Ketään neljättä odottavaa/jo neljän lapsen äitiä paikalla?

Vieras
Tässä kun auto-aiheesta puhutaan, niin kysäisen samalla, että minkälainen auto on nelilapsisella perheellä, jossa on kaksi koiraa ja samalla pitäisi viedä pystyä kuljettamaan vaunuja. Pieni ongelma meillä tällä hetkellä :(
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tässä kun auto-aiheesta puhutaan, niin kysäisen samalla, että minkälainen auto on nelilapsisella perheellä, jossa on kaksi koiraa ja samalla pitäisi viedä pystyä kuljettamaan vaunuja. Pieni ongelma meillä tällä hetkellä :(
Pienoislinja-auto on oiva peli! :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tässä kun auto-aiheesta puhutaan, niin kysäisen samalla, että minkälainen auto on nelilapsisella perheellä, jossa on kaksi koiraa ja samalla pitäisi viedä pystyä kuljettamaan vaunuja. Pieni ongelma meillä tällä hetkellä :(
Pienoislinja-auto on oiva peli! :D
Oi herran jestas, en oo ihan kyllä mitään bussia ajatellu :D Onko tuo tosiaan ainut vaihtoehto :eek:
 
jep jep
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kenenköhän elämä on vaikeeta.......
No kuten jo aikaisemminkin mainitsin..taidat olla hieman lapsellinen ja kateellinen. Jätän tästä eteenpäin sun viestit omaan arvoonsa, eli en jaksa noteerata niitä, mutta sinulle sanon vielä sen, että kateellisuus syö sinun omat voimavarasi. Joten yritä päästä kateellisesta ajatusmaailmasta eroon, ihan itsesi ja hyvinvointisi vuoksi.
 
4 lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja MissBlue:
Tein raskaustestin aamulla. Kaikesta mahdottomuudesta huolimatta testi oli positiivinen.
Kertokaa miten paljon se neljäs lapsi muuttaa elämää,mitkä kaikki asiat menevät uusiksi?
Olen autoton ja ajokortiton joten en sitten ainakaan pääse missään kulkemaan kun automme on vain viidelle henkilölle rekisteröity.

Olen edelleen todella shokissa plussasta ja pahoittelen mikäli jonkun mieltä tällä tekstilläni loukkasin. Se vaan että kun on jo paperit lapsettomuudesta,ei kuvittelisi tulevansa myöskään raskaaksi enää.

Tunnen sitä paitsi itseni hirviöksi kun edes mietin vaihtoehtoja vaikka ole ne lapsettomuushoidotkin läpi joskus käynyt ja tämä tuli sitten eteen aivan luomusti.
En jaksanut alkaa lukemaan viestejä, mutta olosi tuntuu samalta, kuin minun aikoinaan. Mulla meni koko elämä pilalle raskauden ajaksi. En halunnut enää neljättä! EIEIEI. Mutta ukko lupasi tulla hoitaa tytön niin kauan, että lähtee reissuun.. Pikkuhiljaa aloin hyväksymään tytön uudeksi perheen jäseneksi. Mutta sen kaiken vauva-arjen uudelleen alkaminen.. Aivan hirveää aikaa! Vieläkin saatan ajatella, että jos tuota ei ois, niin voisi tehdä sitätätäjatuota. Huoneita ei ole kaikille riittävästi, kahdella autolla kuljetaan jne. Voimia ja koita miettiä teille paras vaihtoehto. Mulle itselle tuo oli shokki. Onneksi oli muutama ystävä joille sain purkaa tilannettani koko aika ja jotka ymmärsivät! Ei tullut tyyliin, aiku ihanaa, tai siinähän tuo neljäskin menee sun muuta pas*aa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MissBlue:
Tein raskaustestin aamulla. Kaikesta mahdottomuudesta huolimatta testi oli positiivinen.
Kertokaa miten paljon se neljäs lapsi muuttaa elämää,mitkä kaikki asiat menevät uusiksi?
Olen autoton ja ajokortiton joten en sitten ainakaan pääse missään kulkemaan kun automme on vain viidelle henkilölle rekisteröity.

Olen edelleen todella shokissa plussasta ja pahoittelen mikäli jonkun mieltä tällä tekstilläni loukkasin. Se vaan että kun on jo paperit lapsettomuudesta,ei kuvittelisi tulevansa myöskään raskaaksi enää.

