Ketju maaliskuun pikkuisille

Onnea plussanneille ja teretulemast :D

Mie olen antanut itseni ymmärtää että sellaista asiaa kuin haamuplussa ei olekaan. Joko sitä hormonia on, ja on raskaana, tai sitten ei ole, eikä ole raskaana. Siis että vaikka sitä ois niin vähän et saa vaan haalean viivan, on silti hyvin vahvasti paksuna. On vain niin alussa että sitä on ehtinyt erittyä ihan vähän.

Joku kysyi et tehtäiskö lista. Tehdään vaan! Kuka haluaa alkaa päivittään?

Joko Samhe on testaillu? Vai vasta maanantaina?
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi pikkukakkosen odottaja :) Edellinen kierto oli kemiallinen ja päätty vuotoon 6 päivää plussasta, joten nyt toivotaan parasta, että tällä kertaa ei tarvitse palata kuumeilijoihin. Ainakin viivat on huomattavasti vahvempia kuin viimeksi, joten uskotaan nyt siihen, että siellä on jotain oikeasti kiinnittynytkin. =) LA olisi 9.3.2015. Jos ei muita innokkaita päivittelijöitä löydy, niin minä voin kyllä illalla tehdä listan ja alkaa päivittäämään!
 
  • Tykkää
Reactions: kiyoko ja Alppis
MAALISKUUN PIKKUISET




babyasart.com


LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


1.3
Ameline-84/29v/2.lapsi

2.3

3.3
Kiyoko/33v/2.lapsi/OYS
Ellutar/
Heikku89/25v/3. lapsi/VKS

4.3
Lillitys/33v/3.lapsi/TYKS
jaanamaria/29v/2.lapsi/NKL
Kkatinka/23 v/2. lapsi7SatKS

5.3

6.3
mimii./22v/2. lapsi/SeKS

7.3
Nutti/28v/1.lapsi/TYKS
Tuisku83/31v/3.lapsi/TYKS

8.3

9.3
Pecanpie/26v/2.lapsi/TAYS
Unto-Helmiina/25v/3.lapsi
tinnnde/23v/1.lapsi/SatKS

10.3
Suski90/23v/4.lapsi/OYS

11.3

12.3
Villitusina/36v/JS

13.3

14.3





Samhe, Lillitys, Alppis, Hookoo-82, Tinnnde, s4nnn, Penni*


Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA! KIITOS!
 
Viimeksi muokattu:
Siinä nyt jonkinsortin lista! Taistelin ton kuvan kanssa, enkä sitä keskelle saanut, mutta jos joku tahtoo tehdä paremman niin saa, tän mamman taidot ei siihen riittäny! :) Mutta ilmoitelkaa tietojanne niin saa listaa täydennettyä ja jos haluatte jotain muuta tietoja tuohon listaan niin muokataan sen mukaan. En laittanut niitä nyt vielä listaan, joilla la-päivä vielä mysteeri, mutta ilmoitelkaa jos haluatte johonkin päivään itsenne väliaikaisesti lykätä ennen kuin saatte lisätietoa :)
 
Kysymys teille jotka odottaa 2.,3.,4... jne. lasta, kuinka iso ikäero lapsille on tulossa? :) Meillä esikoinen on syntynyt 9/13, eli ikäeroa tulisi n. 1,5v. Välillä sitä miettii, että kuinka ihmeessä sitä pärjää noin pienellä ikäerolla olevilla, mutta onhan ne monet muutkin selvinneet :whistle: Etenkin kun itsellä on sairaus, jossa on riskinä ennenaikainen synnytys ja esikoinenkin syntyi jo rv 37+0 ja vuodepakossa oltiin rv 21+ lähtien kun paikat pehmeni nii nopiaan, joten vähän jännittää kuinka sitä esikoisen kanssa selviää jos mamma on taas sänkyyn sidottuna. Mutta kai ne asiat järjestyy aina :)
 
Liityn mukaan, mut saa lisätä listaan siis Tuisku83/31v/3./Tyks ja päivän 7.3 kohdalle. Kiitos Pecanpie, jos jaksat listaa hoitaa. Lapsi on siis kolmas, meiltä löytyy tyttö vm12 ja poika vm13. Ennen esikoista on koettu yksi km mutta kaikki raskaudet niin kuin tämäkin on saanut alkunsa ensi yrittämällä. Maaliskuuhin on pitkä matka vielä, toivotan myös muille onnea sinne saakka. Tämä raskaus on riskiraskaus kuten edellinenkin, esikoisen synnytyksen jälkeen sain verensiirron ja siitä vasta-aineita. Viime raskaudessa ne onneksi aiheuttivat vain jatkuvaa seurantaa.

