Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

[QUOTE="vieras";28115040]Sinun mielestä tuossa siis puhutaan kannabiksesta? Ihan selvennyksenä vielä kysyn.[/QUOTE]

se kannabis ei ollut minun keksintö, jännä että jonkun muun jutut vedetään tähän mukaan :D en ole sanallakaan puhunut tuossa aiheessa mistään huumeesta, vaan siitä, että tuo on hyvä esimerkki 1992käännöksen väännöksistä. eli joku lause saattaa menettää merkityksensä ja joku toinen saattaa saada liikaakin painoarvoa.
 
"vieras"
se kannabis ei ollut minun keksintö, jännä että jonkun muun jutut vedetään tähän mukaan :D en ole sanallakaan puhunut tuossa aiheessa mistään huumeesta, vaan siitä, että tuo on hyvä esimerkki 1992käännöksen väännöksistä. eli joku lause saattaa menettää merkityksensä ja joku toinen saattaa saada liikaakin painoarvoa.
Käännösten painotuserot ovat merkityksettämiä verrattuna suuntausten välisiin suuriin tulkintaeroihin. Se että jokainen tulkitsee kirjaa eri tavalla on hyvä osoitus siitä että kirja on yhtä paha kun kirjaa lukeva ihminen.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28115050]Miksi sitten evankeloit jos kukaan ei voi kajota tai vaikuttaa siihen valintaan? Uskoontuloon painostetaan joka suunnasta vaikka se on olevinaan vapaa valinta.

Vapaa tahto on paljon laajempi juttu kuin vain vapaus valita uskon ja kadotuksen välillä. Ilman vapaata tahtoa ihminen ei voisi toimia ja ajatella itsenäisesti eli olisi pelkkä nukke. Vapaa tahto toteutuu parhaiten jos ei usko siihen että Jumalan sormi on jatkuvasti pelissä ja ohjaa päätöksiä ja kohtaloa. Eli niin että ihminen on itse vastuussa valinnoista ja kohtaloista ja lopputulos punnitaan vasta lopussa.[/QUOTE]

En mä mitään evankelioi. Ihan itsehän sä olet tähänkin tullut ja sit valitat et sua muka painostetaan joka suunnalta. Suoraan sanottuna kuulostaa ihan typerältä.

Joku alottaa keskustelun uskovaisille ja uskosta kiinnostuneille niin aina on näitä keskustelijoita, jotka tulee, vaikka ei kiinnosta ja alkaa syyttää et uskovaiset painostaa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
En mä mitään evankelioi. Ihan itsehän sä olet tähänkin tullut ja sit valitat et sua muka painostetaan joka suunnalta. Suoraan sanottuna kuulostaa ihan typerältä.
Tästä ketjusta evankelointi on pysynyt kurissa aktiivisen torjunnan ansiosta. Mutta kun muualla kohtaa uskovaisen niin piilo-evankelointi ja painostus on jatkuva.

Sanan levittäminen tuntuu varmasti mukavalta mutta on vähän ristiriidassa sen vapaan tahdon kanssa. Jos ei-uskovaisia pitäisi johdattaa niin Jumala voisi hoitaa sen nopeasti ja kätevästi ilman välikäsiä.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28115213]Tästä ketjusta evankelointi on pysynyt kurissa aktiivisen torjunnan ansiosta. Mutta kun muualla kohtaa uskovaisen niin piilo-evankelointi ja painostus on jatkuva.

Sanan levittäminen tuntuu varmasti mukavalta mutta on vähän ristiriidassa sen vapaan tahdon kanssa. Jos ei-uskovaisia pitäisi johdattaa niin Jumala voisi hoitaa sen nopeasti ja kätevästi ilman välikäsiä.[/QUOTE]


Oot kyl rasittava.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28115411]Jaa. No mielummin rasittava kuin epälooginen ja rasittava.[/QUOTE]

Sunhan on helppo päästä eroon rasittavuudesta välttämällä esimerkiks tätä keskustelua.
 