Tunnen sitä paitsi itseni hirviöksi kun edes mietin vaihtoehtoja vaikka ole ne lapsettomuushoidotkin läpi joskus käynyt ja tämä tuli sitten eteen aivan luomusti.
Itse pärjään neljän kanssa siinä missä kolmenkin, kaikkeen tottuu.
Minä olen tottunut siihen että kotihommat ja pyykkäykset eivät tule varmaan vuosiin kokonaan valmiiksi, ja isommat muksut ovat tottuneet auttamaan pikkuhommissa ja odottamaan vuoroaan kun hoidan vauvaa. Ja vauva on tottunut siihen että hälinää on ympärillä.
Itse olen neljän muksun autoton yh, olen järkännyt asumiseni niin että kotoa on lyhyt matka niin kauppaan kuin leikkipuistoonkin. Auton hankinta on minulla edessä sitten, jos ja kun kotiäitiyden jälkeen pääsen töihin.
 
Sangria
Alkuperäinen kirjoittaja MissBlue:
Mä liikun tunteissa laidasta laitaan. välillä olen niin täynnä raskauden riemua ja välillä itkettää että miksi näin käy mulle...
eiköhän nuo tunteet kuulu ihan asiaan, kaikenlaisia tunteita minäkin olen tuntenut raskauksien aikana, vaikka ihan ovat ollet suunniteltuja. ootas vaan kun näät hänen tuijottavan sinua intensiivisesti silmiin kun on syntynyt :heart: se on kerrassaan huumaavaa :heart: ja voimia sinulle vielä tulevaan :hug:
 
Mä odotan viidettä. Eikä meidän elämä ainakaan muuttunut, kun toi neljäs synty. Tai muuttu se tietty positiivisempaan suuntaan, kun himaan saatiin uus jäsen :)

Mutta ei sen kummempaa.. Ei mikään mennyt uusiksi.

Mullakaan ei ole autoa eikä ajokorttia ja liikkuminen julkisssa on todella helppoa 4 lapsen kanssa. Miehellä on 8 hengen auto, tosin sitä käytetään harvoin. Esikoinen on kohta 7v ja kuopus tasan 1v.
 
kismet
Meillä esikoinen oli 5 kun nelonen syntyi. Auto vaihdettiin kun vauva oli kuukauden, sitä ennen ei tarvittukaan, ja sillon osu sopiva kohdalle. Eipä siinä nyt mitää kauhean erikoista, kun päivä kerrallaan otettiin, kyllä siihen nopeesti tottui.

Kuivausrumpu helpotti elämää, onko teillä jo sellanen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis auton mukaanko te lapsia teette vai miksi ihmeessä aina tulee autosta puhe kun lapsimäärä kasvaa
No mites meinasit muuten liikkua, jos ei ole autoa? Älä ole lapsellinen..Kyllä auton tarvitsee varmaan joka perhe, joko isomman tai pienemmän. Kukakin tilnteensa mukaan. Ei meillä ainakaan reisuuihin lähdöstä tulisi mitään ilman tila-autoa, mitenkäs junassa roudattas matkalaukkuja. Ei mitenkään. Ja me halutaan liikkua yhdessäkin arkenakin välillä, eikä aina erikseen.
No kuule hyvin pääsin lasteni kanssa joita muuten on neljä ilman isoa autoakin kulkemaan, se on vaan asenteesta kiinni

Kuule ei se aina ole ihan vaan asenteesta kiinni. Kaikki ei asu kaupunkien keskustassa ( tai edes niiden lähettyvillä ), missä palvelut on käden ulottuvilla.
 
Meillä neljä lasta ja eka puol vuotta oli käytössä tavallinen 5 paikkanen auto (ei ees farmari). Muutaman kerran oli ylikuormaa ja kaks muksuu samassa vyössä, myönnetään. Vankkureilla liikuttiin paljon, kolme isompaa mahtui hyvin juoksemaan pitkin poikin pyöräteitä. Nyt on käytössä lisäks 3 paikkanen pakettiauto eli kahdella autolla mennään. Sitten ku rikastutaan ni hommataan semmoinen auto, johon mahtuu kaikki. Niin ja lastenhuoneita on jaossa 3, joten pääsevät jakamaan yhden huoneen.
Ja tosiaan se auto oli suurimpia huolenaiheita ennen nelosen syntymistä ja se että riittääkö rahat. Sitten tuli se että miten tästä voi selvitä/jaksaa hengissä niitä yöheräämisiä, ku isommatki nappulat vielä pieniä.
Nyt pienin jo 9kk, vanhin menee syksyllä eskariin, vesirokko juuri selätetty (mä + muksut), aurinko paistaa, jääkaapissa ruokaa, joten kyllä neljän lapsen kans pärjää.
 

Yhteistyössä