Ketuttaa mun äiti!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ketuttaa!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ketuttaa!!!

Vieras
Aina se valittaa, että ei saa olla riittävästi mun lasten kanssa kun asutaan niin kaukana. Vali, vali kun ei tulla käymään ja vali, vali kun muutettiin niin kauas meille tärkeistä syistä ja vali, vali kun eivät voi tulla käymään meillä kun 2 kertaa vuodessa kun on niin pitkä matka ja meidän pitäis sitten ajaa sinne jatkuvasti kahden pienen lapsen kanssa. Ja vali, vali kun eivät saa olla miedän lasten kanssa jouluna (pyydettiin kyllä) ja vali, vali, vali. Matkaa on siin noin 350km. Nyt sitten pyysin häneltä apua kun olis tarvittu joksikin aikaa joku lapsia hoitamaan tänne meille tossa keväällä. Vanhempani eivät ole enää työssä joten sekään ei olisi este. Kauhee napina ja valitus ja tuskailu, että eihän HE nyt voi tulla. ehdotti että laitettais lapset niille muutamaksi viikoksi. No ei todellakaan laiteta lapsia kotoota pois pariksi viikoksi kun täällä kotona olisi kuitenkin isä joka voi lapset iltaisin ja viikonloppuisin hoitaa, hoitoapua tarvittaisiin vain päiväajaksi. Ja joo, kunnallinen päivähoito on olemassa, mutta kun ei ole varaa laittaa kokopäiväseen niin pitkäksi aikaa. Hemmettiäkö sitten aina jaksaa valittaa kun ei saa olla mun lasten kanssa ellei millonkaan voi tulla käymään tai auttaa sillon kun sitä apua tarvis. Pitäis suunsa kiinni! UGH! Helpotti...

Huh, meillä tuo on sentään paljon pienemmässä mittakaavassa. Samaa valitusta saadaan kyllä mekin, kun "nähdään niin harvoin", kun me käydään mummolassa noin kerran viikossa. Välimatkaa on kolme kilometriä (!) ja kulkupelejä kyllä löytyy lenkkareista uuteen autoon, mutta on hirveä sumpliminen ja järjestäminen, jos isovanhempien pitäisi tulla tännepäin. Samoin vongutaan, kun ei lapsia saa yökylään, mutta aina, jos olisi tulaisuus ottaa lapsi/lapset kylään, on jos jonkinlaista tekosyytä ja yökyläreissu jää taas toteuttamatta.

Mulle kyllä riittäisi tuo kerta viikkoonkin enkä ole hoidattamassa lapsiani muilla, eli kyse ei ole siitä, että tyrkyttäisin. Mulle riittäisi narinan lopettaminen.

Voin miltei tuntea ap:n ketutuksen! Mulla ei ole lapsen isovanhemmista mitään pahaa sanottavaa (no ainakaan mitään tuon tasoista), mutta muutamat muut sukulaiset yms. saavat sapen kiehumaan sanomisillaan.

Mutta ap:lle: Sano äidillesi, että teille saa tulla ilomielin käymään ja tapaamaan lapsia, mutta jos ei kelpaa niin ei pidä valittaa.

[QUOTE="...";27880827]Mutta ap:lle: Sano äidillesi, että teille saa tulla ilomielin käymään ja tapaamaan lapsia, mutta jos ei kelpaa niin ei pidä valittaa.[/QUOTE]

Sanottu on... ei tunnu menneen perille. Ja sit jos niille sanoo jotain tollasta niin alkaa kauhee marttyyrikohtaus kun heitä ei kunnioiteta ja blaa, blaa. Voi itku, että nyt kyllä ketuttaa niin vietävästi. No, tähän on nyt jo totuttu, mutta ehkä mua eniten tässä ketuttaa se kevät ja se, että mun lienee pakko luopua mun unelmasta kun en saa lasten hoitoa järjestymään. Noh, lohduttaudun möyröttämällä lasteni kanssa kotona enkä varmana lähde seuraavaan vuoteen vanhempieni luokse. Olkoot! Olen onnellinen asuinpaikastani ja siitä että tehtiin aikanaan päätös muuttaa tänne, mutta kyllä se luotettavan tukiverkoston puuttuminen ottaa välillä tiukille. Olispa joku muu jota voisin pyytää pienellä rahalla lapsia hoitamaan tai tulis edes parin tonnin lottovoitto niin saisin lapset kokopäivähoitoon siksi ajaksi.

