Ketkä viitsii maksaa maltaita lastenvaatteista?

esteettinen
Mihis ne rahat saamme käyttää? Mikä miellyttää SINUA? :D
Miksi sä tuollaista kysyt? Saat käyttää ihan mihin sä haluat. Jos olisit lukenut viestini, huomaisit että puhuin siitä että rahalla ei saa kauniita vaatteita, vaan hyvällä maulla. Kauniita vaatteita voi ostaa MYÖS käytettynä, alesta ym. Kauneuden takia ei tarvitse käyttää 150 €/kk vauvan vaatteisiin. Mulla on oikeus mun mielipiteeseeni ja se ei tarkoita, että muiden mielipiteiden pitäisi miellyttää minua. Muuta saavat tehdä mitä lystäävät, sitä en missään kohtaa viestissäni kyseenalaistanut.
 
jgai
Hinta ja merkki ei todellakaan ole lastenvaatteissa laadun tae. Meillä kierrätetään kolmen perheen kesken lastenvaatteita, vaatteet siis käy yhteensä kuudella käyttäjällä, osa on jo alunperinkin kirpparilta hankittuja ja ties kuinka monella lapsella pidettyjä. Suurin osa noista vaatteista on niitä "ei minkää merkkisiä" ja ne vaan kestää ja kestää. Mut sitten kun olen ostanut uutena esimerkiksi Marimekkoa, niin värit leviää jo heti ekapesussa. Monella muulla merkillä laatu vaihtelee ihan hurjasti: joku vaate on monen käytön jälkeen kuin uusi, mutta saman merkin sama paita eri kuosilla venähtääkin pesuissa muodottmaksi, värit haalistuu uutuuttaan, pintä nukkaantuu jne.

Noitten merkittiömien vaatteiden ongelma on vain se, että niitä ei saa kirppareilla kaupaksi, vaikka kunto olisi hyvä (huonoa en laita etes myyntiin). Mutta sitten taas ne kulahtaneet merkkivaatteet viedään käsistä. Hullunkurista?

Jos siitä laadusta vielä, niin ite olen alkanut suosia muutamaa pientä kotimaista ompelijaa/lastenvaateyritystä, joilta olen todennu saavani kestäviä vaatteita. Monethan noista pienistä ompelijoista käyttää myös kotimaisia trikoita ja muita kankaita.
 

Yhteistyössä