ketkä viettää joulunsa oman perheen kesken, ilman sen suurempia jouluohjelmia?

  • Viestiketjun aloittaja ei pakollista menoa
  • Ensimmäinen viesti
ei pakollista menoa
Monella on kiire haudoille, viemään viimehetken lahjoja, mutta meillä ollaan omalla porukalla, ei pakko mennä minnekään, eikä meille tule ketään.
Syödään valmiita jouluruokia, eikä stressata. Sauna lämpiää puolessa tunnissa, ja lahjat jaetaan, kun siltä tuntuu. Kuulostaako tylsältä? pukkikaan ei siis tule lahjoja jakamaan.
 
"vieraana"
Haudoille tai kirkkoon ei mennä, lasten mummo eli mun anoppini tulee seuraksi joulua viettämään. Huomenna vasta koristellaan kuusi, eli en koe että stressattaisiin mistään.
 
Rollolainen
Kotona ollaan, ehkä käydään pulkkamäessä. Ajatella meilä on isot lapset, 19, 18, 13 ja 12v, silti tahtovat pulkkamäkeen =) Puuron jälkeen mäkeen ja sen jälkeen lämpimään saunaan, sitten ruoka ja lahjojen jako.
Nytkin nuo "kakarat" on pulkkamäessä.

=)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Rollolainen
Kotona ollaan, ehkä käydään pulkkamäessä. Ajatella meilä on ios tlapset 19, 18, 13 ja 12v, silti tahtovat pulkkamäkeen =) Puuron jälkeen mäkeen ja sen jälkeen lämpimään saunaan, sitten ruoka ja lahjojen jako
ja miehen veli aikuisen ( 21v) poikansa kanssa on kutsuttu jouluaterialle, kuten joka vuosi. Se on meidän lahja heille =)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Keittiönoita
Meillä ei ole sen kummempia ohjelmia kuin yhdessäolo, syöminen ja lahjojen avaaminen. Rakkaiden haudat on satojen kilometrien päässä, niin ei ole tullut tavaksi käydä jouluna haudoilla. Tänä vuonna lähisuku tulee meille, joten ei mun tarvitse lähteä minnekään. Tytär puolisoineen tulee jo aiemmin iltapäivällä joulusaunaan ja auttelevat mua sitten ruokien viimeistelyssä, kattauksessa jne.
 
"joku"
Meille tulee pukki käväisemään, sitten isovanhemmat pikaisesti kahville ja käydään varmaan myös haudalla. Silti koen, että ollaan leppoisa joulu oman perheen kesken eikä sen kummemmin ohjelmaa. Varmaan se kiireettömyys tulee siitä, että meillä on muita täällä kotona yhteensä max 1,5 tuntia. Muuten tehdään juuri niin kuin itse halutaan.
 
vie-ras
Kotona perheen kesken. Sopivasti jouluruokaa, lapset ei välitä niistä... Muutama joululahja illemmalla. Ehkä saunotaan ja katsellaan telkkaa ja pelaillaan, kuka mitäkin. Käydään lenkillä. Aika normivapaapäivä.
 
"northern soul"
Miehen kanssa olen kahdestaan. Huomenna mulla on toita puolen paivan hujakoille. Sitten kayn varmaan kaupassa. Iltapaivasta pubiin. Joulupaiva meneekin sitten rattoisasti krapulassa. Tapaninpaivana menen isan ja aidin luo. Mies taitaa menna omien vanhempiensa luo joskus valipaivina.
 
Haudalla käytiin jo sunnuntaina. Kirkko ei kuulu ohjelmistoon, tosin jossain tunnelmallisessa joulukonsertissa olisi ollut mukava käydä, mutta ei nyt ehditty. Huomenna iltapäiväksi vanhemmilleni, jonne kokoontuu omat sisarukseni perheineen. Samalla porukalla vietetty sitten syntymäni. Tietysti joukosta poistuneet omat isovanhemmat ja tilalle tulleet sisarusten siipat, lapset, oma siippa ja lapsi.
 
Owl
Perheen kesken kotosalla rentoutuen.
Haudoille emme mene, muistamme omaisia kotoa käsin, muulloinkin kuin pyhinä.
Olisi ollut ihanan tunnelmallista, jos olisi ollut lunta kunnolla, että olisi saanut tehdä lumienkeleitä koko perhe ja sitten kotiin avaamaan lahjoja.
 
"..."
Omalla porukalla ollaan...Ei kiirettä mihinkään,kelloa ei kyttäillä vaan tehdään asoita omalla painolla :) Syödään kun on nälkä ja lahjat availlaan jo päivällä,jotta lapsilla on aikaa leikkiä/nauttia lahjoistaan koko päivä..Minä syön/luen/katselen telkkaria :) Aivan ihanaa!!
 
Me ollaan perheen kanssa. Ketään ei käy aattona. Itse käyn hautuumaalla, jos ei sada vettä ja jaksaa. Kuusi vasta aamulla sisälle ja koristelu. Ruuat myös hyvin pitkälti valmissapuskoista...kinkku ei ehti huomiselle kun perhana vielä kohmeessa :D mutta tästäkään ei ressiä. Saunotaan ja saatan sihauttaa siiderin tai pari kun saan lapsen nukkumaan. Vielä kun tulisi joku hyvä elokuva niin ah.
 
Helsinki haloo
Kotona ollaan, ehkä käydään pulkkamäessä. Ajatella meilä on isot lapset, 19, 18, 13 ja 12v, silti tahtovat pulkkamäkeen =) Puuron jälkeen mäkeen ja sen jälkeen lämpimään saunaan, sitten ruoka ja lahjojen jako.
Nytkin nuo "kakarat" on pulkkamäessä.

=)
Voi hitsi, oon kade! Olisin varmaan itsekin pulkkamäessä, jos olisi lunta! Meillä lämmitetään palju huomenna, muttei sekään tunnu niin kivalta ilman lunta!! Tarttis olla vähän pakkasta ja lunta sen verran, että pääsis naku-enkeleitä tekemään!!
 
  • Tykkää
Reactions: Owl

Yhteistyössä