Mun äitikin valittaa, kun näkee lapsenlapsia liian harvoin. Silti hänelle matka meillepäin on ilmeisesti ainakin tuplasti niin pitkä kuin meiltä matka sinnepäin. On se vain kummallista. Me ei mitenkään ehditä käydä siellä arki-iltaisin, koska lapset pitää saada ajoissa nukkumaan. Aikuinen ihminen kyllä jaksaisi ajaa vielä kotiin kasin jälkeen.

meillä on mun äiti tollanen kans. se soitti mulle synnärille 10 tuntia synnytyksen jälkeen, noin 200 km välissä. j a itki puhelimeen et mä en piittaa sen tunteista ym, kun synnytin näin kaukana ja se ei pääse heti kattomaan, ja kun muuttoa joutuu siirtämään eteenpäin, synnäriltä kun on vaikee pakata muutto autoa. muutettiin sit kahen viikon ikäsen kaa lähemmäs mummoa, ja sama kuitteilu jatkuu edellen, poika nyt 7 kk ja edelleen tulee kommentteja et"mulla meni saldo vapaa ihan hukkaan ku siirsitte muttoa noin lyhyellä varoitus ajalla, olin jo anonut vapaan". meidän oli pakko siirtää muutto, kun oltiin synnärillä vielä kun muutto auton olis pitäny tulla pihaan...

Mä en yhtään tajua, miksi et voi laittaa lapsiasi vanhemmillesi kahdeksi viikoksi? Käytä nyt edes otsanahkaasi hetken miettimiseen ja totea, että sun vanhemmillesi on kätevämpää hoitaa lapsia heidän omassa kodissaan kuin sinun nurkissasi. On varmasti pakkasessa kesän marjaa ja tutut keittiövälineet, joita käyttää lasten ruokiin. On tutut kulmat, joissa voi lapsille keksiä enemmän virikettä kuin koettaa opetella teidän kulmia yms.

Miehesi voi aivan hyvin ajaa viikonlopuksi katsomaan teidän lapsia, jos se on nyt jonkinlainen periaate, mutta olen aika varma, että miehesi saattasi sen kahden viikon aikana ehtiä tekemään kotinne hyväksi paljon hyvää kun voisi ajan käyttää niin kuin haluaa.

Taas tätä ihmiskunnan mustavalkoisuutta ja minäminäminä!

Mä en yhtään tajua, miksi et voi laittaa lapsiasi vanhemmillesi kahdeksi viikoksi? Käytä nyt edes otsanahkaasi hetken miettimiseen ja totea, että sun vanhemmillesi on kätevämpää hoitaa lapsia heidän omassa kodissaan kuin sinun nurkissasi. On varmasti pakkasessa kesän marjaa ja tutut keittiövälineet, joita käyttää lasten ruokiin. On tutut kulmat, joissa voi lapsille keksiä enemmän virikettä kuin koettaa opetella teidän kulmia yms.

Miehesi voi aivan hyvin ajaa viikonlopuksi katsomaan teidän lapsia, jos se on nyt jonkinlainen periaate, mutta olen aika varma, että miehesi saattasi sen kahden viikon aikana ehtiä tekemään kotinne hyväksi paljon hyvää kun voisi ajan käyttää niin kuin haluaa.

Taas tätä ihmiskunnan mustavalkoisuutta ja minäminäminä!

ja jättää lapsille tutut leikkipaikat, nurkat, sängyt, lelut ja isi... niin just

Yhteistyössä