Pecanpie Meillä esikoisella ja kuopuksella on ikäeroa 1v5kk. Lasketun päivän tienoilla esikoinen on 3v1kk ja kuopus 1v8kk. Oltaisiin haluttu toistamiseen vieläkin pienempi ikäero mutta elämäntilanne ei sallinut. Meillä on siis mennyt aika hyvin, nuorempi täyttää juuri vuoden ja vanhempi lähelle 2,5v. Lapsista on todella paljon seuraa ja tukea toisilleen ja vanhempi on jo aika omatoiminen. Raskaus aika oli kyllä todella raskas, esikoisella oli uhmaa ja itse kävelin osan ajasta kepin kanssa. Nyt olen oppinut tekemään kaikki kevyimmän kautta ja yritän olla stressaamatta, niin toivon että tästä raskaudesta selvitään.
 
Heippa kaikille! Ajattelin liittyä tähän ryhmään, pari päivää sitte plussassin ja näyttäisi että 1.3. olisi meille beebe tulossa. Esikoinen syntynyt huhtikuussa -08 melkein 7 vuotta tulee eroa. Muistaakohan sitä enää mitään raskausajasta sun muista? ;) Innoissa ja onnellisia ollaan. :)

Ameline-84/29v/2.lapsi.
 
Mulle voi laittaa listaan ikää 33v, 3. lapsi tulossa ja TYKS.
Näin alustavasti mut voisi lisätä tuohon 4.3. Vaihdetaan sitten jos neuvolassa ja ultrissa ollaan eri mieltä.

Edelliset lapset ovat syntyneet molemmat ihan loppuvuodesta -03 ja -04. Ikäeroa tulee siis reippaasti. Esikoinen on ehtinyt juuri täyttää 11v ja kuopus 10v. Molemmat odottavat jo nyt innoissaan että kumpi mahtaa olla tulossa. Esikoinen toivoisi pikkusiskoa ja kuopus pikkuveljeä :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi! Tänään plussattiin, pikku kakkonen tulossa :) Huomenna tarvii vissiin soittaa neuvolaan... Esikoispoika 06/12. Laskettu aika laskurin mukaan joskus maaliskuun ekalla viikolla 2015. Onpas tämä jännittävää taas! :) 5.3. jaanamaria/29v/toinen/NKL
 
Viimeksi muokattu:
Tuisku83 Kiva kuulla kokemuksia pienestä ikäerosta :) Sulla onkin sitten vipinää kun on kolme 3 vuoden sisällä. Mutta se on kyllä varmasti totta, että on sitten sitä seuraa toisistaan!

Nutti, Alppis ja Hookoo-82! Meidän ketjulla on vissiin ollut nyt joku plussausvirus tässä kuussa, saas nähdä kuinka moni sieltä vielä tänne saapuu tälle kuukaudelle :)
 
Nonii, alkuraskauden ultra varattu sinne meri-oulun neuvolaan :) 15.7 aika, piiiitkät kaks viikkoa edessä. Ajateltiin että jos siellä näkyy syke niin sitten kerrotaan lähisuvulle. Parhaat ystävät tietää jo, ja mummi, joka tarvitsi piristystä pieleen menneen jalkaleikkauksen jälkeen.

Mites te muut, joko ootte kertoneet, tai milloin aiotte kertoa?

