Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat? vol.2

Alkuperäinen kirjoittaja BornToLose:
Ja petronella ei vielä heitä kirvestä kaivoon, oon ihan varma että sulle tuli nyt tärppi :D

Täällä ootellaan menkkoja alkavaksi ensi viikonloppuna ja luulenpa tietyistä oireista että sieltä ne on tulossa, pettymys tulee kuitenkin olemaan pienempi kuin viime kierrossa :saint:

Plussaonnea kaikille :wave:
Kiitos tsempistä :hug: Ainakaan vielä menkkoja ei näy,mutta ihme repäsyjä on mahassa,oli kyllä viimeksikin :/

Onnea Megara plussasta =)

Gardenille peukut pystyssä :D

Olimme pikku ulkomaan reissulla enkä ole käynyt täällä moneen päivään. Tuossa hätäiseen luin kuulumisia ja ainakin parit onnittelut on paikallaan! Onnea plussanaiset! Ihanaa!

Itsellä ei niinkään ole päivitettävää, koska nyt on odotettava ne parit menkat ja sitten saa taas yrittää. Odottavan aika on PITKÄ... Mun pitää vielä yksiin verikokeisiin, ja sitten tämä km on loppuun käsitelty. Jälkikäteen oon muistellu, kuinka täälläkin kerroin oireista ja kuittasin ne nauraen, koska olikohan jo ne menkat alkanut vai en vain uskonut todeksi. Mutta siis oksetti, kuumotti aivan ku Megaralla, ISO VÄSY ja kiukkuinen olin kuin mikä. Että tietää sitten jatkossa tulkita paremmin jos tällaista vielä tulee :) Tosin esikoisen aikaan oli aivan eri vaivat...

Aattelin tämän odotteluajan tässä vaikka alkaa jumppaamaan tai muuten vaan laihduttamaan. Jos vaikka kroppakin ottais sitten paremmin raskauden vastaan. Voikaa hyvin ja palaillaan!

Kiitokset tsempeistä, on taas jo toivuttu pettymyksestä :wave:

ONNEA megara :flower:

Mä kävin gynekologilla kesällä kun toi kierto on noin pitkä ja muutenkin halusin tietää, et kaikki on edes periaatteessa kunnossa...
Oli aivan mahtava tapaus, rempseä vähän vanhempi nainen =)

Sanoi, että voisi näin aluks tarkistaa noin kp13-15 ultralla, et miten isoja mun munarakkulat on... Siis että onko ne tarpeeksi isoja...ja en mä osaa selittää. :ashamed:
Mutta edellisen kierron noina päivinä se gyne oli lomalla, joten tässä kierrossa tarvii varata aika, niin saa edes jotain tietää. Onhan tässä jo yli puoli vuotta todellista yritystä takana...
Ei se vielä kauhean kauan ole, mutta hyvä tietää jotain, kai.

Eli mä jään odotteleen sitä gynee ja tod.näk. melkein kuukauden päässä olevaa ovulaatioo (taas kp29?) |O

Kun itsellä ei vähään aikaan mitään tapahdu, niin mä rupeen jännäileen teidän muiden puolesta,
gardenille taitaa nyt jo plussa tulla ;)

Suunnittelen täällä jo varaavani aikaa gynelle....Nyt oviksesta on n. 4 pv ja kivut ovulaation jälkeen ovat pysyneet. Välillä ei tunnu mitään, mutta sitten alkaa pariksi tuntia aina vihlominen/viiltely oik.munasarjan kohdalla. Viime yö oli ihan pahin!!Heräsin siihen, että viilsi niin hitosti tonne samaan kohtaan, että meinasin oksentaa kivusta. Lähdin vessaan, mutta en pystynyt oikaisemaan itseäni vaan piti suurinpiirtein selkä kaksinkerroin mennä. Se kipu meni melko nopeasti ohi, mutta oli aivan älytön!!! :'(

Olen jo lukenut endometrioosista, muttei se oikein kuulosta tältä. Ennen ei todella ole tällaisia kipuja ollut ovulaation tai minkään muunkaan aikaan. Onkohan kaikki hyvin... :/

edda!

mulla oli tässä kierrossa suunnilleen sama että joku aika oviksen jälkeen heräsin yöllä viiltäviin kipuihin niin että piti nousta ylös ja koitin suoristautua.mieskin heräsi kun siinnä voivottelin. :/

Endoa ei minulla ainakaan ole ikinä ollut.

