Ketään muita,joilla ei hoitoapua lapsille,eikä oikein ystäviäkään?

• Viestiketjun aloittaja harmaillen
  • Ensimmäinen viesti
vierastäti
Vähän samankaltaista valitusta täältäkin.. Meillä tosin vasta yksi lapsi, kohta vuoden. Asun ulkomailla, mieheni on täältä kotoisin, ja tämä vuosi on ollut tosi rankka kun olen tajunnut, miten paljon se oma tukiverkosta helpottaisi. Minulla siis suku ja ystävät Suomessa, täältä saaduista kavereista ei kauheasti iloa ole ollut ja miehen perhe keskittyy hänen siskon perheeseen, joilla entuudestaan 2 pientä lasta ja nyt vielä pöllähti kaksoset. Mieheni tekee myös paljon, liikaa, töitä, eikä edes saa siitä kaikkien tuntien arvoista palkkaa taikka vapaata tms., mikä on myös ärsyttävää. Olisihan se kiva, jos siten olisi varaa vaikka siivoojaan tai lapsenvahtiin välillä, tai autoon niin että pääsisi välillä täältä kotoa pois.. Harkitsen muuttoa takaisin Suomeen, ilman miestä, ihan siitä syystä, että tämä on liian rankkaa ja kaipaan apua.

Kokemuksesta
En nyt ap sua osoita sormella, mutta tiedämpä monia äitejä jotka valittaa väsymystä ja kitisee mutta sitte kun ne sais lapset hoitoon niin ei raaskita antaa, ettei vaan mene kullannuput pilalle. Joillakin on tosi ihme marttyyriasenne mikä kyl käy mun hermoille, ota jostain mll palvelusta lapsenvanti? Mullakin hajois pää jos olisin aina vaan lasten kans, ymmärrä sua kyllä ihan täysin, tsemppiä sulle ja koitahan jaksaa!

T. Entinen 3 lapsen yh

kokemuksesta
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En nyt ole oikeastaan hoitajaa vailla,ei ole mitään sellaista menoa mihin välttämättä tarvisin hoitajaa,olemme niin tottuneet siihen ettei sellaista ole.Joskus toki olisi kiva käydä miehen kanssa vaikka edes saunassa kahdestaan :)
Kirjoittelen Helsingistä ja nimimerkkikin on..
Juu tätä mä just tarkotin edellises viestissä:)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kokemuksesta:
En nyt ap sua osoita sormella, mutta tiedämpä monia äitejä jotka valittaa väsymystä ja kitisee mutta sitte kun ne sais lapset hoitoon niin ei raaskita antaa, ettei vaan mene kullannuput pilalle. Joillakin on tosi ihme marttyyriasenne mikä kyl käy mun hermoille, ota jostain mll palvelusta lapsenvanti? Mullakin hajois pää jos olisin aina vaan lasten kans, ymmärrä sua kyllä ihan täysin, tsemppiä sulle ja koitahan jaksaa!

T. Entinen 3 lapsen yh
Ymmärrän pointtisi, eikä kyse aloituksessa ollut nyt siitä että pitäisi hankkia lapsille hoitaja VAAN onko muita samassa tilanteessa olevia?Kun tuntuu että kaikilla mummut ja kummit osallistuu lapsen/lapsien elämään.Meillä ei,siis fyysisesti.Kyllä raaskisin -hetkeksi ainakin- antaa nuo kaksi isompaa hoitoon johonkin,kyse on vain siitä että vielä ei ole tullut sellaista tilannetta vastaan etteikö siitä olisi selvitty lapsineen päivineen.Synnytys oli jo lähellä sitä mutta siitäkin selvittiin ilman hoitajaa :)
Olisi vain ollut kiva vaihtaa ajatuksia,sillä tuntemani äidit ovat tarkemmin ajatellen täysin eri planeetalta kun eivät tiedä kuinka raskasta voi välillä olla.

Se on totta,että sitä voi olla aivan täysin eri planeetalta,vaikka olis saman ikäset muksut jne.Joillain on todella hyvä tukiverkosto-itse kuulun niihin joilla mummit ja vaarit ovat elämässä mukana,lapset ovat silloin tällöin yötä heillä jne.että joskus pääsisi miehen tai kavereiden kanssa ulos,ja hyvä niin.Kummeista tms.ei taas paljoa seuraa/apua niinkään ole,ovat nuoria ja meneviä ja työssäkäyviä,samaten ystävät joita nään jos aikataulut sopii...Mutta nyt taas raskaana ollessa ei tule tuolla viihteellä käytyä,että näkisi edes sen vertaa :/ .Ihmettelenkin että onko kyläilykulttuuri nykypäivänä täysin kuollut,nähdään vaan jos ryypätään?Mutta tiedän että pitäisi ottaa myös enempi niskasta kiinni itseään,mutta nyt on fyysisesti niin ahdistava olo tän supistelevan mahan kanssa,että ei paljoa houkuttele lähteä kahden muksun kanssa juoksemaan julkisilla ympäri kyliä.Ei vaan aina jaksa.Autoa kun ei ole. .. |O .No jaa,eiköhän tää sosiaalinen elämä vilkastu kunhan synnytys on ohi ja liikkuminen mukavampaa =) .....Olis kiva saada tästä läheltä jotain äippäseuraa kenen kanssa jauhaa paskaa tai vaan ihmetellä kersojen meininkiä,nää mun mukulat on suhteellisen vilkkaita rääväsuita :whistle: ,kai ne on äitiinsä tullu :D

Yhteistyössä