Kettu mutta ketuttaa tuo Tupperware!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salama McQueen

Vieras
Hitsi. Mä sorruin ostamaan Tupperin kutsuilta kauan himoitsemani muffinssivuoan. Kysyin KAHTEEN KERTAAN siellä esittelijältä, että onhan se sitten isoja muffinsseja jne. Kuvasta ei käynyt ilmi ja mallia ei ollut.

Vannoi ja kehui kuinka hienoja ja korkeita muffareita sillä tekee ja tänään se tuli. Voi kissan paskat, sanon mä. Hieman korkeempia kuin tavalliset paperivuoat, ei lainkaan sellainen kun piti. :kieh:

Takaisin menee ja ostan Anttilasta seuraavat. Saa muuten 2,5 samalla hinnalla. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Mä en tuota kipporwarea kannata ollenkaan , anttilan silikoonivuoat toimii aivan yhtä hyvin. Toimii hyvin myös pannacottan ja hyytelöiden ym tekoon =)

Juuh, ei mullakaan mitään fiksaatiota kyseiseen puljuun ole. Joskus ostan jotain ja usein on niin, että kiroan kalliin ostoksen suohon. |O

Uskon, että ne muutkin on ihan yhtä ok. Ja tätä mä inhoan jo kokeilematta kun on ihan vääränlainen! :whistle: ;)

Tiiiiiiiedän.

Mulla on kippoja kohtuu paljon, mutta kaikki äidiltä perintönä oon saanut: ne on vissiin joskus ollut muotia kun äiti on ollut kotiäiti ja sillä on ollut liikaa aikaa ja rahaa. :xmas:

Mutta itse en kyllä osta, muutakuin harvoin ja hyvin tarkkaan harkiten.

Mä ihmettelen ehkä eniten maailmassa edelleen sitä sipulin pilkkojaa: mitä sillä tekee?

Tai siis pilkkoo sopuleita varmaan mutta miksi pirussa, kun käsinkin voi ihan näppärästi? :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Tiiiiiiiedän.

Mulla on kippoja kohtuu paljon, mutta kaikki äidiltä perintönä oon saanut: ne on vissiin joskus ollut muotia kun äiti on ollut kotiäiti ja sillä on ollut liikaa aikaa ja rahaa. :xmas:

Mä ihmettelen ehkä eniten maailmassa edelleen sitä sipulin pilkkojaa: mitä sillä tekee?

Tai siis pilkkoo sopuleita varmaan mutta miksi pirussa, kun käsinkin voi ihan näppärästi? :D

Sopuleita :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Tiiiiiiiedän.

Sopuleita :D :laugh:

eläinrääkkäystä!!!! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ButterCup:
Tupperware= rikkaiden kotirouvien suosikki :kieh:

No täytyy sanoa, ett jos mä oisin oikeasti rikas, niin varmaan teettäisin omat kipponi jollain muovinvalajalla, enkä ostaisi tuppereita... :D

Ei vaan, ostaisin ikeaa ja vapaavalintaa ja aina uuden kun vanha hajoaa.

ehkä nämä haluaa kuvitella olevansa rahoissaan? :xmas:

Eikä pahalla sitten, ei herneitä nenään. Thanke. =)

Mä ostan aina vähintään kilon sipuleita, kuorin ne ja heitän yleiskoneeseen. Se silppuaa ne noin puolessa minuutissa. Sitten lusikoin pakastuspusseihin noin yhden sipulin verran sipulisilppua. Kierrän pussit tiukasti solmulle ja pussit laitan vielä vanhaan jätskimuovirasiaan tiukasti kannen alle (muutoin sipulin haju leviää pakastimeen *nimim.kokemusta siitäkin*).

Sitten vaan sulatan sieltä kerralla sen määrän, jonka kulloinenkin ruoka vaatii. :)

No täytyy sanoa, ett jos mä oisin oikeasti rikas, niin varmaan teettäisin omat kipponi jollain muovinvalajalla, enkä ostaisi tuppereita... :D

Sehän tässä vituttaakin, kun tienestit on kotihoidontuella tosi huimat ja ostat toiveissa saada Elämäsi Muffinssivuoan. Saatana. :kieh: :kieh: |O

Ja jos mä oisin oikeesti rikas, ostaisin kaiken leipomosta. Nih. :D

Hernekeittopurkki on nenässä, mutta vain ja ainoastaan sen idari-jälleenmyyjän takia. ;)

Ei mitään henkilökohtaista hernettä, mutta silti tuo on vähintäänkin järkyttävää luonnonvarojen tuhlausta =( Mietipä hiukan...