Toivottavasti selviää mikähän voisi olla.

Heippa,

en ole vähään aikaan ehtinyt palstailemaan ja minut oli siivottu pois listalta, pääsenkö takaisin?

Mulla alkoi menkat reilu viikko sitten eli nyt olis sitten kp9/29-35. Yk 4 taitaa olla nyt.
Mulla on jokaiset menkat kestäneet kaksi viikkoa, onko muilla noin pitkiä vuotoja?

Täällä on aika moni minun palstataukoilun aikana plussannu, ihan hirmuisesti onnitteluja kaikille plussanneille !
:flower:

Minä en kyllä yhtään ihmettele, ettei meillä ole vielä tärpännyt. Vaikka ikää on jo 30 ja endometrioosin takia toinen munasarjakin on jo poistettu, niin silti tunteet tulevan vauvan saamisen suhteen heilahtelevat kovasti. Toisaalta tuntuu, että kyllä nyt pitäisi olla jo valmis ihan iänkin puolesta, mutta välillä iskee hirvitys ja mietin että miten sitä sitten oikein vauvan kanssa selviää. En pidä rutiineista, sovin tapaamiseni mieluiten ex tempore ja kyllästyn välillä tosi helposti koirankin säännölliseen lenkitykseen, joten tulevat vauvarutiinit vähän mietityttävät jo etukäteen. Työpaikkakin olisi hyvä saada ennen äitiyslomalle jäämistä (olen nyt työttömänä ) . Kuitenkaan tässä ei ole koko ikää aikaa odotella ja kai odotusaikana ehtii ihan tarpeeksi "kypsyä" ja valmistautua? Mieheni olisi jo ihan valmis, mutta minä varmaan alitajuisesti jännitän niin paljon, että hedelmöittyminen estyy. Olisiko kenelläkään mitään rohkaisevaa kommenttia?

jolanda: tottakai! :) mukava kuulla sinustakin

Minä olen myös samantyylinen kanssasi. en pidä rutiineista enkä osaa pitää niistä oikein kiinnikkään.

Minulla on kuitenkin jo 3 lasta ennestään ja voin sanoa että kaikki menee todellakin omalla painollaan.opit kyllä nippailemaan omaa aikaa (jota itse ainakin tarvitsen vaikka lasteni kanssa haluankin olla kotona)
ja olen varma että sinusta tulee hyvä boheemi äiti! :)

TIISTAI 25.8

Kuka?-------------kp-------------Koska?--------------------YK

ESIKOISTA KUUMEILEVAT :

dana88.................kp21/23-29..........yritys käynnissä..........7
Edda.....................kp37/??..........yritys käynnissä...........2
Guess80................kp 18/30-37.........yritys käynnissä...........4
killi80.....................kp 3/30...............yritys käynnissä...........3
Pikkuapina.............kp 4/28-29........yritys käynnissä...........6
Pippuri79...............kp 4/40-42........yritys käynnissä...........6
Opal........................kp 10/29-32............yritys käynnissä.............2
Esperanzadora........kp 27/27-29 ........Yritys käynnissä..........4
Jolanda K..............kp 9/29-35...............yritys käynnissä...........4

TOISESTA UNELMOIVAT:

babyyy..................kp 12/27..........yritys käynnissä..........3
( -07)
garden...................kp 40/??...............yritys käynnissä..........2
(tyttö 10/06)
Lumikki78...............kp 26/28..............yritys käynnissä..........5
(tyttö 5/05)
mmiilia....................kp20/32..............yritys käynnissä..........3
(poika 11/07)
NeitiKat..................kp??/??..............yritys käynnissä............3
(tyttö 12/08)
panicroom..............kp 25/30.............yritys käynnissä............3
(tyttö 10/05)
tillukas...................kp 9/31-35........yritys käynnissä...........4(/3),
Äiskä80..................kp 31/28-30.........yritys käynnissä...........

