keuhkokuumeen sairastettuani olen päättänyt

vierailija
Kaikkein helpoin ohje on peskää kunnolla saippualla käsiänne. Keuhkokuume tarttuu pisaratartuntana ja kosketuksesta.
Iäkkäämmät ihmiset Huom! vaikka ne lapsenlapset ovat ihania niin ei vierailuja silloin kun lapset ovat sairaita. Lastentaudit ovat kymmeniä kertoja vakavampia yli 65 vuotiaille esim RS-virus, Noro, Rota....

Kaikkein helpoin ohje on peskää kunnolla saippualla käsiänne. Keuhkokuume tarttuu pisaratartuntana ja kosketuksesta.
Iäkkäämmät ihmiset Huom! vaikka ne lapsenlapset ovat ihania niin ei vierailuja silloin kun lapset ovat sairaita. Lastentaudit ovat kymmeniä kertoja vakavampia yli 65 vuotiaille esim RS-virus, Noro, Rota....
Ei se keuhkokuume mitään pisaratartuntana tartu. Se tulee yleensä jälkitautina, esim. itse sain keuhkokuumeen 25 vuotiaana influenssan jälkeen

vierailija
Ei se keuhkokuume mitään pisaratartuntana tartu. Se tulee yleensä jälkitautina, esim. itse sain keuhkokuumeen 25 vuotiaana influenssan jälkeen
"Keuhkokuume tarttuu yleensä pisara- ja kosketustartuntana. Yskiessä virusta tai bakteereja päätyy ilmaan ja sitä kautta hengitysteihin tai hengitystie-eritteinä pinnoille, mistä tartunnan voi saada kosketuksen kautta."
Mutta aiheuttajana sama bakteeri tai virus, joka myös aiheuttaa ylähengitystieinfektion. Keuhkokuumeen voi siis saada myös jälkitautina.

vierailija

vierailija
Kyllä me ollaan oltu lastenlapsia hoitamassa kun se nyt vaan on meidän rooli tässä maailmassa. Ei ole aina tarttunut mikään.

vierailija
Miulla on olna liki 20 keuhkista ja kaksinverroin enemmän bronkiitteja. Eka oli jo 1964, isä oli ketjupolttaja.
Luin lähipäivinä jutun, että 1950-luvun tupakat sisälsivät asbestia. Kaikissa sen ajan elokuvissa vedetään jatkuvasti sätkää. Lapsuudessani vieraili kodissamme mies, joka tupakoi jatkuvasti. Me lapset ryömimme lattialla mustan savuverhon alapuolella.

Yhteistyössä