Heippa taasen,
meidän napero ollut ensimmäsitä kertaa viime yönä yökylässä mumminsa luona. Yhtään ei ole kuulemma meitä kaivannut, tosin mukana on ollut hänen rakkaat serkkutytöt joita nähdään viikoittain ja joskus useamminkin. Asuvat ihan melkein naapurissa. Vähän on ollut outoa, kun kukaan ei herättänyt aamulla klo 6.30, ei tarvinnut laittaa aamupalaa, ei tarvinnut jahdata ketään aamupesulle tms. Sain rauhassa siivota, juoda aamukahvin jne. Ikävä on jo vähän ja on kyllä ihanaa hakea kotiin kohta puoleen.
Meillä on vaipattomuus alkanut etenemään kunnolla viime viikolla, kun suostui pk:kin viimein vaipattomuuteen sisällä ja hereillä ollessa. Kakatkin on viimein alkaneet viime viikolla tulla pottaan. Yhtään vahinkoa ei ole pk:ssa käynyt, kotona tuli pissat lattialle pari päivää sitten. Et kyllä niitä vahinkoja sattuu, jos on mieleistä puuhaa. Silloin jää niin viime tippaan se vessaan lähtö.. Ilmoittaa ylseensä kyllä itse onko hätä, mutta aika paljon mekin nyt on kyselty. (On ihan vain oma lehmä ojassa ns.)
Pukemisessa on varsin laiska, laittaa vähän patisteltuna kypärämyssyn ja hatun itse, rukkasista laittaa toisen ja haalarin lahkeet saa itse laitettua ja ne lenksut lahkeissa laittaa ystävällisesti kantapää taakse. Kenkiä laittaa mielellään ja yleensä menevät oikeisiin jalkoihin. Sukkien laittoa harjoitellaan ja saakin, jos jaksaa keskittyä, mutta yleensä hermostuu ja sanoo ettei osaa.. Sisävaatteetista housut laittaa itse ja ottaa pois, oikeestaan muutenkin tuo riisuminen sujuu paljon paremmin kuin pukeminen. Nyt olen yrittänyt jaksaa antaa toisen harjoitella, kun on kuitenkin ensi syksynä siirto isojen ryhmään ja siellä tarvii jo olla tosi omatoiminen.
Meilläkin kovasti kyselee, mitä ostetaan kaupasta, onko metro uusi vai vanha, koska tullaan tunnelista pois jne. sen hetkisiin tilanteisiin liittyviä juttuja.
Piirtelee palloja eri kokoisina, yhditelee niitä viivoilla ja sitten ne onkin junaratoja jne. juttuja. Rakastaa maalaamista pensselillä ja tuo pensseli sanana on rakas. Sitä tykkää liittää eri sanoihin, mm. pensselijätskiä (tuuttijätski) saa lähi kiskalta.
Nyt on oltu pari viikkoa terveinä, oli taas kuumeessa uutena vuotena ja seuraavan viikon nuhassa ja yskässä. Et jospa ne meidän taudit olis nyt sairasteltu..
SiljaLine kutsuu meitä risteilemään maaliskulla 12.3. Helsingistä, onko kukaan tulossa samalle risteilylle?