Ketkä muut siivoaa harvoin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murmelsson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ääkkeen ottoa seuraavana päivänä vuodevaatteet vaihdetaan, muutenkin siivotaan ja kynnet leikataan, kuten kysyjä on tehnytkin. Sitkeissä tapauksissa kehotetaan imuroimaan jopa verhot, sillä munia voi olla huonepölyssä.

Joskus madot uusiutuvat kerta toisensa jälkeen, vaikka asianmukainen hoito onkin tehty. Yleisin syy tähän on uusi tartunta kodin ulkopuolelta. Tämä ei nykyään ole kovin harvinaista, sillä kihomadot ovat yleistyneet. Muutama vuosi sitten todettiin Ruotsissa peräti 24 prosentilla 4-10-vuotiaista kihomatoja, eivätkä ne liene meillä sen harvinaisempia.

Joissakin perheissä matoja todetaan aina uudestaan samalla perheenjäsenellä. Silloin voidaan kokeilla toista lääkettä, mebendatsolia, jota saa lääkärin määräyksellä.

Pertti Mustajoki
Professori

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mä siivoilen harva se päivä mutta ei meilläkään ole 6 ja 4 vuotiaat ollut kertaakaan mahataudissa,ja flunssassa ehkä kerran vuodessa.

Eli siis voidaan todeta että sillä ei ole hölkäsenpöläyksen merkitystä tauteihin, siivoaako vähän (kuten minä) vaiko paljon.

Hyvä käsihygienia on tauteja ajatellen merkittävämpi tekijä, ei lattioiden kuuraus. Siksipä kantsiikin vaihtaa usein niitä käsipyyhkeitä flunssa-aikaan varsinkin.

kylläpä ap todellakin siivoa harvoin!
meillä imuroidaan pari kertaa viikossa koko koti, vessa pestään samoin pari kertaa viikossa ja vaihdetaan samalla käsipyyhkeet, vuodevaatteet vaihdetaan pari kertaa kuukaudessa, lattiat luutuan kerran viikossa ja keittiöstä useammin. silti meillä on usein sotkuista, koska on kolme alle 3-vuotiasta lasta.
en voi käsittää minkälainen pölypesä on koti, jota siivotaan noin harvoin...

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
kylläpä ap todellakin siivoa harvoin!
meillä imuroidaan pari kertaa viikossa koko koti, vessa pestään samoin pari kertaa viikossa ja vaihdetaan samalla käsipyyhkeet, vuodevaatteet vaihdetaan pari kertaa kuukaudessa, lattiat luutuan kerran viikossa ja keittiöstä useammin. silti meillä on usein sotkuista, koska on kolme alle 3-vuotiasta lasta.
en voi käsittää minkälainen pölypesä on koti, jota siivotaan noin harvoin...

Meillä kun on kaksi koiraa niin pöly ja koirankarvat kerääntyvät palloiksi seinänvierustoille. Sieltä ne on helppo ottaa kouraan ja heittää vessanpönttöön.

Minä kyllä sinuna vaihtaisin lakanat useammin..., vessaa taas kuuraat turhan usein samoin lattioita.

Äsken pyyhin lattioilta pölyt, sitä ennen oli 2 viikkoa pyyhkimättä. Kamalat villakoirat oli jo. Yleensä tehdään kerran viikkoon, mutta nyt oli menoja niin paljon ettei jaksanut.

Käsidesiä muuten ei ole tarkoitettu minkään näppisten tai muiden pintojen pyyhintään, kannattaa hankkia asianmukaiset aineet. Käsiinkin sitä saa lotrata aikamoisen määrän, että bakteerit kuolee.

Oho, joku on vielä sotkuisempi kuin minä :D
En siis kovin usein imuroi, periaatteessa pyrin kerran viikossa, mutta se saattaa olla sitä, että sutasen sieltä täältä ja vielä harvemmin pesen lattioita tai pyyhin pölyjä. Lakanat kyllä pyrin vaihtamaan kahden viikon välein, joskus venähtää kolmeen viikkoon.

Ihana ketju :heart: Mie luulin, että me ollaan ainoita sottapyttyjä :whistle: Noin kerran kuussa/ kun on tulossa vieraita imuroidaan, pyyhitään pölyt ja luututaan lattiat sekä pestää vessa. Lakanat menee vaihtoon about samalla aikataululla, lapsella useemmin.
Vihataan miehen kanssa molemmat siivoamista ja kunhan mieskin pääsee töihin niin palkataan siivooja :kieh:

Inhoon siivoamista, joskus tulee into päälle ja siitä otan kaiken irti.

Meillä käy siivooja kerran kuussa ja siivoaa silloin tosi perusteellisesti.
Tän lisäksi imuroidaan kerran tai kaksi. Mies yleensä imuroi.
Vessan pesen vähintään kerran viikkoon ja siitä hommasta tykkään.
Keittiön lattian lakaisen päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mielenkiinnosta kysyn, että miten te muutamat jaksatte siivota kämpäää usein, esim. imuroida kaksi kertaa viikossa? Mä aina ajattelen, että siivoaminen on pois mun ajasta ja sinä aikana pystyy tekemään jotain, mistä pitää. Silloin kun olin sinkku ja oli enemmän rahaa, niin mun yksiön kävi siivoamassa virolainen tyttö... Nyt ei olla löydetty hyvää luotettavaa siivoojaa, joka tekis hommat pimeesti. Verokortillisiin firmoihin ei ole rahaa.

Just äsken imuroin kämpän, eikä siihen mennyt aikaa kuin sen 10 min. Sen ajan otan "takaisin" itselleni sitten vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa. Kun tekee suht. taajaan ns. ylläpitosiivousta, tarvitsee todella harvoin tehdä suursiivousta.

Yhteistyössä