Niijuu. Ja on mulla aina taimi- ja kylvömultaa ollut. Tänän vuonna uutuutena kookoskuitua. Kun sitä sattui olemaan loppusyksystä jossain poistomyynnissä. Tuntuu kovin toimivalta ainakin chileiile. Suosittelen!
Kiitos tiedosta!
Nyt muuten täytyy yrittää saada kylmää kasvihuoneeseen, et eivät innostu avaamaan silmuja siellä - mulla muutama Zilga, jotka aiemmin ovat talvehtineet taivasalla... Vettä tulee taivaalta, onneksi ei paista kuitenkaan!
Joulupukki toi mulle kerran Pähkylälehden, joka on Hyötkasviyhdistyksen lehti. Sieltä vasta sain lukea, et kun koulii sitten niitä taimia, ei oteta kiinni kasvin varresta, vaan esim alimmasta sirkkalehdestä. Ne varret tuntuvat olevan niin herkkiä... ja ottavat homeen myöhemmin, jos joutuu siirtäessä tarttumaan kiinni.
Tiedäthän tämän kylvösysteemin, aivan ihana systeemi:
Pluggbox ja sitä voi tilata nyt yhdistyksestäkin. Kun ei kopistele kauheesti, kestää monta vuotta

Lasten kans erityisesti siitä on tullut oma tärkeä asia, et saavat laittaa itse ne 49 siementä multaan. Aina on onnistunut kaikki siinä na koulimiseen tarvii olla se rauta, mitä en lehdestä löytänyt, mutta sopii hyvin potteihin, sellainen minikenkälusikan muotoinen, tiedät varmaan... t

aula