ketään kenen hiukan yli 2.v lapsi on täysin vaipoissa

  • Viestiketjun aloittaja Pitäisikö jo alkaa
  • Ensimmäinen viesti
Vähän asian vierestä, mutta olen montakertaa täälä ihmetellyt sitä että kuinka muka kaikkien palstalaisten muksut on kuivia jo viimeistään 1,5 vuotiaana, Kun meidän kuopus aloitti hoidon 2v4kk ikäisenä se oli maailman 7 ihme kun se oli ilman vaippoja, kun päikyssä kaikki siinä ryhmässä käytti vielä vaippoja (alle 3v ryhmä)...
 
vip
Mulla yksi hoitolapsi, joka on reilu 2-vuotias ja täysin vaipoissa. Lapsi istuu kyllä potalla, mutta harvoin siihen mitään tulee. Sitten kun vaippa laitetaan, niin pian on vaippa vaihdettava. Mutta minkäs teet.
 
vip
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Vähän asian vierestä, mutta olen montakertaa täälä ihmetellyt sitä että kuinka muka kaikkien palstalaisten muksut on kuivia jo viimeistään 1,5 vuotiaana, Kun meidän kuopus aloitti hoidon 2v4kk ikäisenä se oli maailman 7 ihme kun se oli ilman vaippoja, kun päikyssä kaikki siinä ryhmässä käytti vielä vaippoja (alle 3v ryhmä)...
Mun hoitolapsista kaikki ovat olleet täysin kuivia viimeistään 2,5-vuotiaana. Mulla on ollut kymmeniä hoitolapsia. Omista lapsista yhdelläkään ei ollut vaippoja enää 2-vuotissynttärin jälkeen.

 
Hippu
Meillä tyttö täyttää juuri 2v eikä vielä kertaakaan ole saanut mitään aikaiseksi pottaan, eikä sellaista ihmettä ole valitettavasti edes näköpiirissä. Ei osaa kertoa hädästään, mutta nykyään kyllä tulee sanomaan heti, kun kakat on tulleet vaippaan, eli kai se jollain tasolla häntä siis jo häiritsee. Usein pissaa vaippaan heti, kun olen ottanut potalta pois ja ehtinyt laittaa sen vaipan.

Aika turhauttavaahan tämä on... Kaksi aiempaa lasta ovat oppineet potalle siinä 1½v-1v9kk iässä ilman mitään ihmeempiä temppuja.
 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Vähän asian vierestä, mutta olen montakertaa täälä ihmetellyt sitä että kuinka muka kaikkien palstalaisten muksut on kuivia jo viimeistään 1,5 vuotiaana, Kun meidän kuopus aloitti hoidon 2v4kk ikäisenä se oli maailman 7 ihme kun se oli ilman vaippoja, kun päikyssä kaikki siinä ryhmässä käytti vielä vaippoja (alle 3v ryhmä)...
Ihan totta? Me alotettiin pottatreenit "vasta" 1v 10kk kun tytöstä tuli iso sisko jo 1,5v enkä siihen syssyyn ehtinyt enkä jaksanut vielä. Ja tunsin kyllä että ollaan jotenkin jäljessä, monethan istuttaa jo alle 1v potalla..

No, jo ennen 2v synttäreitä oli päiväkuiva, eli ilmeisesti oli joku herkkyskausi tuohon juttuun kun noin nopeasti loksahti kohdilleen. Nyt on 2v2kk ja olen miettinyt että koska uskaltais kokeilla ilman yövaippaa. Tuntuu vaan että pissaa tulee yöllä tosi paljon, ihan täynnä on vaippa aamuisin.
 
:wave: tyttö on 2,5v ja vaipoissa, tosin pottaillaan ja kulkee myös pikkareissa, mutta ei huomaa milloin pissa lirahtaa. tytöllä tosin epäillään selkäydinkohjua, joka on voinut vaikuttaa lantion alueen hermotukseen ja siten myös virtsanpidätyskykyyn - vielä on liian aikaista sanoa missä määrin.

poika alko olla täysin kuiva vasta 3v jälkeen.
 
Täällä omistettu potta yli vuoden, yritetty houkutella potalle sama aika, ilman tuloksia.
Muutaman sekunnin malttaa siinä istua muttei mitään halua sinne tehdä.
Ilman vaippaa jos on niin kakka/pissa tulee lattialle, ei mitään intoa mennä potalle...
eli lähes täysin vaipoissa vielä... tyttö 2v 2kk.

Välillä jopa panikoi ilman vaippaa ollessaan että vaippa! vaippa! pitää saada vaippa päällensä
 
Meillä oli vaipoissa poika vielä 2.5v mutta yhtenä aamuna poika meni pytylle ja lorotti pisut sinne ja jätettiin samantien vaippa pois. Yövaippakin jäi pari päivää sen jälkeen pois. Hyvin on pysynyt kuivana ja yöllä on sattunut vain yksi vahinko. Poika oli ilmeisesti silloin kypsä asialle ja siksi vaipattomuus sujunut niin hyvin. Kakat tekee pyttyyn myös pienentäjällä. Potalle ei ole suostunut menemään ja hyvä niin.
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
Täällä omistettu potta yli vuoden, yritetty houkutella potalle sama aika, ilman tuloksia.
Muutaman sekunnin malttaa siinä istua muttei mitään halua sinne tehdä.
Ilman vaippaa jos on niin kakka/pissa tulee lattialle, ei mitään intoa mennä potalle...
eli lähes täysin vaipoissa vielä... tyttö 2v 2kk.

Välillä jopa panikoi ilman vaippaa ollessaan että vaippa! vaippa! pitää saada vaippa päällensä
Sama homma täällä!! =D
Nyt aletaan kaupassa sellanen henkutus Baby björnin siitä isosta potasta,jos oikein siitä puhutaan kuinka se on ihana ja nätti,sitten joku päivä se ostetaan!!
 
Meillä tyttö oppi vasta 2v 5kk kuivaksi. Ennen sitä juoksi nurkan taa kun kakatti. Pissaakaan ei tehnyt pottaan kun vahingossa. Hermostuin ja jätin vaipan vaan pois. Muutamana päivänä tuli pissat ja kakat housuun. Sen jälkeen on mennyt hienosti. Muutamia "lilahuksia" on sattunut. :)
 
jipe
meillä on ongelma tuon reilu 2-vuotiaan kanssa... oli ennen 2-vuotissyntymäpäivää jo lähes täysin päiväkuiva, kävi hienosti potalla tai pöntöllä pissalla ja kakalla... sitten vain päätti, ettei enää lähde potalle. on niin pippurinen tapaus, ettei auta mikään, nyt on taas sitten täysin vaipoissa.. :( monta kertaa päivässä käy kyllä potalla (lievällä pakotuksella), muttei juuri koskaan enää pissaa sinne, kakat yleensä menee pottaan. tymäisee itsellä tämä, kun toinen "ihan tahalleen" alkanut taas vauvaksi tässä asiassa.
 

Yhteistyössä