Kevätvauvat 2011

Raskaana sanoi raskaustesti aamulla :) Jos kaikki menee hyvin, esikoinen (kohta 2 vee) saapi huhtikuussa siskon tahi veikan - onnellinen! Hymyilyttää idiootisti, huomenna pitäisi palata töihinkin kesäloman jälkeen...
 
Onnea!!!
Täällä myös varovaisesti ilmottaudun kevätvauva-rinkiin. La huhti-toukokuun vaihteessa, tosin jos sinne asti päästään niin sectio tehdään varmaan pari viikkoa aiemmin.
Perheessä myös mies ja 2 lasta (pian 5- ja 7-v).
 
Onnea teille jokaiselle. Itse en ole viellä uskaltanut testata. Menkat on myöhässä 4 päivää. Yleensä mun kierto on ollut todella säänöllinen tasan 28 päivää ja nyt sitten mietityttää voisinko olla raskaana. Toivoisimme sitä todella kovasti koko perhe. Esikoinen tyttö on 9 vuotias ja toivoo kovasti sisarusta.

Maanantaina testailen jos menkkoja ei tule. Laskeskelin tässä että toukokuun alussa vauva sitten syntyy.
 
Viimeksi muokattu:
moicca!
onnea kaikille!
mä plussasin ja tuossa hiljattain, LA olis 25.4, pääsen vk.8 nkl:lle ultraan,
tarkastavat ettei tämä ole sektioarpi tms. raskaus (1,5v.sitten pakko keskeytys ko. harvinaisen raskauden vuoksi). pelottaa kovasti. keskiviikkona tuli tummaa vuotoa ja äskettäin kirkkaampaa. sanoivat tosin että ei ole vaarallista, mutta en tiiä... meillä 5v. poika ja toinen sais tulla.
 
Heipat kaikille!
Tästä tuleekin ihan ensimäinen viesti tälle palstalle. Positiivisen testin tein perjantaina, raskaana 1-2 viikkoa. En voi mitenkään vielä uskoa todeksi, kokoajan on tunne että jospa siinä on tullut joku virhe.... joten pakko on tehdä vielä uusi testi..tai kaksi

Raskaus sai alkunsa ensimäisestä isci :tä, 2 alkiota laitettiin kyytiin joista toinen oli top ja toinen ihan ok mutta ei mikään mallikappale joten kyydissä luultavasti vain yksi vauva

Vieläkin on tunne että kuukautiset on alkamassa. Vatsassa tuntuu kuukautiskipuja, itku on herkässä, tissit on kipeät jne. eli ihan perus menkkasettiä. Vain ällötysolo on normi pms oireista poikkeavaa. Varhaisultra on 20.9 siihen asti pitää jotenkin kärvistellä tämän epäuskon kanssa

Esikoinen on jo 17 v. joten en enää muista minkälaista alkuraskaus oli, silloin raskaus vaan alkoi ja nyt kun sitä vauvaa on tekemällä tehty niin jokaista oiretta kyttää ja kaikki hirvittää ja pelottaa

Onkohan "kuukautiskivut" ihan normaaleja? onko muilla samanlaisia tuntemuksia. Usein kuulee puhuttavat alavatsan nippailuista yms. mutta ainakin mulla kipu on ihan selkeästi samanlaista kuin ennen menkkoja
 
Täälä myös yksi kevätvauvan odottaja=)
LA laskureiden mukaan toukokuun alussa 5-11.5.11 näiden päivien välille on laskurit nakanneet laskettua aikaa, tarkempi aika selviää sitten ekassa ultrassa. Tosin aika suurella todennäköisyydellä synnytän huhtikuun lopulla:) Tää lapsi on viides, neljästä lapsesta kolme on syntynyt tasan viikolla 38. Täytyy siis varautua siihen sitten ku sen aika on.:)
 
pikkukotkalle: soitin just aamulla naistenklinikalle ja kyselin että onko nää menkkojen tapaiset kivut normaaleja? sanoi että on, kun kohtu jo kasvaa. mulla alkoi tänää kuudes viikko. ja viikon verran vuotoa, aika tummaa verta tullut. sekin kuulemma normaalia.
 