"vieras"
Sunhan on helppo päästä eroon rasittavuudesta välttämällä esimerkiks tätä keskustelua.
Samalla keinolla pääset mun rasittavista mietteistä. Tämä ketju kiinni ja kirja käteen niin rauha valtaa mielen.

Täällä istut pilkkaajien parissa; Autuas on hän, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28115942]Samalla keinolla pääset mun rasittavista mietteistä. Tämä ketju kiinni ja kirja käteen niin rauha valtaa mielen.

Täällä istut pilkkaajien parissa; Autuas on hän, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.[/QUOTE]

Huono yritys. Mutta joo, ehkä mun pitäis todella häipyä täältä, niin sitten sustakaan ei tunnu että sua yrtetään väkisin käännyttää.
 
Onpas uskovat olleet eilen ja tänään otsikoissa eikä niin positiivisissa yhteyksissä. Käsitellään nyt sitten tämäkin.
Noora Karma sanoi että uskovaiset ovat "hyökänneet kimppuun ja sanoneet häntä huijariksi tai noidaksi."

Noora Karma: Uskovaiset kävivät kimppuun - "Syyttivät noidaksi" | Viihde | Iltalehti.fi

Ikävää jos on oikein hyökkäämällä hyökätty verbaalisesti kimppuun, se ei ole ok käytöstä. Mutta sitä ihmettelen että jos joku tekee taikatemppuja, niin miksi tämmöinen ihminen sitten valittaa siitä jos häntä sanotaan joko huijariksi tai noidaksi?
Koska vain 2 mahdollisuutta tuon tempun suhteen vaan on, eli joko silmänkääntötemppu = huijaus, tai oikeat taikavoimat. Entisajan noidat ovat samaa sarjaa kuin mitä on nykyään ne, joilla on taikavoimia, siis samaa okkultismia se on kuin ennenkin. On ihan ok sanoa että esim. Afrikan heimoissa on noitia nykyäänkin, vaikka sana "noita" ei varmaan naisesta ole ihan mairittelevasti sanottu. Mutta noita voi olla nainen tai mies.

Miksikä Karma haluaisi itseään kutsuttavan? Olisiko "maagikko" kauniimpi termi hänen korviinsa? :confused:
 
Peyote
Sen yhden saarnaajaeukon, jota MOTissa kuultiin, mukaan lääkkeet vievät demoneja elimistöön.

Ohjelman ansiosta kirkosta eroaa näinä päivinä harvinaisen paljon ihmisiä, joten jotain hyötyäkin siitä oli.
No mutta ei kaikki niin ajattele. En mäkään ajattele niin ja hei, mä sentään oon ihan hihhuli, niinku muistat.

Mun mielestä sairaus voi olla bakteerin/viruksen aiheuttama, perinnöllinen, psyykkinen ja monia muita syitä löytyy. Yksi syy voi olla vaikka myös demonit. Niin se menee jos omaa maailmankuvan, jossa näkyvä ja näkymätön on limittäin samassa todellisuudessa.

Sitä mäkään en tiedä, miten lääkkeet vois laittaa demoneja ihmiseen. Vaikka, ehkä huumeidenkäyttö voi? Ei silloin ainakaan ole oma itsensä. Mun mielestä lääketiede on hyvä juttu, on hienoa, etttä on lääkkeitä ja lääkäreitä. Rukous on kanssa hyvä juttu.:) En mä usko, että Jumala haluaisikaan lääkäreiden jäävän työttömiksi.

Jos toisista ihmisistä välittää, silloin käytetään kaikki keinot, lääkärit, lääkkeet ja rukoukset, oman maailmankuvan mukaan tietty.
 
