ketä perheeseesi kuuluu?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja me:
Todellakin äiti ja isä sekä sisarukset ovat sukulaisia :)
vaikka läheisiä ja rakkaita sellaisia ovatkin. oon tosi läheinen mun sisarusten kanssa mutta ne enää heitä mainitse jos luettelen perheenjäseniäni.
tää kauhistutti siis siinä jouluketjussa erästä äitiä eikä hän kuulemma ikinä ennen ollut kuullut moisesta luokittelusta.

Iso perhe
Itse olen varsin nuori (19) mutta asunut jo 3 vuotta omillani. Nyt perheeseen kuuluu minä+tuleva aviomies+2kissaa+mun äiti ja isi+miehen äiti+minun sisarukset+toisen isovanhempani. Miehen veljeen ei mitään välejä, hän elää niin ettei muu kuin oma napa ja "oma perhe" kiinnosta...:( Meille ei varsinaisesti perhettä ole muodostunut, kun lapsia ei ole, mutta en tiedä muuttuuko asia kun tulee? Voi olla että muuttuu, voi olla että ei :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tämä tuli mieleen tuosta jouluketjusta jossa eräs äiti aiemmin järkyttyi kun sanoin että mun perheeseen kuuluu mies ja lapset.
muut on sukulaisia :)
Mies, lapset ja eläimet. Mun mielestä tää on itsestäänselvää.
Sitten tulee suku+ystävät.
Lapsuudenperheeseeni kuului tietysti vanhemmat ja sisarukset, mutta he eivät ole enää mun perhettä sillain, omilla sisaruksillakin alkaa olla omia perheitä. Samoin miehen siskolla on oma perheensä.

Ukko ja lapset...

Mä en tiiä aina miten nimittäisin noita äiti, sisko, mummi, tädit joiden kanssa ollaan päivittäin tekemisissä. Mun mummi käy meillä jopa sen 5 kertaa viikossa parhaimmillaan. Sanon niitä joskus "meikäläisiksi" välillä "perheenjäseniksi".

Yhteistyössä