Onnea kaikille! Aloitin siis tän ketjun ja mulla olisi oman arvion mukaan LA 24.4 (neuvolaan mennään vasta parin viikon päästä). Esikoinen syntyi pari viikkoa ennen LA, mutta katsotaan kuinka tällä kertaa käy. Mulla myös menkkamaisia kipuja ollut ja niin oli esikoista odottaessanikin, joten en ole niistä ollut huolissani. Kuvotus ja väsymys alkaa lisääntyä pikkuhiljaa, aika samoin tuntuu menevän kuin esikoista odottaessa ainakin toistaiseksi. Suklaatakaan ei tee mieli (mikä on mulle TOSI harvinaista), kuten ei ekassakaan raskaudessa!
 
taikatimjami
Oon uusi kirjoittelija täällä.
Huhtikuun 22. laskettu aika. Kovasti on yritetty viimeiset 2-vuotta ja nyt sitten viimeinkin tärppäs, ollaan onnemme kukkuloilla!
Nyt rv. 7 menossa ja pahoinvointi vaan pahenee. Hyvä kun pystyy ulos lähtemään, onneksi opiskelua on löysästi mutta en tiedä miten pärjään koulun penkillä jos tämä olo tästä vielä huononee. Pakko yrittää syödä edes vähän mutta kun kaikki ruoka kuvottaa.. hedelmät ja vichy menee alas vielä. Kaikki lämmin ruoka saa vatsan kierähtämään ympäri. Jätski ehkä ainoina makeista joita pystyy kuvittelemaan syövänsä vaikka ennen kyllä maistui karkit ja suklaat.
On tää outoa mutta lopussa kaikki palkitaan, toivotaan että kaikki menee hyvin!
:heart:
 
Täällä alkaa "kuukautiskivut" helpottaa ja kuvotus lisääntyy...tein just viikkonäyttötestin ja siihen tuli teksti raskaana 2-3 viikkoa. En keksinyt muuta keinoa rauhottaa mieltä kuin tehdä uusi viikkonäyttötesti,viime viikolla oli raskaana 1-2 ja ajattelin että mieli vähän rauhottuu kun edes viikko määrä testissä lisääntyy. Olen ottanut panadolia kipuihin ja hyvin on auttanut, nyt ei tarvi enää lääkettä vaan kivut häipyy itsestään

Ruokahaluttomuus vaivaa jonkin verran mutta yritän olla välittämättä siitä ja syön säännöllisesti. Kaupasta tarttui mukaan kaikenlaista raikasta pupellettavaa. Hedelmiä, luonnonjugurttia, rahkaa jne.en edes kuvittele esim. jauhelihan paistamista

Tissit on niin kipeät että tuntuu kuin ne tippuisi irti kun otan rintsikat pois. Ne on kipeät ja valtavat...pitää kai mennä tissiliivi ostoksille kun kaikki vanhat puristaa

Täytyy toivoa että kuvotus ei kauheasti lisäänny. Olen vielä yli kuukauden yksin ennen kuin ukkeli tulee taas töistä kotiin. Koirat kun ei ymmärrä miksi mamma makaa sohvalla kun lenkille pitäis päästä. Karvakorvat odottelee tossa vieressä että olo hiukan paranee niin lähdetään ulkoilemaan

Onneksi työt loppui tiistaina, koneella istuminen pahensi mahakipua

Jaksamista kaikille plussanneille!
 
Plussasin eilen yllättäen, en ihan näin pian uskonut raskautuvani :D Olo on ihan epäuskoinen, mutta onnellinen. Perheessämme on ennestään 3 lasta, 05,07 ja 09 syntyneet, ja tämän idun laskettu aika olisi n. 15.5.2011.

Nyt jos itu juurtuu kohtuun kunnolla niin neljäs pikkuinen siis matkalla meille kotiin :heart:


Onnea kaikille plussanneille!
 
Joo, istuminen tietokoneella tosiaan pahentaa alavatsakipuja. Loppupäivästä töissä joutuu hieman jaloittelemaan useammin, ei pahempaa. Lähinnä lisääntyvä kuvotus ja väsymys heikentää työtehoa, mutta toistaiseksi ok. Jos menee kuten edellisessä raskaudessa, niin pahin vielä edessä. Onneksi mun työ sallii etätyöt tarvittaessa, ainakin edellisessä raskaudessa oli helpottavaa tehdä töitä kotona, kun työpaikalle raahautuminen matkoineen tuntui jo ponnistukselta pahimman väsymyksen keskellä...

