Ketään ke?llä tuoreessa muistissa lenkkeilyn (hölkkä) aloitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja runrun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

runrun

Vieras
Olen nyt sitten päättänyt että tämä emäntä aloittaa uuden harrastuksen eli kävelyt vaihtuu rankemmaksi eli hölkäksi. Uudet kunnon lenkkarit on hankittu vain juoksua varten ja kuntoplus-lehdestä on leikattu 8 viikon ohjelma aloitukseen. Mutta pelkään että tämä ei jaksakaan kiinnostaa. kään ei kuitenkaan nostata kuntoa joten siksi se ei riitä. Voiko tuohon juoksemiseen oikeasti jäädä "koukkuun".

Kävelyä olen pitkään harrastanut sauvoilla ja ilman mutta sillä ei syke tahdo nousta. Ohjelmassa jota aion noudattaa on merkittyä toimintaa neljänä päivänä viikossa. Laihtuakin haluaisin kuutisen kiloa, sillä painoindeksi on n26...

Olen monta kertaa aloittanut juoksemisen, mutta aina se on jäänyt. Viime syksynä aloin zumbaamaan kotona ja muutaman viikon jälkeen otin myös lenkit mukaan. Käyn noin kerran tai kaksi viikossa juoksemassa ja jumppaan kotona muuten. Luultavasti tuon jumpan takia olen jaksanut juoksuakin harrastaa tähän asti :) Kuulokkeet korville ni matka menee nopsaa tai kaveri mukaan!

Kävely on ollut tapana lähinnä koiran takia, mutta nyt tuo mokoma on jo niin vanha ettei sen kanssa enää lenkki ole kuin ulkoilun veroinen liikunta. Yritän noudattaa tuota lehden ohjelmaa orjallisesti jotta homma ei keskeytyisi. Lenkkareihinkin tuhlasin 130e jottei ainakaan huonoista kengistä kiinni jäisi. Oli kovaa hommaa sovitella lenkkareita. Valitettavasti mitä paremmalta lenkkari tuntui niin sitä isompi oli hinta...

Kävely on ollut tapana lähinnä koiran takia, mutta nyt tuo mokoma on jo niin vanha ettei sen kanssa enää lenkki ole kuin ulkoilun veroinen liikunta. Yritän noudattaa tuota lehden ohjelmaa orjallisesti jotta homma ei keskeytyisi. Lenkkareihinkin tuhlasin 130e jottei ainakaan huonoista kengistä kiinni jäisi. Oli kovaa hommaa sovitella lenkkareita. Valitettavasti mitä paremmalta lenkkari tuntui niin sitä isompi oli hinta...

Olen viimeksi juossut 80 luvun lopulla pakotettuna armeijassa ja vannoin ettei koskaan enää. Kuinka ollakkaan 2kk sitten sain vissiin jonkun oikosulun, kun päätin alkaa juoksemaan. Aluksi meni 500-800 metriä työllä ja tuskalla, nyt menee 3-4 krt vk 4-5km!

On se tuskaa vieläkin, mutta joka päivä tekisi mieli lähteä, vaikka lepopäiviä täytyy pitää.

Syksyn tavoitteena 10km joka tuntuu vielä kaukaiselta, mutta niin tuntui 3 kilometriäkin aluksi haaveelta!

Alkuperäinen kirjoittaja runrun:
Olen nyt sitten päättänyt että tämä emäntä aloittaa uuden harrastuksen eli kävelyt vaihtuu rankemmaksi eli hölkäksi. Uudet kunnon lenkkarit on hankittu vain juoksua varten ja kuntoplus-lehdestä on leikattu 8 viikon ohjelma aloitukseen. Mutta pelkään että tämä ei jaksakaan kiinnostaa. kään ei kuitenkaan nostata kuntoa joten siksi se ei riitä. Voiko tuohon juoksemiseen oikeasti jäädä "koukkuun".

Jos se on kuntoplussasta se ei voi toimia. Olen nähnyt toinen toistaan kamalampia ohjeita siinä lehdessä. Pistätkö sen ohjelman tänne, niin katsotaan, onko siinä järjen hiventäkään.

Ite oon koukussa juoksuun. Ja nyt on kamppailtava välipäivien kans, ku olis niin kiva juosta päivittäin, mut sen on karvaalla kädellä huomannu, ett keho ei ehi palautuu..

Voi kun olisin yksi teistä! Mulla on rapakunnon lisäksi ongelmana polvien ja lonkkien kipeytyminen. Mistä vois johtua (muusta kuin kengistä)? Kuuluuko asiaan alussa? Mitä voisin tehdä asian hyväksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselyikänen:
Voi kun olisin yksi teistä! Mulla on rapakunnon lisäksi ongelmana polvien ja lonkkien kipeytyminen. Mistä vois johtua (muusta kuin kengistä)? Kuuluuko asiaan alussa? Mitä voisin tehdä asian hyväksi?

Itellä ainakin polvet kipeytyi alussa, jos oli yhtään nousua reitillä. Pienikin ylämäki jo kipeytti, mutta se meni aika nopeesti ohi.

Hurjasti tsemppiä! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Kyselyikänen:

Jaajentaa liikeratoja ja heilutella jalkoja jo ennen lenkkiä.

Yhteistyössä