Ketään jotka asuu kolmiossa kolmen lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5lasta, 2aikuista, 103neliön omakotitalokolmiossa. Yhdessä makkarissa koululaiset, toisessa leikki-ikäiset, kolmannessa me vanhemmat ja taapero. AHDASTA ON!!! Koululaiset kaipaavat omia huoneita, vaan muuttoaikeissa ei olla, eikä sen puoleen laajennuskaan ole rahallisesti mahdollista.

Meillä asutaan 84 neliössä neljän lapsen kanssa ja viides syntyy syksyllä. Eroonkaan tästä osakkeesta ei päästä joten ollaan täällä jumissa niin kauan kun taloyhtiön asiat on solmussa :(
Tilaa on oikeastaan sopivasti mutta kaipaisin isoa varastoa jonne mahtus kesä/talvi/joulu kamppeet ja urheiluvälineet.
Minä en 100 neliötä enempää jaksaisi edes siivota BD

Me muutettiin puol vuotta sitten omakotitaloon, 115 neliöö. yks lapsi ja kaks aikuista. Voi tätä riemua ja omaa rauhaa! Siivoamiseen menee huomattavasti vähemmän aikaa kuin puolet pienemmässä asunnossa kun tavaroille on paikat ja tilat missä pitää järkevästi eikä kaikki loju missä mahtuu vaan olemaan. Meillä on oikeastaan aina siistiä tästä syystä, siivouspäivänä vaan imuroi ja vetelee mopilla lattiat ilman tavaroiden nostelua jne. Olen asunut aikoinaan tosi ahtaasti ison perheen lapsena ja en sillon muksuna miettinyt edes että meillä olis ollut ahdasta, siihen kun tottui että tilanne oli mikä oli. mut nyt aikuisena jotenkin osaa arvostaa tätä tilannetta.

me asutaan 4 lapsen kanssa,ja neliöitä on 76,50...eikä ees tunnu niin ahtaalta ku on rytmit ja järjestykset kunnossa.kouluikäset on suurimmks osaks ympäri vuoden ulkona omilla menoillaan...

Alkuperäinen kirjoittaja itse minä:
me asutaan 4 lapsen kanssa,ja neliöitä on 76,50...eikä ees tunnu niin ahtaalta ku on rytmit ja järjestykset kunnossa.kouluikäset on suurimmks osaks ympäri vuoden ulkona omilla menoillaan...

tuli viellä mieleen että meillä on usein viikonloppusin myös oulupoikien kavereita yö kylässä...eli parhaillaan täällä saattaa olla 6-7 lasta.

Mun tuttavan perhe asuu kolmiossa kolmen lapsen ja ison koiran kera. Neliömäärää en tiedä, mutta huoneet on tosi pieniä, että oisko joku nippanappa 70 neliötä. Isoimmalle lapselle on tehty oma huone vaatehuoneeseen ja kaksi muuta lasta nukkuvat toisessa makuuhuoneessa ja vanhemmat siinä toisessa makkarissa. Hyvin mahtuvat :)

Alkuperäinen kirjoittaja annupannu:
Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:
mahtuu kun ei hamstraa tavaraa 3lasta 2koiraa ja 70 neliötä

Meillä on vaan kaksi lasta ja 67,5neliöö. Mielestäni en hamstraa, mutta me ei mahduta tähän. Tai hamstraan sillain että harrastan ompelua ja askartelua ja niitä tarvikkeita ja koneita sitten on. Jokapäivä käyn kauheaa taistelua pääni kanssa että mikä määrä leluja lapsille on riittävästi, ja millä määrällä muuta tavaraa pärjäisi

:/
eteinen täynnä kaappeja ja 2isommalla kerrossänky itte nukun olkkarissa levitettävällä sohvalla

Ei ole omaa kokemusta, mutta siis meilä on nyt 2 lasta ja koira, 77m2 kolmiossa asutaan missä on hyvä pohjaratkaisu jne. Lapsilla on yhteinen huona ja toinen makkari vanhempien käytössä, enkä näkisi vauvan tässä tuottavan ongelmaa. Aika pitkäänhän se vauva kuitenkin asuisi vielä meidän huoneessa eikä se pinnasänky juuri siinä tilaa vie.