Kävin tänään kirppiksellä kesken työpäivän ohimennessä ja löysin ihania vaatteita tulevalle pikkuiselle ja itselleni mammavaatteita jo valmiiksi! Edellisessäkin raskaudessa jouduin jo turvotuksen vuoksi siirtymään tosi ajoissa mammavaatteisiin...

Nyt viikko 8 menossa ja aika menee kyllä nopeammin kuin esikoisen kanssa, kun esikoinen vie niin ison osan huomiosta ;) Ensi viikolla neuvolaan...
 
Moi!!!!
Oon 36 ja esikoinen tai siis esikoiset tulossa.... On nimittäin kaksosraskaus meneillään........ Laskettu aika on 17.2.2011. Jännittää kyl hieman kun on tosiaan eka raskaus ja kaks tulee kerralla!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Heippa! Yllätysvauvan laskettu aika on 30.3.2011 :D Esikoinen 13 vuotta, keskimmäinen 6 ja nuorin 5 vuotta ja mullakin ikää jo 36. Tulee kyllä aika iso ikäero esikoiselle ja kuopukselle.
Mullakin esikoinen täytti just eilen 12v.Keskimmäinen on 9 ja kuopus 6v. 9v ehtii täyttää 10 ennen ku vauva syntyy ja 6v täyttää pari viikkoa la:n jälkeen. Et isot on erot juu mut olin ite 9 ja 12 kun mun siskot on syntyny ja mä tykkäsin kovasti hoidella niitä. Meidän esikoinen ei vaan tähän mennessä oo sanonu yhtään hyvää sanaa tästä odotuksesta. Ei kuulema jaksa heräillä sen takia öisin :D
 
Mä tein viime pe raskaustestin ja 2 punasta viivaa pläjähti siihen liuskaan alta 10 sek. :)

Olo on todella epätodellinen koska esikko nyt 12v ( kerkee täyttää 13v ennenku tämä syntyis)..
rv takana ilmeisesti 9 ..
esikkoa oottaessa aamupahoinvointi aika kamala mut nyt ei mitään oireita.. Niin ikää mullakin jo 39v

Keskenmenoa pelkään kovasti .. ed raskaudesta sen verran aikaa et mietin et joko kuuluis sydän äänet ekas neuvolas ku viikkoja kuitenkin jo 9?
 
Viimeksi muokattu:
Moi!:wave: Meille myös kevätvauveli tulossa.Ekan ultran perusteella la olisi 30.4.Ennestään meillä on kolme lasta ja isoja ikäeroja on tännekkin tulossa. Vanhin täyttää talvella 15(!),keskimmäinen 13 ja nuorimmainen sitten jo 9.Ihanalle tuntuu odottaa,vaikka hiukan jännittää kuinka jaksaa aloittaa yöheräilyt uudelleen....=)
 
Täällä suunnassa LA helmikuun lopussa 2011 , esikoinen täyttää 16v ja itse täytän 33v helmikuussa koko konkkaronkka =)
Eli ikäeroa löytyy mutta tuo tuskimpa haittanee mitään.
Yöheräilyt ei jännitä koska nyttemmin osaa nauttia ja tietää että kaikkea ei tarvitse "ylisuorittaa" vaan päivisin on lupa nukkua jos yöt valvotaan :p
 
Hei! Täällä yksi onnellinen odottaja, la 30.3.2011. Minulla(-74) on ennestään kaksi tyttöä (-94, -98) eli aikas pitkä aika edellisestä odotuksesta. Minulla oli yksi keskenmeno(vko 12+3) ennen tätä onnistunutta raskautta mutta nyt on kaikki hyvin ja olemme niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin onnellisia koko perhe tästä uudesta tulokkaasta. Aivan mahtavaa, kun tuntee jo vauvan liikkeet hyvin. Kävimme äskettäin ultrassa(rv19) yksityisellä (olemme nyt ulkomailla), koska halusin tietää, että kaikki kunnossa vauvalla ja myöskin tuo sukupuoli hieman kiinnosti. Suomeen palataa kahden viikon kuluttua, kera ihanien Espanjalaisten vauvanvaatteiden :)
 

Yhteistyössä