"vieras"
No ei se 33/38 myöskään ole mitenkään taivaasta tipahtanut. Käännöksiä kuin käännöksiä, minusta tuosta 92:sta on helpompi nykynuorison ymmärtää jotain, mutta vanhat parrat tietysti romantisoivat sitä vanhaa kun ovat siihen tottuneet.
Vanhassa kirkkoraamatussa on kyllä hellyttäviä käännöskukkasia. Paikoitellen se on kryptisempi kuin Biblia 1776.
 
[QUOTE="vieras";28117016]Miten olisi mentalisti? Tai sitten perinteinen taikuri. Kukaan ei sano miespuolista taikuria velhoksi.[/QUOTE]

Okei...mentalisti. Onko se joku nykynimitys meediolle? Joitain pätkiä näin telkkarista sitä Mentalist-sarjaa....
 
"vieras"
Mun mielestä sairaus voi olla bakteerin/viruksen aiheuttama, perinnöllinen, psyykkinen ja monia muita syitä löytyy. Yksi syy voi olla vaikka myös demonit. Niin se menee jos omaa maailmankuvan, jossa näkyvä ja näkymätön on limittäin samassa todellisuudessa.
Voi olla maailmankuva jossa on tila henkiselle maailmalle myös ilman demoneja. Demonit ovat valinnanvarainen optio. Edes Jeesus ei edellytä demoneja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28117293]Voi olla maailmankuva jossa on tila henkiselle maailmalle myös ilman demoneja. Demonit ovat valinnanvarainen optio. Edes Jeesus ei edellytä demoneja.[/QUOTE]

Täyspäinen ajattelee niin että näkymätön maailma on kaikki mikä ihmisen korvien välissä tapahtuu. Tällöin "demoni" ei ole olento vaan ikävä ajatus tai tunne joka riehuu pään sisällä. Vähän samaan tapaan kun "hammaspeikko" onkin bakteeri.

Uskovaiset ovat kuin isoja lapsia joille on keksitty hauskoja nimityksiä arkisille ilmilöille. Luomuskertomus on kuin kertomus haikarasta; helpompi sulattaa kuin yhdyntä tai säieteorian matemaattiset mallit.
 
niin... joku pyysi mielipidettä siitä ohjelmasta, en vaivautunut katsomaan... Ja jos kyse oli lääkkeistä, jalovaarasta ja demoneista niin sitä vähemmän kiinnostaa katsoa. Minusta menee jo yli liikaa, jos aletaan väittämään että lääkkeiden kautta tulee demoneja ihmiseen. Miettii miten paljon ihmiset yleensäkin joutuvat syömään lääkkeitä ihan elääkseenkin, vaikka jokapäiväset insuliiniannokset ja verenohennuslääkkeet, kiitos Herralle että on olemassa näitä elinikää pidentäviä lääkkeitä!

Mä uskon, että riippuvuutta aiheuttavat lääkkeet voivat aiheuttaa sen, että jokin henkivalta ottaa otteen uskovastakin jos on heikko ihminen.

Nyt olen nimittäin seurannut sivusta, kun uskossa oleva tuttava joutuu syömään kipuihinsa vaikka milllasta pilleriä jotka aiheuttaa riippuvuutta! eikä tuo tyyppi ole enää oma itsensä... varpaillani vaan jännitän millon hän ratkeaa liitoksistaan täysin :(
Sillä minusta se on jonkun pahan aikaansaannosta että erikoislääkäri määrää entiselle alkoholistille tuollaisia lääkkeitä!! :( näyttää siltä, että tämä tyyppi on ajautumassa hunningolle muutenkin noiden lääkkeiden takia... niin vahvoissa aineissa on kyllä että silmät seisoo päässä ja liikkuu kuin hidastetussa elokuvassa, sama homma puheenkin kanssa...
 
"..."
[QUOTE="vieras";28115942]Samalla keinolla pääset mun rasittavista mietteistä. Tämä ketju kiinni ja kirja käteen niin rauha valtaa mielen.

