Keväällä jokaisen tuli tulla omillaan toimeen, nyt taas kaikki avustukset on in

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajatuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajatuksia

Vieras
Muistatteko kuinka ennen kunnallisvaaleja tälläkin palstalla haukuttiin jos joku kävi soppalassa tai muuten sai avustuksia? Oli todella in pitää huoli vain itsestään ja voida paksusti, muulle ei uhrattu ajatustakaan. "Oma napa, lähin napa".
Nyt kun joulu saapuu noista 70? avustuksista (joululahjoista) on ihan tajuton tappelu. Yhtä-äkkiä tarvitsijoita on todella paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ihminen on perusahne, minkäs sille voi :/

Voi jumalauta! Mä olen joo todella ahne, kun opiskelevana yh:na otin vastaan lahjakortin jota en edes hakenut!!! Lopeta jo nuo sun yleistykset!!! :kieh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
nyt on lama ja 10 niä tuhansia lomautettuja ja työttömiä tulossa ... heillä vielä keväällä monella oli asiat ok. eikä tästä tiedetty :( mutta tlouskriisi on nyt alkanut purra Suomeenkin....

Surullista musta on vaan että ei tajuta sitä toisen ahdinkoa ennen kun itse istuu samassa veneessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Niin ai. :ashamed:

Mä olen oppiut paljon tänä syksynä.
Mä olen oppinut paljon näiden 7 palstavuoteni aikana. Enkä kovinkaan paljoa hyvää ihmisistä :(

No mutta vajaavaisiahan me ollaankin. Ja aina voi yrittää olla parempi. =)
Kunhan löytyy hyvää tahtoa.

Minä olen sitä mieltä, että ihmisen pitää yrittää tulla toimeen omillaan, mutta sossu on olemassa sitä varten, että jos rahat ei riitä, jostakin saa apua.

Älyttömintä on ollut nuo tappelut noista 70 euron lahjakorteista. Sillä jollakin kriteereillä kortinsaajat niitä tarvitsevat. On todella sääli, jos joku tarvitseva jää ilman, mutta perheen taloudellista totuutta eivät ne valinnan tekijät aina tiedä. Pääasia, että edes jonkun arkea ja joulua voidaan auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Niin ai. :ashamed:

Mä olen oppiut paljon tänä syksynä.
Mä olen oppinut paljon näiden 7 palstavuoteni aikana. Enkä kovinkaan paljoa hyvää ihmisistä :(

samma här. joskus toivon, että jos vain suljen tän palstan niin nuo kaikki ihmisetkin lakkaisivat olemasta.... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä olen sitä mieltä, että ihmisen pitää yrittää tulla toimeen omillaan, mutta sossu on olemassa sitä varten, että jos rahat ei riitä, jostakin saa apua.

Älyttömintä on ollut nuo tappelut noista 70 euron lahjakorteista. Sillä jollakin kriteereillä kortinsaajat niitä tarvitsevat. On todella sääli, jos joku tarvitseva jää ilman, mutta perheen taloudellista totuutta eivät ne valinnan tekijät aina tiedä. Pääasia, että edes jonkun arkea ja joulua voidaan auttaa.
10 pistettä ja papukaijamerkki :flower: Ja oikein hyvää joulua myös :hug:

Tätä mä peräänkuulutan myös. Ja mut teilataan kateellisena niille parinkympin avunsaaneiden perään :laugh:

10 pistettä ja papukaijamerkki :flower: Ja oikein hyvää joulua myös :hug:

Hyvää joulua ja joulumieltä myös sinulle :flower:

Minusta tuntuu tosi pahalta, kun niin moni on ilman. Viime lauantaina hesarissa oli kirjeitä joulupukille. Ne saivat itkemään.

Pieni suomalainen tyttö pyysi, 'tuo edes jotain'.

Venäläinen aikuinen nainen kirjoitti: ' Toisitko 2 käytettyä makuupussia, 2 vilttiä ja lämpimiä kenkiä. Olen jäänyt työttömäksi ja äiti on halvaantunut, meillä ei ole varaa lämmittää taloa'.

Minä itkin ja mietin, kuinka valtavan hyvin omat asiani ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

Tätä mä peräänkuulutan myös. Ja mut teilataan kateellisena niille parinkympin avunsaaneiden perään :laugh:

Sä olet räyköttänyt parissakin ketjussa, että sen 70?:n lahjakortin saa vain ne jotka osaavat itkeä kurjaa oloaan ja plaa plaa. Aika helvetinmoista yleistystä olet tehnyt.

Minusta tuntuu tosi pahalta, kun niin moni on ilman. Viime lauantaina hesarissa oli kirjeitä joulupukille. Ne saivat itkemään.

Pieni suomalainen tyttö pyysi, 'tuo edes jotain'.

Venäläinen aikuinen nainen kirjoitti: ' Toisitko 2 käytettyä makuupussia, 2 vilttiä ja lämpimiä kenkiä. Olen jäänyt työttömäksi ja äiti on halvaantunut, meillä ei ole varaa lämmittää taloa'.

Minä itkin ja mietin, kuinka valtavan hyvin omat asiani ovat.

En mäkään ole suurituloinen, mutta meillä on likan kanssa lämmin koti ja ruokaa. Kaikilla näin ei ole. :/ :(

Yhteistyössä