Ketuttaa maksaa sairaspäivistä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Lapsi ollut kohta viikon kipeä. Ei siinä mitään, onhan lapsi kuntoon saatava ja rauhassa pitää toipua, mutta kun hoitomaksut menee vaikka on kotona :(

Miksei tuohon voisi tulla muutosta, että niiltä päiviltä ei mene maksua kun lapsi kipeä ja pois hoidosta? Tällaiset "turhat" poissaolot kasvattaa läsnäolopäivien hintaa, muutenkin menee täydet maksut :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Ihan samalla periaatteella voisi sitten ajatella että opintotukia, palkkoja ym ei maksettasi jos k.o. henkilö sairaana ja estynyt tulemaan paikanpäälle.

Näinpä.. Sairauslomastakin tulee se palkkakin :whistle:

vuoropäivähoidossa on tuntivelotteinen sopimus käsittääkseni. Ei meillä ainakaan ole mahdollisuutta tuntivelotteiseen päivähoitomaksuun, kun päiväkoti on auki 6.15-17.30 eli ns normaalin ajan.

Ap: vietkö lapsesi hoitoon jos itse olet lomalla vain sen takia että maksat täyden päivähoitomaksun?

Kumpi mahtaa olla tärkeämpää, viettää aikaa oman lapsen kanssa vai miettiä "turhaa" rahan menoa?

Alkuperäinen kirjoittaja pk-täti:
Ap: vietkö lapsesi hoitoon jos itse olet lomalla vain sen takia että maksat täyden päivähoitomaksun?

Kumpi mahtaa olla tärkeämpää, viettää aikaa oman lapsen kanssa vai miettiä "turhaa" rahan menoa?

Jeesust, jeesust, jeesust.

Kyllä minäkin olen toisinaan miettinyt, mistä me se 233 euroa kuussa maksetaan, kun lapsi on kipeänä useita päiviä kuukaudessa ja lääkärikustannuksetkin maksetaan suurimmaksi osaksi itse. Tuskin ap sitä pahoittelee, että on kotona lapsen kanssa.

Ja ap: jos sairaspoissaoloa kertyy kuukaudessa 11 päivää tai enemmän, vaikuttaa se maksuun alentavasti sen kuukauden osalta.

Alkuperäinen kirjoittaja pk-täti:

Ei mulla ole lomia kuin kesällä ja silloin lapset ovat kotona eikä hoitomaksujakaan mene.
Ja tuo jälkimmäinen kysymys on turha.

Pk:ssa varaudutaan kuitenkin sinunkin lapsesi hoitoon tuloon ja siellä on laskettu hoitoja sinunkin lapsellesi. Ei niiden hoitajien palkka taivaasta tipu jos lapset ovatkin sairaana.
Aika pitkälle etukäteen pitää poissaolot ilmoittaa, että hoitajien työvuorot saa rukattua niiden mukaan.