Ikäerosta: meillä tulee 2 v 5 kk ikäeroa, on just se mitä haaveiltiinkin :heart:
 
Hiljaa hiippailen tänne päin.. Ehkä. :)
Testit on näyttäny viikonloppuna hailakkaa haamua, ja nyt apteekin testillä saatu kaks viivaa. Laskettu aika ei oo tiedossa, en tarkkaan tiä mistä sen laskisin kun ovis oli niin myöhään tässä kierrossa.. Mutta maaliskuulle menee! <3 Nyt vaan jarru- ja tarrasukkia ja vauvaliimaa ja mitä niitä nyt on. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kiyoko
Täällä ilmoittautuu toiveikas äiti, ennestään 7-vuotias poika jonka synnytin tyksissä :) Helmikuun vauvoista tipuin pois koska plussaa ei tullut. En ole jaksanut edes miettiä asiaa mutta tänä aamuna huomasin pienen veriviirun pöksyissä ja toivon että se olisi kiinnittymisvuotoa :) Menkkojen pitäis alkaa about torstaina joten jännitellään :) Ehkäisyn lopetin vappuna ja aina tullut helposti raskaaksi, jopa ehkäisyn läpi joten viime kierto oli vähän pettymys. Nyt jos tärpännyt niin laskurin mukaan la olis 14.3 :) Onnea kaikille plussanneille :)
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola varattu, 28.7 eli tässä olis neljä pitkää viikkoa odoteltava! Sillon olis viikkoja kasassa jo 8+3 :)
Hirvee hinku olis jo kertoa kaikille että meille tulee toinen, mutta ehkei vielä, jos malttais odottaa edes tonne ekaan neuvolaan.
Koskas muut on ajatellu kertoa? :)
 
Täällähän on tuttuja, minä myös :).

unto-helmiina 25v 3.lapsi 9.3.

Aiemmat kaksi tärpänneet yk1 ja yk 2, nytkin yk2. Meillä siis lapset vm2009 ja 2012. Molemmat menny tasan viikon yli :)

Alavatsa on "painavan" tuntuinen ja nippailee, ei muita oireita enää paitsi tämä että olen varma pojasta ja raskaudesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Alppis
Enpä ole kertonut vielä kenellekään, mutta 4 ihmistä on soittanut ja kysynyt suoraan asiasta kun hiljattain ovat nähneet minusta kuvia. Näkyy siis päällepäin jo kuulemma. Toivottavasti ei ole tulossa kuin yksi. En jaksaisi enää kahta pientä samaan aikaan. Ensimmäisen ultran jälkeen kerron lähipiirille kun tiedän varmaksi että mahassa tosiaan kasvaa jotain ja se joku on oikeassa paikassa.
 
Heippa kaikille!

Ilmoittautuisin mukaan tänne. Vähän on vielä epäselvää, kuulunko maalis-vai helmikuisiin. Omien arvailujen mukaan la olisi 1.3. Varhaisultraan olen menossa ensi viikolla.

Joku kysyi, milloin kerrotaan asiasta muille. Luultavasti samoin kuin edellisestä lapsesta eli 12 vko:n ultran jälkeen läheisille ja ystäville ja muut saa tietää sitä mukaa kun huomaavat tai kerrotaan nähdessä...:) Haasteellista on se, että mahastani huomasi viimeksikin jo ennen sitä rv 12. Ennen sitä en kuitenkaan mielelläni kertoisi, paitsi ehkä yhdelle läheisimmälle ystävälleni.

Oireista. Pahoinvointia on ollut. Yhtenä oireena myös hengästyminen ja huimaus. Ei tarvitse kovin isoa hommaa tehdä, niin alkaa hengästyttää ja lievästi jopa henkeä ahdistaa. Hassua. Oireet on tosi samanlaiset kuin tytöstä. Tänään on ensimmäisen kerran plussauksen jälkeen sellainen päivä ettei pahoinvointi ole ilmaantunut, melkein jo huolestuttaa. Aika varovaisin mielin olen vielä, kun yksi kkm on koettu.

Onnea meille kaikille näihin raskauksiin!
 
