa jos jonkin moista uutta ja käyttämätöntä kippoa, keppoa, otinta ja lastaa..
On polkupyöriä koko haitarilla 12"-20" turhan panttina, uimaliivejä ja pienten lasten liukumäkeä yms.. Juuri mietin että pitäisikö kirppispöytä ottaa vai mitähän noille tekisi..

Minä vein juuri äskettäin ison kasan lasten pieniä vaatteita, leluja, vauvatarvikkeita jne lastentarvikekirpparille. Siinä samalla tuli osa heitettyä roskiin ja osa vietyä hyväntekeväisyyteen. Pian on tulossa meidän paikkakunnalle Karjala-keräys, joten sinne vien vanhoja astioita, kenkiä, vaatteita, liinavaatteita jne., sellaista hyväkuntoista tavaraa mitä ei roskiin kannata heittää, mutta tuskin kirpparillakaan kaupaksi menee.

Meillä on jo melko hyvällä mallilla koti. Meitä on 2+3 ja neliöitä alle 90, joten turhia huonekaluja ei voida pitää, eikä monia vuosia säilöä kaikkea mahdollista "siltä varalta, että joskus kenties vielä tarvitaan".

Mä teen ton saman homman ainakin kerran puolessa vuodessa, eli roskapussin kanssa käyn kaikki kodin kaapit läpi ja nakkaan kaiken turhan pikkuhilpeetörin roskiin. Käyttämättömiksi jääneet vaatteet ja astiat vien kirpparille/kierrätyskeskukseen/uffin laatikkoon.

Mä oon tehny hiljaa ja rauhassa tuota työtä nyt puol vuotta. Ja tulos on ihana :)

Vaatteista kaikki mitä ei käytä vähintään kerran kk, lähti pois (paitsi juhlavaatteet).
Tavaroista joita pidetään vaan tunteen vuoksi lähti kans pois. Ja keittiöstä kaikki mitä huomasin, et en käytä vaan ovat vaan kaapissa pois.
Lapset laittoi itse tavarat mitä ei halua pitää laitettiin pois.

raa-alla kädel vaan tavarat pois eikä hommaa uusia!!!!

TSEMPPIÄ!!!!!

Useamman autokuorman tavaraa olen lahjoittanut kierrätykseen tai työttömien kirppareille, kalliimmat lasiesineet laittanut myyntiin. Varaston kävin läpi mahdollismman ankaralla kädellä, keittiön kaapit samoin. Ja tiedätkö, sitä mukaa kun tuota tekee, tulee helpommaksi luopua. Minulla oli muutama eisne, joista en luullut olevan edes mahdollsita luopua koskaan tunnearvon vuoksi, mutta siellä ovat nettikaupassa myynnissä.

Vaatekaapit ovat vuorossa tänään.

Uusimmat

Yhteistyössä