Alkuperäinen kirjoittaja sipulivinkki:
Mä ostan aina vähintään kilon sipuleita, kuorin ne ja heitän yleiskoneeseen. Se silppuaa ne noin puolessa minuutissa. Sitten lusikoin pakastuspusseihin noin yhden sipulin verran sipulisilppua. Kierrän pussit tiukasti solmulle ja pussit laitan vielä vanhaan jätskimuovirasiaan tiukasti kannen alle (muutoin sipulin haju leviää pakastimeen *nimim.kokemusta siitäkin*).

Sitten vaan sulatan sieltä kerralla sen määrän, jonka kulloinenkin ruoka vaatii. :)

Mulla on toinen: kuori ja pilko aina kerralla tarvittava määrä.

Ei se oikeasti ole niin vaivalloista. :D

Mutt hyvä ois tuo sunkin, jos omistaisi yleiskoneen. :xmas: :)

Alkuperäinen kirjoittaja paronetti:

Ei mitään henkilökohtaista hernettä, mutta silti tuo on vähintäänkin järkyttävää luonnonvarojen tuhlausta =( Mietipä hiukan...

Mikä?

mäkin tooodella harvoin jotai ostan sieltä. mutta loppusyksystä eräillä kutsuilla pistin takuuhuoltoon palapallon ja pallo tuli takas takuusee meni mutta edellee oottelen sitä perhanan kuminauhaa!! en tiä mistä amerikasta asti seki tilataan mutta kohta on mun helpomi lentää tuonne pohjosee usaan hakee ku että ne lähettää sen suomeen ku vasta noin 3kk on mennyt... :kieh: :whistle:
boikotoin niin kauan tätä firmaa kunnes se lenksu saapuu! NI! :D

Mä vältän menemistä törppövaara-kutsuille. Joku ihme joukkohysteria iskee ja sitten ostan jotain tyhmää. Lopetin käyntini siihen, kun ostin sellaisen neliskanttisen astian, jossa voi hauduttaa riisiä ja kypsentää perunoita ja ties mitä muutakin hienoa käyttöä sillä olisi.

Meillä se toimii salaatikippona, ihan kätevä kun siinä on sellainen rei'itetty siisäosa, että salaatista valuu turhat nesteet pois. Salaatti pysyy tuoreena. Mut silti, 30 e salaattikiposta :o . Muovisesta, ei kovinkaan kauniista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Mä vältän menemistä törppövaara-kutsuille. Joku ihme joukkohysteria iskee ja sitten ostan jotain tyhmää. Lopetin käyntini siihen, kun ostin sellaisen neliskanttisen astian, jossa voi hauduttaa riisiä ja kypsentää perunoita ja ties mitä muutakin hienoa käyttöä sillä olisi.

Meillä se toimii salaatikippona, ihan kätevä kun siinä on sellainen rei'itetty siisäosa, että salaatista valuu turhat nesteet pois. Salaatti pysyy tuoreena. Mut silti, 30 e salaattikiposta :o . Muovisesta, ei kovinkaan kauniista.

:whistle: :D Ihan kuin mä! Mä olen tehnyt noin monesti...T. "onnellinen" käyttökelvottomien Pikakokin, Herkkuhissin, Juustokuvun jne. omistaja

Hemmetin hemmetti, oli muuten viimeinen kerta kun ostan sieltä mitään.

Siis muistahan nyt että vaikka ne muovisia, ne on silti tyylikkäitä. Muista. TYYLIKÄS on päivän sana. :xmas: :D

Niin no, "iso" on vähän liukuva käsite... :whistle: Eli myyjä ei voi tietää, minkä kokoisia muffareita sä olet tarkottanu... ;) Mutta älä hermostu - sillä voi tehdä kuule hyydykkeitä, jäädykkeitä, pekonimunia / annosmunakkaita, murekkeita jne. jne. eli mielikuvitus liikkeelle ja vuoka käyttöön! :D