KOLMATTA KAIPAILEVAT:

BornToLose............kp 24/21-35........yritys käynnissä...........4
(tyttö 11/05 ja poika 03/08)
HooÄs....................kp 25/29..............yritys käynnissä...........1
(poika -05, tyttö -08)
Jonlii.......................kp 24/30.............yritys käynnissä............
(poika 9/02, poika 9/04)
petronella09..........kp 1/26-28........yritys käynnissä.............4
Jonna1984...........21/??...................Yritys käynnissä.............1
(Omat -03 ja -06 syntyneet pojat. miehellä -03 tyttö, -05 poika ja -06 tyttö )

NELJÄS TOIVEISSA:

Suurperheelliset (?)

PLUSSANNEET :heart:
JULIAN 03/2009...................LA ?
Pampuska (kp 25/28-29)......LA 1.1.2010
Tuitutti (kp34/).....................LA ??
murunen1 05/2009..............LA?
tillukas.................................LA? --> km
tuulia85 (kp31/27-39, yk1)..LA?
Petite (kp22/27-28).............LA ?
Snoopy (kp55/30)................LA?
Peikonpähkinä.....................LA 27.1.2010
Röllimuori (kp 33/??)............LA 27.1.2010
äityli30 (kp25/27-31, yk3)....LA 31.1.2010
marjutti86 (kp 71?)..............LA ? --> km
HAPPY-82 (kp34/35).............LA 9.2.2010
Veeruska-81 (kp28/28)........LA?
mervi-elina (kp25/25, yk 1)..LA 20-26.2.2010
CrazyInLove (kp24/26, yk 2).LA 22.2.2010
Nanna1980 (kp30/28-30, yk 1) LA 22.2.2010
Annien (kp33/31, yk 1)...........LA?
Alina78 (kp28/29-30, yk 3).....LA?
epäusko (kp30/27-32, yk 1)...LA?
Tuuli82 (kp35/26-28)..............LA 27.2.2010
metsätähti (kp36/28-30, yk 2)LA 3/2010
äpyli (kp55/26, yk?)................LA?
minttumaaria76 (kp25/27, yk 5)LA 29.3.2010
Pikkuapina (kp28/26-28, yk 3).LA? --> varhainen km?
Kerttuli-79 (kp32/30, yk3).......LA 4/2010
Neila (kp33/28 yk 1 ) .........LA ?
Jonsuh (kp31/?? yk 2).............LA?
sanzibar (kp27/28-30 yk 5)..........LA?
Tinami (kp24/28 yk 2)..........LA?
Poppeliini (kp37/30-32, yk1) LA 23.4.2010.
Bambinoko (kp 37/32-34 yk1) LA ??
megara (kp37/32 yk 1 ) LA mahd 29.4 2010

HAAMUJENGI :

?????-lista:

bellaa....................p??/26-28.........kevään aikana..............
keljulka...................kp??/??................yritys käynnissä..........?
Hipsu82.................kp??/??...............yritys käynnissä...........2
Järvenneito...........kp76/30..............yritys käynnissä...........1
Lara87...................kp67/??..............yritys käynnissä...........1
mely.......................kp54/30-39........yritys käynnissä.............
napiiri....................kp59/28..............yritys käynnissä...........4
pullero-pallero.......kp??/??..............yritys käynnissä.........."0"
Emmy83.................kp??/??..............toukokuussa................
(poika 6/08)
Kiki85.....................kp??/??..............loppukesästä..... ..........
(poika -08)
Oravannahka.........kp??/28-42........kesän tienoilla.............
Sybilla....................kp97/31..............tjottailua................. .....
(tyttö 4/08)
Tansuli...................kp??/??...............touko-kesäkuussa...... ..
Veikka....................kp??/??...............tjottailua................. .....
Zara81...................kp78/28..............yritys käynnissä...........3
HuliJaVili.................kp??/??..............heinäkuussa........... ......
(pojat -02 ja -04)
kylkiluu...................kp??/??..............tjottailua................. ......

