Ketään jolle tehty 5 sektiota??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Haluaisin kuulla kokemuksia miten sujui? Googlella ei oikein löydy, liekkö harvinaista sitten nuin monta sektiota. Itsellä 4 sektiota takana, ja ihana, kamala vauvakuume taas nostaa päätään... Viimeisimmästä aikaa 3 vuotta, kolmannen ja neljännen sektion välillä menikin sitten aikaa 11v :) Kysyin edellisen jälkeen lääkäriltä vieläkö saa tehdä niin ei kieltänyt kyllä, mutta kyllähän ne riskit mietityttää..

• Tykkää
Reactions: Taika-kaneli
Tuttavalleni on tehty viisi sektiota. Oli todella tarkassa seurannassa(viikoittain) ja sektio tehtiin viikkoja ennen laskettua aikaa. Toipui hyvin,mutta lapsimäärä jäi tähän.
Tiedän myös tapauksen,jolle on tehty kymmenen sektiota...

Täällä äiti jolle on tehty seitsemän sektiota ja vieläkään ei kielletty synnyttämästä viisi vuotta sitten. Kaikki raskaudet ovat menneet hyvin. Sektiot on tehty suunnitellusti noin viikko ennen laskettua aikaa. Haavat on parantuneet ihan hyvin, kaksi viimeistä kertaa parista tikin kohdasta meni kaksi päivää pitempään tikin poisto. Mutta omasta kokemuksesta hakaset olivat paras. Sängystä olen noussut aika pian kun vaan katetri on saatu pois.
Viimekerralla osasin jo pyytää puudituksenkin niin että.olis istueltaan sängyn reunalla koska näin telkkarissa että jollekkin laitettiin puuditus niin. Edellisellä kerralla kaksi anestesialääkäriä yritti n. 30 kertaa saada puudutuksen ja nyt en halunnut sellaista. Ja kun se sitten saatiin ekalla kerralla istumisasennossa onnistumaan niin suosittelen.
Hivenaineita olen syönyt sektion jälkeen jonkin aikaa, sinkkiä ja b vitamiinia.
Onnea sinne, hyvin se menee.

Täällä äiti jolle on tehty seitsemän sektiota ja vieläkään ei kielletty synnyttämästä viisi vuotta sitten. Kaikki raskaudet ovat menneet hyvin. Sektiot on tehty suunnitellusti noin viikko ennen laskettua aikaa. Haavat on parantuneet ihan hyvin, kaksi viimeistä kertaa parista tikin kohdasta meni kaksi päivää pitempään tikin poisto. Mutta omasta kokemuksesta hakaset olivat paras. Sängystä olen noussut aika pian kun vaan katetri on saatu pois.
Viimekerralla osasin jo pyytää puudituksenkin niin että.olis istueltaan sängyn reunalla koska näin telkkarissa että jollekkin laitettiin puuditus niin. Edellisellä kerralla kaksi anestesialääkäriä yritti n. 30 kertaa saada puudutuksen ja nyt en halunnut sellaista. Ja kun se sitten saatiin ekalla kerralla istumisasennossa onnistumaan niin suosittelen.
Hivenaineita olen syönyt sektion jälkeen jonkin aikaa, sinkkiä ja b vitamiinia.
Onnea sinne, hyvin se menee.
Ei sektioiden määrässä ole kysymys kuinka sektio mennyt ja kuinka siitä on toipunut. Kyse on kohdun tilanteesta mitä leikkaukset on sille tehneet.
Itsellä kolme sektiota takana. Kaikki mennyt leikkauksineen ja toipumiseen ihan unelmasti. Mutta kolmannen jälkeen lääkäri tuli sanomaan että kohtuni on paperin ohut eikä kestä yhtään raskautta enää. Sekä kiinnikkeitä oli jo ihan liikaa. Ja Tälläinen tilanne voi olla jo kahdenkin sektion jälkeen

Se on täysin yksilöllistä miten kohtu sektiot kestää. Ei siihen voi antaa mitään yleispätevää vastausta. Itselläni takana kolme sektiota ja viimeisessä lääkäri sanoi ettei suosittele enempää lapsia. Joillain voi olla parempi tilanne. Kuitenkin aina riskit kasvaa ja itse ainakaan en olisi valmis enää niitä ottamaan.

Yhteistyössä