Alkuperäinen kirjoittaja HuliJaVili:
mäkin tooodella harvoin jotai ostan sieltä. mutta loppusyksystä eräillä kutsuilla pistin takuuhuoltoon palapallon ja pallo tuli takas takuusee meni mutta edellee oottelen sitä perhanan kuminauhaa!! en tiä mistä amerikasta asti seki tilataan mutta kohta on mun helpomi lentää tuonne pohjosee usaan hakee ku että ne lähettää sen suomeen ku vasta noin 3kk on mennyt... :kieh: :whistle:
boikotoin niin kauan tätä firmaa kunnes se lenksu saapuu! NI! :D

4794%5B1%5D.gif

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin no, "iso" on vähän liukuva käsite... :whistle: Eli myyjä ei voi tietää, minkä kokoisia muffareita sä olet tarkottanu... ;) Mutta älä hermostu - sillä voi tehdä kuule hyydykkeitä, jäädykkeitä, pekonimunia / annosmunakkaita, murekkeita jne. jne. eli mielikuvitus liikkeelle ja vuoka käyttöön! :D

No kuule pitäis voida. Siellä oli muutama muukin keskustelemassa asiasta ja puhuimme nimenomaan niistä amerikan muffinssi-vuoista eli kyse oli siitä koosta. Ja tää on jumankauta aika kaukana niistä. Jos myyjä ei tuota tiedä, on väärässä ammatissa. Eli tarkoittaa nimenomaan sitä, että livenä ei ole vissiin vuokaa nähnytkään.

neliskanttisen astian, jossa voi hauduttaa riisiä ja kypsentää perunoita ja ties mitä muutakin hienoa käyttöä sillä olisi.

... siinä on sellainen rei'itetty siisäosa, että salaatista valuu turhat nesteet pois. Salaatti pysyy tuoreena. Mut silti, 30 e salaattikiposta :o . Muovisesta, ei kovinkaan kauniista.

Meillä taas servofix on jokapäiväisessä käytössä: ruoka pysyy hyvin lämpimänä kun kaikki eivät kuitenkaan ole samantien syömässä. Makaronien keitinvettä jätän vähän pohjalle ja makaronit säilyvät hyvin lämpiminä. Puuroa astiassa myös säilytetään. Jos joskus teen lettuja tai pannareita tai karjalanpiirakoita, astia on varmasti käytössä. Letunpaistajakin saa lämpöisiä lettuja. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No kuule pitäis voida. Siellä oli muutama muukin keskustelemassa asiasta ja puhuimme nimenomaan niistä amerikan muffinssi-vuoista eli kyse oli siitä koosta. Ja tää on jumankauta aika kaukana niistä. Jos myyjä ei tuota tiedä, on väärässä ammatissa. Eli tarkoittaa nimenomaan sitä, että livenä ei ole vissiin vuokaa nähnytkään.

Niin ja sanoitte ja näytitte käsillä myyjälle minkä kokoisia pitäs olla?? Jos se ei oikeesti tiennyt, mikä on amerikan muffinssi... Ja onko missään jotain hervottoman kokoisia muffinssivuokia edes olemassa? Eikös ne kaikki ole vähiin päin niitä suurin piirtein tavallisen muffarivuuan kokoisia? Tai mä en ole ainakaan edes nähny missään isompia vuokia, kuin mitä esim. tuo tupperin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
neliskanttisen astian, jossa voi hauduttaa riisiä ja kypsentää perunoita ja ties mitä muutakin hienoa käyttöä sillä olisi.

... siinä on sellainen rei'itetty siisäosa, että salaatista valuu turhat nesteet pois. Salaatti pysyy tuoreena. Mut silti, 30 e salaattikiposta :o . Muovisesta, ei kovinkaan kauniista.

Meillä taas servofix on jokapäiväisessä käytössä: ruoka pysyy hyvin lämpimänä kun kaikki eivät kuitenkaan ole samantien syömässä. Makaronien keitinvettä jätän vähän pohjalle ja makaronit säilyvät hyvin lämpiminä. Puuroa astiassa myös säilytetään. Jos joskus teen lettuja tai pannareita tai karjalanpiirakoita, astia on varmasti käytössä. Letunpaistajakin saa lämpöisiä lettuja. :p

Kiitti vinkeistä, pitääpä kokeilla. Tulisi salaattikipolle muutakin käyttöä ;) .

Yhteistyössä