Mä en lue, mutta tiedän miehiä jotka lukee.Tämä on tapa jota en tiedä yhdenkään miehen ymmärtäneen. Mutta naiset lukee ne.
Mä en lue, mutta tiedän miehiä jotka lukee.Tämä on tapa jota en tiedä yhdenkään miehen ymmärtäneen. Mutta naiset lukee ne.
Ja millainenhan tämä "sähköinen sulatin" on? Ettet nyt sekoita sähkötuoliin?sähköisellä sulattimella sulattaa hautapaikan
Voi hyvänen aika...seurakunnilla on käytössään talvella tapahtuvia hautaamisia varten hautapaikan kokoinen sulattaja missä on sähkövastus. Tämä sulatta n.neljän päivän aikana hautapaikan kaivettavaan kuntoon jotta hautajaiset voidaan pitää ajallaan. Ruumiitahan ei voi säilyttää kalmistoissa koko talven yli koska tilat loppuvat!Ja millainenhan tämä "sähköinen sulatin" on? Ettet nyt sekoita sähkötuoliin?
Ennen hyvinä aikoina haudat kaivettiin jäiseen maahan. Maa oli jäässä metrin, joskus puolitoista metriä ja siihen vain rautakangen ja lapion kanssa rooppi.Voi hyvänen aika...seurakunnilla on käytössään talvella tapahtuvia hautaamisia varten hautapaikan kokoinen sulattaja missä on sähkövastus. Tämä sulatta n.neljän päivän aikana hautapaikan kaivettavaan kuntoon jotta hautajaiset voidaan pitää ajallaan. Ruumiitahan ei voi säilyttää kalmistoissa koko talven yli koska tilat loppuvat!
Lipsahti väärä sana - .."ruumiita ei voi säilyttää ruumiskylmiössä.."...Voi hyvänen aika...seurakunnilla on käytössään talvella tapahtuvia hautaamisia varten hautapaikan kokoinen sulattaja missä on sähkövastus. Tämä sulatta n.neljän päivän aikana hautapaikan kaivettavaan kuntoon jotta hautajaiset voidaan pitää ajallaan. Ruumiitahan ei voi säilyttää kalmistoissa koko talven yli koska tilat loppuvat!
Se oli ennen se.Ennen hyvinä aikoina haudat kaivettiin jäiseen maahan. Maa oli jäässä metrin, joskus puolitoista metriä ja siihen vain rautakangen ja lapion kanssa rooppi.
Se oli joskus päivän jobi.
Joskus hautoja kaivaessa sieltä löytyy muutakin kuin sammuneita haudan kaivajia.Se oli ennen se.
Nykyään hoidetaan homma siististi pikkukaivurilla tasan oikeaan mittaansa. Eikä tarvitse huolehtia hautakuopan pohjalle sammuneesta kaivajasta.
Tiedän. Ihan kokemuksesta. Kyllä niitä löytöjä tekee yhä. Ja mitä tuoreempi paikka, sitä "keväisemmät" tuoksut.Joskus hautoja kaivaessa sieltä löytyy muutakin kuin sammuneita haudan kaivajia.
Vanhat hautausmaat eivät oli huonohermoisten työmaita.
Kyllä niitä lukijoita on, nuorista vanhempiin. Naisista miehiin. Itse en ole vakilukija, mutta joskus tulee silmäiltyä nimiä. Itse ilmoitusten tutkiminen ei ole pääasia. Ap.Onja puhuikin sivuista, eikä itse ilmoituksista. Sivut pystyy laskemaan ilman lukemista. Luulisin!Kuka lukee kuolinilmoituksia?
Omaa kuolemaansa lähikuukausina odotteleva?
Onko palstan naisten keski-ikä yli 80?
Ammattiveli, niikö?Tiedän. Ihan kokemuksesta. Kyllä niitä löytöjä tekee yhä. Ja mitä tuoreempi paikka, sitä "keväisemmät" tuoksut.
Mutta se on elämää se.
Auringon säteily tappaa ja siksi niiltä täytyy suojautua. Riittävä määrä valoa siroaa pilvistä ja sopiva määrä saattaa olla paljon vähemmän, mitä ikinä uskoisikaanmun teoriani on että kun pimeyden jälkeen on yhtäkkiä aurinkoista ja valoisaa moni ei kestä sitä jostain kumman syystä
http://www.kaleva.fi/videot/massiivinen-jaapato-liikkui-kiiminkijoessa-lauantaina/8796/Liikenne varmaan yksi syy. Toinen lienee "kevättä rinnassa" -ilmiö.
Huikennellaan ja toimitaan päättömästi.
Oliko niillä visakortti? Ostivat joululahjoja sillä - kaikesta huolimatta. Tuo järjestys on selvä niillä ikäpolvilla: mies ei osaa laittaa ruokaa. Kolmessa viikossa kuolee, kun kieltäytyy syömästä. SairaalassakinOn perää runsaassa kuolleisuudessa kevättalviaikaan. Oma mummi kuoli helmikuussa, vaari maaliskuussa, isä maaliskuussa, tosin eri vuosina. En taida koskaan ollut olla kesähautajaisissa.
Mä en lue kuolinilmoituksia. Miksi pitäisi? Vieraita ihmisiä.Kuka lukee kuolinilmoituksia?
Omaa kuolemaansa lähikuukausina odotteleva?
Onko palstan naisten keski-ikä yli 80?
Lukeminen ja silmäily on eri asia. Toiset lukee ihan vaan niitä runonpätkiä ja muistokirjoituksia. harrastuksia on montaa laatua.Mä en lue kuolinilmoituksia. Miksi pitäisi? Vieraita ihmisiä.
Sisäpiiritietoa: jotku lukee siksi, että niistä näkee tyttönimet. Lehtiroskaakin tulee huushollit täyteen siksiLukeminen ja silmäily on eri asia. Toiset lukee ihan vaan niitä runonpätkiä ja muistokirjoituksia. harrastuksia on montaa laatua.