Apteekin omaan kaksi viivaa ja digi raskaana 1-2 :heart:
Itkettää ja naurattaa samaan aikaan, ei voi uskoa todeksi. Kiertoja ehti kulua
16 edellisestä keskenmenosta ja usko siihen, että ikinä raskautuisin enää alkoi
hiipua. Nyt toivon, että pieni pysyy matkassa ja ei enää tuulimunaraskautta.
Nöyräksi vetää vaikka minulla on useampi lapsi entuudestaan...aina tämä on uutta
ja ihmeellistä :)

Mulle voi päivittää Villitusina/36v/JS
 
Ihanaa että porukkaa alkaa olla jo ihan mukavasti koolla, toki hienoa jos saadaan vielä lisää sakkia mukaan :). Meillä on ensimmäisillä ikäeroa 2v8kk ja näille tulee kuukaisi enemmän, esikoinen on tuolloin vajaa 5 ja puol :). Kyllä tää aika uskomattomalta tuntuu, tarttee ehkä hetki vielä maistella asiaa. Mä laitoin vahingossa väärin ton nyt tärpänneen kierron, oli siis eka ei toka, jis se johonkin ylös tulee :)
 
Onnittelut kaikille ketjuun saapuneille! :flower:

Pecanpie: Toivottavasti meidän ketjusta tulee vielä paljon lisää porukkaa tähän pinoon, meinaa oikeen ikävä jäädä ja pakko käydä välillä kurkkimassa mikä siellä on meininki! Kerrankin joku virus on hyvä asia ;) Vauvavirus!

Tuisku83! Me ollaankin sitten samassa sairaalassa ja samana päivänä jos jakaudutaan tämän hetkisenä laskettuna aikana ;) Lillitys: Säkin olet tosin lähellä, saatetaan mekin törmätä ;)

ON: Soitin neuvolaan tänään, 16.7 olisi aika! Ensimmäistä kertaa joku sanoi mulle ääneen ”Onneksi olkoon” ja voi vitsi se tuntu hyvälle! Oli muutoinkin hirvittävän mukava nainen puhelimen toisessa päässä, vaikka ei meidän oma neuvolatäti nyt kuulemma olekkaan, hän on vielä lomailemassa. Hyvälle ystävälle laitoin viestinä tiedon eilen raskaudesta ja sieltä tuli tietysti onnentoivotukset ja läjäpäin sydämiä, mutta tuo KUULEMINEN oli ihan erilaista..
Itellä kanssa olisi hiukan hinkua kertoa jo raskaudesta suuremmallekin väelle, mutta ei kuitenkaan ihan kaikille. Läheisissä (perheessä) on hölösuita, joten saavat nyt mokomat odotella ensimmäiseen ultraan asti, kun muuten tieto kulkee kuin kulovalkea ja läheisimmille haluan kuitenkin itse kertoa. Ajateltiin mennä varhaisultraan elokuun alussa, jos neuvolan ultra menee kovin pitkälle. Ultrakuvasta on sitten kiva väsätä joku ”kertomistarina” läheisimmille. Miehen puolelta on isovanhemmuus tulossa heille ensimmäistä kertaa, joten haluaisin tehdä siitä heille vähän muistorikkaamman, kuin vain että kerrotaan asiasta. Minun puolella on sisarukset jo lapsensa tehnyt ja minä tulen vähän ”jälkijunassa” ja meidän puolella kaikki lähinnä odottavat, että joko jo.. :p
Oireista. Alavatsa on ollut jotenkin painavan tuntuinen ja kipuilee välillä aaltomaisesti. Pissalla saa juosta huomattavasti useammin ja joka kerta tuntuu jännästi, että joku tulppa aukeaa ennen kuin suihku alkaa :D Vatsakivuista olen välillä jopa huolissaan, mutta perusjuilinta ei kauheasti häiritse ja tuntuu "normaalilta" kivulta. Pari kertaa päivällisen jälkeen on tullut hiukan ruokaa ylös, mutta ei oksennukseksi asti. Mahakipuihin auttaa selkeästi liikunta, mikä on vallan ihana asia, koska tykkään juosta ja käydä salilla :) Toivottavasti on pysyvä trendi, ettei tarvitse harrastuksia lopettaa ihan heti..

Mulle voi päivittää puuttuvat tiedot, eli rotla on: Nutti/28v/1.lapsi/TYKS
 

Yhteistyössä