Täällä istut pilkkaajien parissa; Autuas on hän, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.[/QUOTE]

Hei, c´mon , miksi pitäisi laittaa kiinni? Onhan täällä tuhansia ketjuja, joihin voit mennä. Ei kannata tulla tänne, jos rasittaa!! Pilkkaajien parissa on istuttava, olit sitten töissä missä vain. Ja suolaksi meidät uskovat on tänne laitettu. Varmasti tästäkin ketjusta moni on saanut lohdutus :heart:
 
"..."
niin... joku pyysi mielipidettä siitä ohjelmasta, en vaivautunut katsomaan... Ja jos kyse oli lääkkeistä, jalovaarasta ja demoneista niin sitä vähemmän kiinnostaa katsoa. Minusta menee jo yli liikaa, jos aletaan väittämään että lääkkeiden kautta tulee demoneja ihmiseen. Miettii miten paljon ihmiset yleensäkin joutuvat syömään lääkkeitä ihan elääkseenkin, vaikka jokapäiväset insuliiniannokset ja verenohennuslääkkeet, kiitos Herralle että on olemassa näitä elinikää pidentäviä lääkkeitä!

Mä uskon, että riippuvuutta aiheuttavat lääkkeet voivat aiheuttaa sen, että jokin henkivalta ottaa otteen uskovastakin jos on heikko ihminen.

Nyt olen nimittäin seurannut sivusta, kun uskossa oleva tuttava joutuu syömään kipuihinsa vaikka milllasta pilleriä jotka aiheuttaa riippuvuutta! eikä tuo tyyppi ole enää oma itsensä... varpaillani vaan jännitän millon hän ratkeaa liitoksistaan täysin :(
Sillä minusta se on jonkun pahan aikaansaannosta että erikoislääkäri määrää entiselle alkoholistille tuollaisia lääkkeitä!! :( näyttää siltä, että tämä tyyppi on ajautumassa hunningolle muutenkin noiden lääkkeiden takia... niin vahvoissa aineissa on kyllä että silmät seisoo päässä ja liikkuu kuin hidastetussa elokuvassa, sama homma puheenkin kanssa...
Jalovaara just radiossa sanoi, miten ohjelmaan oli TV7:n rukoustilanteesta leikattu lauseita ja liitetty, ikään kuin hän opettaisi tuollaista Kallion kirkossa. Ihminen oli itse pyytänyt rukousta ja hän rukoili sen mukaan. Tällaisesta roskasta me maksetaan ihan verovaroin :(!! Minne voi valittaa????
 
"vieras"
[QUOTE="...";28119180]Jalovaara just radiossa sanoi, miten ohjelmaan oli TV7:n rukoustilanteesta leikattu lauseita ja liitetty, ikään kuin hän opettaisi tuollaista Kallion kirkossa. Ihminen oli itse pyytänyt rukousta ja hän rukoili sen mukaan. Tällaisesta roskasta me maksetaan ihan verovaroin :(!! Minne voi valittaa????[/QUOTE]

TV7 on rahastusautomaatti. Tarvitaan lakialoite suojaamaan uskovaisia Jumalan nimessä tehtävistä rahansiirroista.
 
[QUOTE="...";28119180]Jalovaara just radiossa sanoi, miten ohjelmaan oli TV7:n rukoustilanteesta leikattu lauseita ja liitetty, ikään kuin hän opettaisi tuollaista Kallion kirkossa. Ihminen oli itse pyytänyt rukousta ja hän rukoili sen mukaan. Tällaisesta roskasta me maksetaan ihan verovaroin :(!! Minne voi valittaa????[/QUOTE]

tervettä toimintaa juu... ja tuossa tulee taas esille se kuinka uskomattomatkin mustamaalaavat uskovia. Poimitaan rusinat pullasta ja silleen. Ei nähdä sitä kaikkea hyvää, kaikki ihmisten lankeemukset ym. sitten ylikorostetaan jne. ei nähdä metsää puilta. mutta jostain syystä en ole ikinä pitänyt jalovaaraa ihan puhtaana pulmusena...
 

Yhteistyössä