Kevät vauvojen mammat!

• Viestiketjun aloittaja lemmenlaiva
  • Ensimmäinen viesti
lemmenlaiva
Minkähän kokoinen haalari kannattaa ostaa toukokuussa yksi täyttävälle? Siis välikausipukua ajatellen.. Nyt mitat ovat 67cm ja 7,5kg ja 8kk ikää. Reimatecciä olen ajatellut.. Mietin vain että onko 80cm sopiva. Toppapuvut ajattelin 86cm ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:
Ihmiset sitten ostaa liian isoja pukuja, en voi käsittää. 74cm sopiva, ei ole liian iso, kuten esim. 86, jota käyttää minun 2-vuotiaani!!!!!!!

No jos sinulla vain on pieni lapsi? Moni lapsi on 80 cm yksivuotisneuvolassa, ja syksyllä puolitoistavuotiaalle 80 cm on pienellekinlapselle järkevä valinta. 86 on todennäköisesti ainakin keväällä liian iso. Mutta lapset ovat erilaisia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen:
Ihmiset sitten ostaa liian isoja pukuja, en voi käsittää. 74cm sopiva, ei ole liian iso, kuten esim. 86, jota käyttää minun 2-vuotiaani!!!!!!!
häh? siis miten niin iso? meille ei ainaaan ollut tuo 80cm välikausipuku iso ja nyt kun poika on 1.5 ja tarvii toparia,niin ei millään mahtuisi 80cm...en nyt tajunnut kommenttis? ei kaikki lapset ole samankokoisia.

mutsi
meillä oli Reimatekistä takki 80cm ja housut 86cm - hyvin mahtui koko syksynkin. Reimalla usein hihat kovin pitkät - siksi ostimme eri kokoiset ylä- ja alaosan. Reiman halpishaalari 80cm kävi loppusyksyistä pieneksi, mutta oli oikein passeli keväällä. Ciraf 86cm takki- ja housut keväällä turhan isot, mutta korvasivat syksyllä tuon haalarin.

Poika kooltaan keskimääräinen tai pikkaisen isompi.

Meidän huhtikuussa syntyneellä esikoisella (vuoden iässä 78cm) oli viime kevään-kesän-syksyn Reimatecin Babymallinen välikausipuku kokoa 86, oli just oikeen kokoinen. 80 senttinen olis jäänyt jo kesällä pieneksi. Lokakuun neuvolassa (1,5v.) oli jo mittaa 85cm joten ku välikausipukua pidettiin vielä marraskuussakin niin TODELLAKIN oli oikea päätös hankkia tuon kokoinen.

Yhteistyössä