Meillä 68 neliöitä ja 4 lasta.Ahdasta on ja pää leviää 10 kertaa päivässä.Kaikkien hermoja koetellaan=(.Ei olla vielä saatu isompaa asuntoa.Ne on niin tiukassa.Tietty jos 800-1000e kuussa varaa maksaa,mutta tolla summalla maksaa jo omaa.
Tarkoitus olisi alkaa omaa katteleen,kunhan palaan takaisin töihin.Toivottavasti saadaan pian isompi asunto.Edes se 4 huonettaja keittiö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me muutettiin puol vuotta sitten omakotitaloon, 115 neliöö. yks lapsi ja kaks aikuista. Voi tätä riemua ja omaa rauhaa! Siivoamiseen menee huomattavasti vähemmän aikaa kuin puolet pienemmässä asunnossa kun tavaroille on paikat ja tilat missä pitää järkevästi eikä kaikki loju missä mahtuu vaan olemaan. Meillä on oikeastaan aina siistiä tästä syystä, siivouspäivänä vaan imuroi ja vetelee mopilla lattiat ilman tavaroiden nostelua jne. Olen asunut aikoinaan tosi ahtaasti ison perheen lapsena ja en sillon muksuna miettinyt edes että meillä olis ollut ahdasta, siihen kun tottui että tilanne oli mikä oli. mut nyt aikuisena jotenkin osaa arvostaa tätä tilannetta.

Kuulostaa kivalta.Samaa toivon kanssa.Siivouspäivät on yhtä painajaista.Suurin aika menee tavaroita siirrellessä paikasta toiseen.Meillä juuri vielä kirpputori menossa ja koko eteinen täynnä kenkiä ja kampetta varastosta.En säästele enää mitään pienimmille lapsille.Pistän kaikki myyntiin.Ei ole tiloja enää säilytellä tavaroita.Yritän nyt päästä kaikesta ylimääräisesta eroon.
Lelujakin saatiin myytyä reippaasti,kun nuo isoomat eivät oikeastaan enää edes leiki.

Riippu paljon pohjasta.

Pari kaveria asustaa 3 lapsen kanssa kolmiossa. Toisella on vanhempien sänky olkkarissa ja lapset jaettuna makkareihin, toisella kaikki muksut samassa makkarissa ja vanhemmat toisessa. Molemmilla on se hyvä puoli, että makkarit ovat isoja. Sänkyjen lisäksi sinne mahtuu leikkitilaakin... Mun kämppä on sellainen, että makkarit on semmosia alle 10 neliön koppeja, joihin mahtuu just ja just sänky ja työpöytä ja siinä se :(

Me asutaan kolmiossa kolmen lapsen kanssa ja hyvin pärjätään. Toisaalta meillä on loft-asunto, jossa 116 neliötä, joten ei ehkä sinänsä verrattavissa tavalliseen kolmioon. Mutta siis isoimmalla lapsella oma huone, samoin meillä vanhemmilla, kaksi nuorinta jakavat huoneet (tilanjakajilla jaettu). Sitten on sellainen eteistilan tyyppinen avara tila,joka toimii olohuoneena, vaikka ei varsinaisesti huone olekaan.

Meillä samanlainen tilanne :) Neliöitä taitaa olla 77 ja rivitalo kolmiossa vuokralla asutaan.
Omaa omakotitaloa ollaan jo pidempään etsitty mutta kun ei ole sopivaa löytynyt ja tämä asunto ihanalla paikalla niin ei ahdista yhtään tässäkään asua :)
5 vuotias ja 2 vuotias nukkuvat samassa huoneessa ja toinen makuuhuone on minun, mieheni ja näinä päivinä syntyvän kolmannen lapsen käytössä :)
Lasten huoneessa kerrossänky ja tilaa minusta mukavasti. Heillä myös vaatehuone jossa osa leluista mahtuu olemaan.
Meidän makuuhuone on todella todella ahdas hoitopöydän ja pinnasängyn kanssa. Ei vaatehuonettakaan ole, vain kaapit, mutta kyllä sinne mahtuu :) Ja jos alkaa ahdistaa niin hoitopöydän voi ainakin siirtää sieltä pois.
Ollaan myös varauduttu siihen että ehkä joudutaan itse siirtymään olohuoneeseen nukkumaan jossain vaiheessa ellei isompaa kotia löydy.
Mutta siihenkin ollaan jo totuttu ja se koettu eikä sekään niin kamalaa ollut :)

Sopu sijaa antaa :)