Ketoaineet 2:lla plussalla

Onko kaksi plussaa paljon? haitaksi sikiölle? millä saadaan taas nollille?
Yritin kysyä neuvolassa, mutta jotenkin hämmennyksessä en saanut kysytyksi muuta kun että mikä sen minulla on aiheuttanut?

Nyt mua suuresti ihmetyttää..
Mulla on todettu raskausajan diabetes. Olen sen mukaisella dieetillä. Hiilareita en ole laskenut kun sokeriarvot on pysyny tosi hyvinä noin niinkun suurimmissa määerin, lukuunottamatta muutamaa poikkeusta.

Tänään aamulla neuvolassa kuitenkin mitattiin pissasta ketoaineet ja ne olivat selvästi yhdellä plussalla, paremminkin kahdella sanoi th. Huomenna menen aamusta antamaan uuden pissanäytteen ja katsotaan tuo ketoaineiden määrä.
Nyt huolestuttaakin kovasti..
Ja olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa millä saadaan noi ketoaineet nollille. Pitää varmaan lisätä hiilarien määrää ens hätään.
Onneksi vauva liikkuu ja sykekkin oli 152.

PuPu ja Pikkis 37+4
 
no ketoaineet virtsassa on merkki elimistön insuliinin puutteesta... ja yhellä tai kahella plussalla se nyt ei mitenkään ole erityisen vaarallista...mutta enempää en lähe arvioimaan, jätetään se lääkärille :LOL:
mutta onneksi sulla on kuitenkin noita raskausviikkoja jo hyvin kasassa =)
 
Vettä juon kuitenkin paljon. mutta taidanpa juoda vaan entistä enemmän. Mua vaan hirveesti pelottaa että jotain sattuis. Mulla on takana yksi todella henkisesti vaikea keskenmeno rv 12 ja en todellakaan kestä jos vielä ITSE aiheuttaisin tälle tulevalle tulokkaalle jotain.
Mielelläni luen lisää juttuja toisten kokemuksista noitten ketojuttujen suhteen. Mulla ei tosiaan oo hajua onko kaks plussaa paljon väi vähän ja millon pitäs huolestua..
 
Tää nyt on varmaan vähän eri juttu, mutta sairastin kuumetta ja ketoaineet nousi kahdelle plussalle. Jouduin kyllä heti nesteytykseen, viikkoja oli 19+. Lääkäri sai ohjeen äitipolilta, että nesteytys aloitettava heti ketoaineiden ilmestyessä, koska se on merkki elimistön kuivumisesta ja sikiölle tila on haitallinen...
Mutta ketoaineethan liittyy jotenkin myös raskausajan diabetekseen? Vai? Tällöin asia voi olla vähän eri.
 

Yhteistyössä