Edda :attn:

Mun ystävä tuli keväällä raskaaksi ja hänellä oli samanlaisia kuvaamiasi kovia kipuja ja vihlaisuja. Mutta toisaalta en ole ihan varma alkoivatko noin pian ovulaation jälkeen...
Joka tapauksessa kipuja oli monta päivää ennen kuin sai testistä plussan.
Kuinka varma olet siitä, että ovulaatiosta on n. neljä päivää? (sori, olet ehkä kirjoittanut aiemmalle sivulle, mutta en nyt näe sitä... :ashamed: )
Jos siitä onkin kauemmin ja olet raskaana?! :)

Megara & Pippuri:

Voi teitä ihania, arvaa rupesinko nyt kuvittelemaan jo, että entäs jos tosiaan olen raskaana... :D Nyt minulla on nimittäin kaiken lisäksi tosi oksettava olo.

No mutta todellisuuteen, kyllä minä olen aika varma, että ovis oli pe. To-aamuna oli o-testissä tosi vahva plussa. Ja kaikki oireet viittasi perjantaihin. Jos tosiaan oliskin tärpännyt, niin kiinnittymiskivutkin vois olla vasta 6.päivänä ovulaatiosta. Eli ei vielä pitäs olla! Vai tietääkö joku ihmistä jolla kiin.kivut tulis näin pian!!?? Toi pahoinvointi ei ainakaan voi näin nopeesti tulla. Mutta koko elimistön toiminta ja kaikki on niin ihmeellistä tällä hetkellä ettei mulla ole ennen tällaista ollut..!! :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiude:
kp 41/28 menkat alkoivat...ja tosi nihkeästi...tuota se "laihduttaminen" näköjään teettää :D

eli uus yritys käynnissä...Afu-82 nyt voi jättää tiuden pois haaveilijoista.. :D
tulee tosi harvakseltaa tääl käytyy kattelee tekstejä...mut ilmoittelen sit joskus kun on onnannu :) alkaa olee niin turhautunu olo ku aina tulee vaa menkat..mut sitähän se on, mitä vähemmän odottaa nii sillo se poksahtaa ;)

Huh huh...
Tämän kuun menkat piti alkaa 17.8...
Tein ekan testin kp 27/28 -> nega..
Toinen testi kp 29/28 -> nega..

toivo meni... :'(
kp 36/28 kaksi selkeää punaista viivaa!!! :D

Jotenkin niin epätodellinen olo!!ei mitään oireilua edes..
koko ajan oli tunne et menkat alkaa..
en usko ennempää ku teen toisen testin ja vielä kolmannen lääkärissä!!

nyt ois 5+1....outoo.. :LOL: miten päin täs nyt ois oikein.. :D

jos rtesti näyttää vahingos plussaa?? :D :p

APUA :D onkohan kukaan muu ollu näin sekaisin saatuaan plussat?? :LOL: :heart:

Petronella, uuteen yritykseen... :hug:

edda, mä kyllä odotan silti innolla sun testituloksia ;)

äiskä80...testiä tekemään...?!

ja Tiudelle onnea :heart:

Ja mä varmaan huomaamattani olen alkanu toteuttaa sitä "älä ajattele liikaa" -neuvoa, kun unohdin tänään soittaa aikaa siihen ultraan!!!
Voi mua toopee... :ashamed:

Jolanda, mulla oli samanlaisia ajatuksia kuin sulla ennen esikoista. Ajattelin etten selviä vauvan kanssa päivääkään, kun en ollut ikinä aikaisemmin hoitanut edes kenenkään tutun tai sukulaisen lasta. Vauva-arki tuo mukanaan tietysti ne tietyt rutiinit, mutta mielestäni ihminen on kuitenkin sopeutuvainen. Uskon siis, että myös sinä sopeudut lapsen myötä uudenlaiseen elämäntilanteeseen.
Mielestäni työpaikankaan suhteen ei kannata huolehtia, sillä asioilla on tapana järjestyä. Itse lopetin vasta opiskelut, kun odotin jo esikoista ja tulevasta työpaikasta ei ollut tietoakaan. Aloitin hoitovapaalla työnhaun ja sain työpaikan jonkin ajan kuluttua, joten eipä se nyt haitannut vaikkei ollutkaan vakituista työtä mihin palata. Joten älä ota turhia paineita tulevasta. Kuten aiemmin sanoin; asioilla on tapana järjestyä omalla painollaan. =)

Ja sitten onnittelut Tiudelle! :flower:

Ja oma napa: ei menkkoja, mutta kaikennäköisiä oireita (kuvittelenkohan? :D )...

Yhteistyössä