Ketään sairaanhoitajia paikalla

tai muita jtka tietävät diabeeteksestä.Miesystävälläni on diabetes ja olen kokeillut hänen sokerimttarilla omia sokereitani koska minua haukottaa ja väsyttää vaikka olen nukkunutkin.Siis sokeri oli eilen ruuan jälkeen 7.6,tänäaamuna 4,9 päivällä ruuanjälkeen 6,4,kuuden jälkeen tunti ruokailusta sama nyt 3,5 tuntia ruokailusta 4,9.Olisikohan sokeritauti kun sokerit hyppii.Mies sano että pitkäsokeri ratkaisee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Ihan ok toi sun sokeri mun mielestä on. Ei missään vaiheessa korkeat ja verensokeriin vaikuttaa tosi paljon ruoan laatu ja kuinka paljon nesteitä olet juonut.
Kiitos paljon .Vettä juon paljon päivänmittaan,syön normaalisti.Tiedän että rasvanen ruoka on pannassa diabeetikoilla,en tosin muista mitä söin kun arvot oli 7,6.
 
*
Arvothan riippuu tasan siitä kuinka hiilihydraattipitoista ruokaa olet syönyt.

Diabetes on kyseessä kun verensokerin
* paastoarvo plasmasta mitattuna on vähintään 7 mmol/l ja kokoverinäytteestä mitattuna vähintään 6,1 mmol/l tai
* 2 tunnin arvo sokerirasituskokeessa on plasmasta mitattuna vähintään 11 mmol/l ja kokoverinäytteestä mitattuna vähintään 10 mmol/l (kapillaarinäytteestä vastaavat raja-arvot ovat 12 mmol/l ja 11 mmol/l).

--> lähde: http://www.diabetes.fi
 
Nirppurotta laiskana
Alkuperäinen kirjoittaja Nirppurotta laiskana:
Nuohan on tosi hyviä arvoja. Jos paastosokeri on yli kuuden, niin sitten voipi tarkkailla vähän paremmin arvoja.
Piti vielä laittaa, että verensokeri tulis tuohon alle 6:en laskea kahdessa tunnissa ruokailusta. Ruokailun jälkeen verensokeri on korkeimmillaan noin 45-60min kuluttua syömisestä ja lähtee siitä sitten laskuun. Jos arvo on ollut tuo 7,6 niin se on ihan normaali aterianjälkeinen arvo. Voisi olla vielä korkeampikin ja silti olisi vielä ok.
 
Nirppurotta laiskana
Jos oot kovin väsynyt koko ajan, niin käy terkkarilla mittauttamassa hemoglobiini, jos vaikka se on alhaalla. Jos hemppa on normaali, eli yli 117 niin sitten voi kiusaa tehdä kilpirauhanen, eli vajaatoiminnassa on oireena väsymys, mutta sitten myös kosolti muita oireita, kuten painonnousu, hiusten lähteminen, mielialanvaihtelut jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nirppurotta laiskana:
Jos oot kovin väsynyt koko ajan, niin käy terkkarilla mittauttamassa hemoglobiini, jos vaikka se on alhaalla. Jos hemppa on normaali, eli yli 117 niin sitten voi kiusaa tehdä kilpirauhanen, eli vajaatoiminnassa on oireena väsymys, mutta sitten myös kosolti muita oireita, kuten painonnousu, hiusten lähteminen, mielialanvaihtelut jne.
Hemoklobiini mitattu,normaali on.Mietityttää tuo kilpirauhanen.Ylipainoo on,hiuksia ei ole lähteny,mut mielialat heilahtelee.Itekkin havahduin kun pikkuasasta lapsille huusin :ashamed: Pitää vissiin lekuriin mennä.
 

Yhteistyössä